دوشنبه, ۵ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Mon, 25 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

در برنامه شتاب‌دهنده دنبال چه باشیم

9 سال پیش ( 1394/8/9 )
پدیدآورنده : سارا گلچین  

وقتی کریس برگمن در سال 2011 برای شرکتش از برنامه شتاب‌دهنده استارتاپ The Brandery استفاده کرد، دقیقا مطمئن نبود که آیا این برنامه می‌تواند برای شرکتش مفید باشد یا نه. او که یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل شرکت Choremonster است دراین‌ باره می‌گوید: «شک داشتم. امیدم این بود که در مورد چگونگی افزایش پول و ثروت چیزهایی به من بیاموزد که برایم به اندازه کافی خوب و کاربردی باشند.»

برگمن از روی آوردن به شتاب‌دهنده‌های استارتاپ‌ها کاملا راضی است. استفاده از برنامه شتاب‌دهنده باعث شد آقای برگمن با سرمایه‌گذاران زیادی گفت‌وگو کند، ارتباطات‌کاری بسیار گران‌بهایی برایش ایجاد شود و درباره چگونگی مدیریت شرکتش بسیار یاد بگیرد. برنامه‌های شتاب‌دهنده استارتاپ هر روز در حال پیدایش هستند و این روزها بیشتر از هر زمان دیگری در اختیار قشر گسترده‌ای از کارآفرینان قرار گرفته‌اند. این شتاب‌دهنده حالا دیگر نه در انحصار دره سیلیکون در آمریکا هستند و نه مختص استارتاپ‌های حوزه فناوری.

23536332623623473472466262476

این برنامه‌ها حالا برنامه‌هایی با محوریت صنعت هستند که از مد و فشن گرفته تا صنایع غذایی و فعالیت‌های اجتماعی آگاهانه حضور خود را پررنگ کرده‌اند. استارتاپ‌های امروزی به‌صورت محسوس صاحبان کسب‌وکار را به سه هدف بزرگ تامین سرمایه، مشاوره و دسترسی به سرمایه‌گذاران بالقوه می‌رسانند. اما در موردشان باید با احتیاط و دقت گام برداشت. تجربه خوب از شتاب‌دهنده‌ها منوط به داشتن انتظارات واقعی و درک این نکته مهم است که این شتاب‌دهنده‌ها چه کارهایی را می‌توانند انجام دهند و چه کارهایی را نه.

پول نقد و مشاور

برای بسیاری از استارتاپ‌ها، نخستین انتظار از شتاب‌دهنده‌ها صیانت از سرمایه برای پالایش ایده خام استارتاپ یا پیش بردن آن در مسیر درست است. شرکت‌ها می‌توانند انتظار داشته باشند که سرمایه‌ای برای شروع کار یا جلب توجه بازار دریافت کنند، اما مقدار آن به نسبت هر استارتاپ و شتاب‌دهنده متفاوت است. برای دستیابی به تمامی مزایای یک برنامه شتاب‌دهنده کارآفرینی که روی این موضوع سرمایه‌گذاری می‌کند باید به‌طور کامل گذشته شرکت ارائه ‌دهنده برنامه استارتاپ را بررسی کند. بنابراین پولی که برای ســرمایه‌گذاری در بخــــش شتاب‌دهنده‌ها هزینه می‌شود، ضامن موفقیت قطعی و رسمی صاحبان کسب‌وکار نیست و مشاوره دادن برنامه‌های شتاب‌دهنده تنها بخشی از کار است.

واقعیت‌های تامین سرمایه

افتخار برنامه‌های شتاب‌دهنده که سرشان را به خاطرش بالا می‌گیرد این است که دسترسی به اطلاعات مالی لازم و سرمایه‌گذاران را امکان‌پذیر می‌کند. نفع بزرگ سرمایه‌گذاری در شتاب‌دهنده‌ها درک مفهوم جمع‌آوری پول و تمامی جزییات ساختن یک کسب‌وکار با استفاده از سرمایه است. شتاب‌دهنده‌ها تمامی این اطلاعات ارزشمند را در اختیار شرکت‌ها و صنایع می‌گذارند و آنها را با ده‌ها و در مواردی با صدها سرمایه‌گذار آشنا می‌کنند.

شتاب‌دهنده سرمایه اولیه را تامین می‌کند، مشاوره‌های لازم را می‌دهد و بعد نوبت خود صاحبان صنایع است که دست به کار شوند. به گفته کارشناسان بهترین راه برای استفاده از این امکانات اولیه وارد شدن به فاز تولید محصول است. به این معنا که صنایع اگر می‌خواهند بهترین استفاده را از سرمایه‌گذاری در شتاب‌دهنده‌ها ببرند، باید خودشان را در بازار نشان داده و محصول یا خدمتی قابل دیدن ارائه کنند.

پویایی گروهی

وقتی حرف از شتاب‌دهنده‌ها به میان می‌آید، داشتن یک تیم قوی از هر چیزی مهم‌تر می‌شود. اگرچه یک نرم‌افزار قوی محاسباتی در برنامه شتاب‌دهنده یا تولید یک محصول خوب از سوی صنعت یا کسب‌وکار موردنظر می‌توانند نقشی تعیین‌کننده در موفقیت کسب‌وکار داشته باشند، اما تمامی کارشناسان بر این باورند که یک تیم کسب‌وکاری قوی حتی از آن دو هم حیاتی‌تر است.

در واقع سرمایه‌گذاری صاحبان صنایع و کسب‌وکار باید روی تیم کسب‌وکاری قدرتمند یک برنامه شتاب‌دهنده باشد. تنها محصول نیست که یک کسب‌وکار یا صنعت را به بوته آزمایش می‌گذارد، بلکه تیم کسب‌وکاری هم می‌تواند ملاک قضاوت مشتریان باشد. به بیان ساده‌تر اگر کار گروهی انجام شده از سوی تیم کسب‌وکاری برنامه شتاب‌دهنده قوی و درست باشد، محصول تولید شده از سوی صنعت یا کسب‌وکار موردنظر هم می‌تواند قدرتمند باشد. این شور، علاقه و تعهد تیم کسب‌وکاری برنامه شتاب‌دهنده است که می‌تواند سرمایه‌گذاری در آن را به موفقیت برساند. تیمی که تعهد داشته باشد دیگر برایش مهم نیست که روی چه پروژه یا صنعتی در حال کار است. این تیم هرآنچه در توان دارد می‌گذارد.

انتخاب آگاهانه

چطور می‌شود متوجه مناسب بودن یک برنامه شتاب‌دهنده برای یک صنعت یا کسب‌وکار شد؟! یک برنامه شتاب‌دهنده خوب از نظر کارشناسان این امر، برنامه‌ای دارای زمان‌بندی و مشاوره محور است. هدف یک برنامه شتاب‌دهنده خوب فراهم کردن منابع ضروری به منظور کمک به کسب‌وکارها در مسیر پیشرفت سریع در محصول و افزایش مشتری‌ها است. در دنیا اکنون شرکت‌های فعال در حوزه برنامه‌های شتاب‌دهنده بسیارند، اما تعداد نه‌چندان زیادی هستند که مسیر خودشان را درست می‌پیمایند و به استاندارد یک شرکت ارائه‌دهنده برنامه شتاب‌دهنده نزدیک هستند.

اینکه چگونه از هماهنگ بودن یک برنامه شتاب‌دهنده با یک صنعت یا کسب‌وکار خاص اطلاع پیدا کنید هم برای خودش مسئله مهمی است. هر برنامه شتاب‌دهنده‌ای مناسب هر کسب‌وکار یا صنعتی نیست. با گستــرش روزافـــزون شتاب‌دهنده در سراسر دنیا، بسیار مهم است که صاحبان صنایع سراغ شتاب‌دهنده‌ای بروند که خط مشی کاری‌اش با آنها هماهنگ است. در واقع هر شتاب‌دهنده‌ای می‌تواند در یک حوزه عملکرد موفقی داشته باشد. آنها که تخصصی‌تر کار می‌کنند مسلما بهتر می‌توانند پاسخگوی سرمایه‌گذاری صنایع در این زمینه باشند. کمی تحقیق و بررسی در بازار پررونق این روزهای شتاب‌دهنده‌ها می‌تواند به صنایع کمک کند تا بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنند.

نکته قابل تامل

حال که می‌توانید یک استارتاپ خوب را برای کار خود تشخیص دهید و می‌دانید در یک استارتاپ مناسب باید دنبال چه پارامترهایی بگردید، بهتر است در جریان باشید که خودتان هم باید کارهایی انجام دهید. از جمله اقداماتی که صنایع می‌توانند راسا برای موفقیت در سرمایه‌گذاری در یک شتاب‌دهنده انجام دهند، تعیین هدف از سرمایه‌گذاری، تنظیم سرعت کار صنعت یا استارتاپ با سرعت کار شتاب‌دهنده، جست‌وجو برای یافتن مسیرهای میانبر، تمرکز بر رشد و درآمد، همت و ثبات قدم، به حداکثر رساندن ظرفیت پذیرش مشاوران و ارتباطات بسیار قوی است.

هر یک از موارد بالا را اگر هر صنعت یا کسب‌وکاری هم‌راستا با شتاب‌دهنده‌ها انجام دهند، می‌توانند به نتایج بهتری برسند و هم از سرمایه‌گذاری‌شان شادمان‌تر خواهند شد. شتاب‌دهنده به خودی خود یک کاتالیزور به شمار می‌آید. وقتی چنین برنامه‌ای با گام‌های هدفمند یک صنعت همراه شود، طبیعتا می‌تواند از منابع در اختیارش بیشترین استفاده را ببرد.

منبع : Entrepreneur.com
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/60kuaVBS
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطی
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه