جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
دور دنیا

خرده‌ فروش‌های بریتانیایی سراغ رقبایشان رفتند

8 سال پیش ( 1394/12/18 )
پدیدآورنده : فرصت امروز  

با افزایش خریدهای آنلاین و کاهش فروش فروشگاه‌ها، خرده‌فروش‌های بریتانیا به‌دنبال بازیابی روزگار شکوهمند گذشته خود هستند. آنها برای اینکه به آن روزهای پرفروش برگردند، سراغ جاذبه‌های تازه مثل مارک‌های مد رقبا رفته‌اند. در یک اقدام جالب که هدفش ایجاد فضای سودآور و جلوگیری از بسته شدن فروشگاه‌ها است، برندی چون Tesco نیز دست به ابتکار جالب دیگری زده و باشگاه ورزشی و نیز فضای بازی برای کودکان فراهم کرده تا بتواند مشتریانش را سرگرم کند.

مارگارت اورگان، یکی از مشتریان فروشگاه بزرگ Tesco در لندن است. او که کارمند بخش بهداشت و درمان است، درحالی‌که به چرخیدن در فروشگاه و تماشای لباس‌های سه برند مختلف مشغول بود، دراین‌باره گفت: «انتخاب‌های بیشتری در اختیارتان قرار گرفته است. اینجا کمی به مراکز خرید بزرگ شبیه شده که می‌توانید با ورود به آنها چیزهای متنوعی ببینید.»

635346347353746423473473474747347345357835

این برند‌ها 20 هزار فوت‌مربع از مساحت 120 هزار فوت‌مربعی فروشگاه را تشکیل می‌دهند. این فضا پیش از این در اختیار اسباب‌بازی‌ها، نوشت‌افزار و محصولات فناوری Tesco بود. برخی از محصولات اکنون تنها در وبسایت این خرده‌فروشی عرضه می‌شوند. از چهار ماه پیش که این برندها به Tesco راه پیدا کرده‌اند، تعداد مشتری‌ها و خریداران این فروشگاه بزرگ بیشتر شده است. به‌گفته سخنگوی Tesco ، تغییراتی که در این شعبه از این خرده‌فروشی ایجاد شده، نتیجه استراتژی دیو لوئیس، مدیر ارشد اجرایی Tesco برای بهبود وضع این کسب‌وکار بوده است.

اضافه کردن اجناس دیگر از برندهای مختلف به خریداران حق انتخاب بیشتری می‌دهد و باعث می‌شود رفتن به این فروشگاه را راحت‌ترین راه برای خرید دوباره بدانند. آنها وقتی برای خرید برند موردعلاقه خود به این فروشگاه می‌روند، طبعا با دیدن سایر اجناس انگیزه پیدا می‌کنند که از آنها هم خریداری کنند. او می‌گوید: «ما همیشه به‌ دنبال استفاده از روش‌های تاره برای پاسخگویی به نیاز مشتریان هستیم. خیلی خوشحالیم که از مشتریان این شعبه بازخوردهای خوبی گرفته‌ایم. مشتری‌ها وجود برندهای گسترده و متنوع مد و لباس در فروشگاه را می‌پسندند.»

در سال‌های اخیر هزاران فروشگاه کوچک در شهرهای گوناگون بریتانیا به‌دلیل ناتوانی در رقابت با هزینه‌ها و قیمت‌های پایین اجناس فروشگاه‌های آنلاین و خرده‌فروش‌های برجسته مثل همین Tesco، کاملاً محو شده‌اند، درحالی‌که همین فروشگاه‌ها و کسب‌وکارهای کوچک و خرد می‌توانستند با درپیش‌گرفتن این استراتژی نه‌تنها به حیات خود ادامه دهند، بلکه سودآوری کارشان را بیشتر کرده و حتی زمینه کاری‌شان را گسترش دهند.

نیل ساندرز، مدیرعامل شرکت تحقیقات خرده‌فروشی Conlumino، می‌گوید: «بریتانیا در زمینه فروش آنلاین بسیار پیشرفته است.» براساس گزارش مرکز تحقیقات خرده‌فروشی در بریتانیا، فروش آنلاین به‌عنوان درصدی از کل فروش، از 13/5 درصد در سال 2014 به 15/2 درصد در سال 2015 رسیده است. این رقم در مقایسه با کشورهای آلمان با 11/6 درصد، فرانسه با 8 درصد و ایتالیا با تنها 2/5 درصد رقم بالایی است.»

زیر یک سقف

مساحت اختصاص یافته به بخش سوپرمارکت در بریتانیا به‌تنهایی در فاصله سال‌های 2007 تا 2014 حدود 35 میلیون فوت مربع افزایش یافته است. این رقم باوجود رشد خرید آنلاین و رفتن دنیا به سمت دیجیتالی شدن، توقف‌ناپذیر به‌نظر می‌رسد. دومین سوپرمارکت بزرگ بریتانیا، Sainsbury، اذعان کرده که اکنون 6 درصد، معادل حدود 1/5 میلیون فوت مربع فضای مازاد دارد. بخش بزرگی از این فضا قرار است در اختیار خرده‌فروشی Argos قرار گیرد تا این سوپرمارکت بزرگ رونق بیشتری به خود ببیند.

مایک کوپ، مدیر ارشد اجرایی Sainsbury دراین‌باره گفت: «کنار هم قرار گرفتن این دو نهاد به ما اجازه بهینه‌سازی فضا را با سرعت بالا می‌دهد.» در بریتانیا نمونه‌های زیادی از این ادغام‌ها وجود دارد. این یکپارچگی‌ها هم به استفاده از فضاهای خالی کمک کرده و هم به خرده‌فروشی‌هایی که کارشان از رونق افتاده، کمک کرده است. هیچ کاری به اندازه این ادغام‌ها به مشتری‌ها احساس شادی نمی‌دهد. همین احساس شادی انگیزه‌شان را برای خرید بیشتر بالا می‌برد.

تعطیلی

اگر خرده‌فروشی‌ها نتوانند سودآوری کنند محکوم به تعطیل شدن هستند. راه بقای این خرده‌فروشی‌ها این است که از کارهای جزیره‌ای دست بکشند و به یکپارچگی به سمت سودآوری بیشتر بروند. برای مثال خرده‌فروشی Tesco از سال 2014 مجبور شده 61 فروشگاهش را تعطیل کند. این درحالی ‌است که Morrisons، چهارمین فروشگاه موادغذایی بزرگ بریتانیا 21 سوپرمارکتش را تاکنون تعطیل کرده و به دلیل اینکه هیچ چشم‌اندازی برای سوددهی‌شان وجود ندارد، برنامه بستن 7 سوپرمارکت دیگر را نیز دارد. 

به گفته تحلیلگران، برندی مثل M&S گزینه مناسبی برای ورود به خرده‌فروشی‌هاست چون با لباس‌هایش جذب مشتری می‌کند. فروش آنلاین این برند در کریسمس امسال 21 درصد افزایش یافت، اگرچه در فروشگاه‌هایش اوضاع زیاد خوب نبود و تحلیلگران برآورد می‌کنند که سالانه 8 درصد کاهش داشته باشد.

منبع : رویترز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/EsKGmfVQ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه