یکشنبه, ۱۰ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 30 Jun(6) 2024 /
           
فرصت امروز

میان وعده کودکان در زنگ تفریح مدرسه یکی از دغدغه های هر مادری است تا کودکش گرسنگی خود را با مواد مضر برطرف نکند. برند آدلی اخیرا دست روی این مهم گذاشته و سعی کرده با تکیه بر شعار و کانسپت اصلی خود، یک تم پاییزه برای تهیه چند دستور غذایی با محوریت ذرت به عنوان محصول استراتژیک آدلی اجرا کند.

حتما ببینید: ارزش آفرینی با کلمات حرفه ما است.

آدلی در کانال خود به نام «زندگی آدلی»، طرز تهیه میان وعده جذاب برای کودکان را که دربرگیرنده ذرت است با گرافیکی جذاب نمایش می دهد. به نظر می رسد یکی از اهداف این طرح ارائه اطلاعات در مورد اهمیت این محصول در میان وعده کودکان به مخاطبین است، مخاطبینی که مادران جوان فعال در شبکه های اجتماعی هستند.

باید دید آدلی که پیش از این از حضور اینفلوئنسرها نیز در کمپین هایش بهره برده و مسابقاتی چون آدلی پزون را با موفقیت اجرا کرده است، در این طرح چقدر با استقبال مخاطب و بازدید روبه رو بوده است؟

برای این منظور ابتدا از نظرات کارشناسی دکتر حامد حسنعلی، مدرس کسب و کار و مشاور بازار مدارس مطلع شدیم و سپس سراغ نازنین کی نژاد، برنامه ریز رسانه های اجتماعی برند آدلی رفتیم تا پاسخ پرسش هایمان را از او بگیریم.

ایجاد هیجان برای مخاطب

دکتر حامد حسنعلی، مدرس کسب و کار و مشاور بازار مدارس، در مورد تولید محتوای مرتبط با آشپزی این برند در شبکه های مجازی به «فرصت امروز» توضیح می دهد که ایده برگزاری محتوا و مسابقه آشپزی ایده جدیدی نیست ولی هنوز پتانسیل بالایی جهت ترویج و جذب مخاطب دارد، به شرطی که از رسانه های مناسب و ایجاد هیجان برای مخاطبان استفاده شود.

در رابطه با محتوایی که آدلی در این خصوص برگزار کرده، می توان گفت با توجه به آمار بسیار پایین دنبال کنندگان صفحات مجازی این شرکت، قطع به یقین باید از سایر رسانه ها استفاده شود و اگر قصد استفاده صرف از فضای مجازی داریم حتما پیش از اجرای برنامه باید میزان دنبال کنندگان را به حد مطلوبی برسانیم.

او در مورد جامعه هدف کمپین ادامه می دهد: انتخاب دانش آموزان و اولیا به عنوان بازار هدف پکیج  های میان وعده انتخاب مناسبی بوده است ولی فقر محصولاتی که قادر به تامین نیازهای این بازار هدف باشد به شدت حس می شود و به نظرم قبل از آغاز چنین کمپینی باید حداقل 10 محصول ویژه برای این حوزه تولید می شد.

همچنین ایده ترکیب یک محصول آدلی با تعداد زیادی از مواد برای رسیدن به یک میان وعده که در آن سرعت تهیه بسیار مهم است نمی تواند جذابیتی برای مخاطب ایجاد کند.

طرحی نیازمند جذب مخاطب و توسعه محصول

این کارشناس در ادامه ارزیابی خود می گوید: این طرح ها و پست ها از نظر گرافیکی سطح بسیار مطلوبی دارند ولی همان طور که اشاره شد به شدت نیازمند جذب مخاطب و توسعه محصول هستند. همچنین استفاده از مطالب مرتبط و مفید برای درگیر کردن مخاطبان نیز لازم است. در خصوص کاری که برند روزانه رقیب آدلی پیش از آن انجام داد و آموزش آشپزی با محصولات خود را در کانالش ارائه می کرد نیز باید اضافه کرد که تفاوت اصلی این کمپین ها در دو موضوع است:

اولا داشتن سبد محصولات مشابه برای نیاز میان وعده و دوما سهولت تهیه و ترکیب با سایر مواد که در این دو مورد حرکت آدلی نسبت به روزانه دارای ضعف است.

او در انتها ارزیابی خود از استقبال مخاطبین را ناچیز شمرده و بیان می کند: استقبال بسیار ناچیز بوده و به نظرم طرح ها بسیار زود اجرا شده اند و به نوعی نیاز به بازبینی در برنامه های توسعه محصول دارند.

تکیه بر شعار و کانسپت اصلی

نازنین کی نژاد، برنامه ریز رسانه های اجتماعی برند آدلی در مورد جزییات کارهایی که این برند در فضای مجازی به انجام رسانده چنین توضیح می دهد که آدلی با یک کمپین برندینگ که با یک مسابقه و استفاده از اینفلوئنسرها همراه بود، حضورش را در شبکه های اجتماعی آغاز کرد. اینستاگرام و کانال تلگرام دو حوزه فعالیت این برند در رسانه های اجتماعی هستند.

برند با تکیه بر شعار و کانسپت اصلی اش یعنی «دوست داشتنی» به معرفی محصولات خود پرداخت و با تکنیک های تصویرسازی، پادکست، استاپ موشن و گیف این کار را ادامه داد. به نظرم با توجه به امکانات و منابع مالی، آدلی خوب توانسته خودش را نمایش دهد، البته راه درازی نیز در پیش داریم.

مخاطب اولیه: خانم های جوان تلگرام دار!

او در مورد مخاطب و جامعه هدف این پست ها و پوسترها ادامـه مــی دهــد:

مخاطب اولیه ما خانــم هـای جــوان 35سال به بالا هستند که در شبکه های اجتماعی هم حضور فعال دارند، کسانی که به طعم های جدید اهمیت می دهند و می خواهند دوست داشتنی باشند. سعی کردیم در فاز اول با مسابقه شروع کنیم و مخاطب را دعوت کردیم با مواد آدلی غذا درست کند و برای ما عکس بفرستد. به این ترتیب هم هشتگی را از آن خود کرده بودیم و هم در راستای کانسپت برند، با مخاطب ارتباط برقرار کرده بودیم.

تم پاییزه با محوریت ذرت

این کارشناس در پاسخ به این سوال که روزانه هم پیش از این، چنین کاری در کانالش انجام داده و نحوه پخت غذاهای مختلف را به کاربران آموزش می داد، این طرح چقدر از طرح برند روزانه الهام گرفته است، می گوید: این کار، کار خیلی عجیبی نیست و برندهایی مانند گلستان، کاله و چوبانی و برندهای خارجی و ایرانی دیگر نیز طرح هایی همانند این طرح را اجرا کرده و می کنند، منتها نکته ای که در اینجا وجود دارد این است که ما در فاز دوم فعالیت مان، دستور غذایی ارائه نمی دهیم.

ما یک تم پاییزه را با محوریت ذرت به عنوان محصول استراتژیک آدلی و اهمیت آن درمیان وعده کودکان شروع کردیم و در کل پنج خوراکی را که می توان با این ماده درست کرد آموزش دادیم.

نیاز سنجی مخاطب برای تولید محتوا

برنامه ریز رسانه های اجتماعی برند آدلی به سوال آخر در مورد ارزیابی از استقبال مخاطبان اینچنین پاسخ داد که طبیعی است در فاز اول که اینفلؤنسرها حضور داشتند و مسابقه داشتیم استقبال بیشتر بود، در این فاز نیز سعی می کنیم نیاز مخاطب را برای تولید محتوا بسنجیم.

ارتباط با نویسنده: hoda.rezaeii@yahoo.com

اگر بدنبال تیم برای تولید محتوا هستید اینجا را کلیک کنید. تیم تخصصی روزنامه فرصت امروز در خدمت شماست

همه مطالب سایت درباره بازاریابی محتوا

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/eY5WkQj6
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه