نخستین سند مستقل گردشگری ایران و فرانسه در طول تاریخ روابط دو کشور به امضاء رسید؛ تفاهم‌نامه‌ای که جذب سرمایه مالی فرانسوی‌ها، مهم‌ترین دستاورد آن است.

76975675473434734573458458454545

به گزارش خبرگزاری میراث آریا، «مسعود سلطانی‌فر»، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری درباره سندی که بین سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و وزارت امور خارجه و توسعه همکاری‌های بین‌الملل فرانسه با موضوع گردشگری امضاء شد، گفت: تفاهم‌نامه‌ای که بین این سازمان و وزارت خارجه فرانسه (که بخش گردشگری این کشور در زیرمجموعه آن فعالیت می‌کند) امضا شد، نخستین سند مستقل گردشگری دو کشور به حساب می‌آید، یعنی پس از سال 1356 و سند ‌همکاری‌های فرهنگی ایران و فرانسه که فقط دو بند از آن به تعاملات گردشگری اشاره داشت، تفاهم دیگری با طرف فرانسوی امضا نشده بود.

معاون رئیس‌جمهور به پنج محور مورد تاکید در سند گردشگری ایران و فرانسه اشاره کرد و توضیح داد: همکاری‌های آموزشی و استفاده از تجربیات طرف فرانسوی در امور گردشگری برای ارتقای سطح کیفی خدمات تاسیسات گردشگری، محور نخست این تفاهم‌نامه به‌شمار می‌آید.