یکشنبه, ۲ دی(۱۰) ۱۴۰۳ / Sun, 22 Dec(12) 2024 /
           
فرصت امروز

جای زیادی برای آنلاین‌ها هست

8 سال پیش ( 1394/11/4 )
پدیدآورنده : فهیمه خراسانی  

خرده‌فروشی آنلاین، جای خود را در بازار جهانی پیدا کرده است و انتظار می‌رود تا سال 2018 از کل خرده‌فروشی در جهان، 5.9‌درصد به خرده‌فروشی اینترنتی اختصاص داده شود. با این وصف، موج جدیدی از خریدوفروش جهانی در راه است که آینده بازارهای سنتی را دستخوش انقلابی عظیم خواهد کرد و تجارت الکترونیک، میراث آیندگان خواهد بود.

فروش آنلاین؛ وارث نهایی خرده‌فروشی در جهان

با توجه به ارقامی که سایت eMarketer گزارش داده است، خرده‌فروشی در جهان، در مجموع چه به‌صورت کلی و چه به‌صورت اینترنتی، به 22.492 تریلیون دلار در سال 2014 رسیده و طی سال‌های آینده، تا سال 2018، با رشد 5.5‌درصدی به 28.300 تریلیون دلار خواهد رسید. در سال 2014 از کل فروش تجارت خرده‌فروشی، 5.9‌درصد به خرده‌فروشی اینترنتی اختصاص داشت که برابر با 1.316 تریلیون دلار بود که البته پیش‌بینی می‌شود این سهم تا سال 2018، به رشد 8.8‌درصدی برسد. انگلیس، چین و ایالات متحده آمریکا، پیشروترین بازارها را در تجارت الکترونیک جهان دارند به‌طوری‌که در سال 2014، 55‌درصد از سهم فروش اینترنتی جهانی را از آن خود کرده بودند.

در این میان بازار چین به رشد بیشتری خواهد رسید و انتظار می‌رود تا سال 2018، یک تریلیون دلار از سهم فروش جهانی را به خود اختصاص دهد که 40‌درصد از سهم کلی فروش خواهد بود و بعد از آن، ایالات متحده آمریکا مقام خود را به‌عنوان دومین بازار بزرگ تجارت الکترونیکی در سال 2018 با مبلغی نزدیک به 500‌میلیارد دلار حفظ خواهد کرد و انگلستان با یک چهارم این مبلغ، سومین بازار برای این تجارت خواهد بود.

براساس گزارشی که توسط سازمان تجارت الکترونیک با همکاری دانشگاه ناین رود، از طریق بررسی 243 بازار خرده‌فروشی در جهان و مصاحبه با 43 مشاور حوزه خرده‌فروشی انجام شده است، بازارهای جهانی مانند آمازون، ‌ای‌بی ‌و علی‌بابا تقریبا 40‌درصد از سهم بازار جهانی خرده‌فروشی آنلاین را در پنج سال گذشته به خود اختصاص داده‌اند.

خرده‌فروشان نسبت به آینده خوشبین هستند

با وجود انتظار سهم 39‌درصدی از بازار جهانی در سال‌های آتی، خرده‌فروشان آنلاین بر این باورند که تجارت آنها رشد خوبی خواهد داشت و آینده‌ای روشن را برای خود متصور هستند. این دید مثبت نیز به‌خاطر تاثیرات خنثی و حتی مثبت بازار جهانی نسبت به این تجارت است. جورج آبراهام، محقق سازمان جهانی تجارت الکترونیک معتقد است امروزه سیستم‌عامل‌های تجارت الکترونیک، فروش داخلی و بین‌المللی خود را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهند و به مشتریان بیشتری دست پیدا می‌کنند و از طرفی، بازار نیز کمپانی‌هایی را که به دلیل خدماتی که ارائه می‌دهند، قیمت‌هایی سنگین دارند، تقویت می‌کند.

بیدارباش برای خرده‌فروشان

اگرچه بازار جهانی خرده‌فروشی آنلاین رو به رشد است اما خرده‌فروشان این تجارت بر این باورند که آنها می‌توانند بازیگرانی بهتر از این باشند و به‌ویژه در فرآیند مشتری‌گرایی حضور بهتری داشته باشند. در این فرآیند به تجربه مشتری و خدماتی که به وی ارائه می‌شود، توجه و دقت بیشتری خواهد شد. بر این اساس کمپانی‌های فروش اینترنتی که چشم‌انداز روشنی از آینده خود نداشته باشند، موفق به پاسخگویی به موقع به نیازهایشان نخواهند بود و در نهایت شکست خواهند خورد.

در مصاحبه‌ای که با مشاوران این بازار انجام شده است، برخی مشکلات این بازار را ناشی از فقدان مدیریت کارآمد و نداشتن چشم‌اندازی برای آینده این بازار دانسته‌اند. محققان این گزارش با مصاحبه‌ای که با 30 نفر از مدیران اجرایی در سراسر جهان داشته‌اند، سه توصیه اصلی را برای خرده‌فروشان آنلاین برشمرده‌اند: برای شروع، از تمام موفقیت‌ها و حتی اشتباهات خود درس بگیرند تا بتوانند بازار فروش داخلی و بین‌المللی خود را بیابند.

دوم اینکه باید گرایش خود را مشخص کنند، یا یک مدل خرده‌فروشی عمومی را انتخاب کنند یا به سوی یک تخصص خاص حرکت کنند، چراکه مدل‌های خرده‌فروشی موجود که نقش مهمی در زنجیره تامین مصارف مشتریان داشتند، دیگر چندان معتبر نیستند و باید کم‌کم وارد عرصه‌های فروش تخصصی‌تر بشوند. و در نهایت اینکه خرده‌فروشان باید قبل از هر چیزی نام برند تجاری خود را در قلب‌شان حک کنند و پیش از برقراری یک رابطه واقعی با مشتریان، به دنبال ایجاد یک رابطه عاطفی با کارکنان و عوامل کمپانی خود باشند.

بازاری رو به رشد

اگرچه خرید اینترنتی به‌عنوان یک خرید قابل اعتماد در دنیا شناخته شده است اما هنوز هم حجم خرید اینترنتی مردم نسبت به خرید از فروشگاه‌ها پایین‌تر است. با این وصف، خرید آنلاین هنوز در ابتدای راه است و تا رسیدن به رهبری بلامنازع خرده‌فروشی، راه تقریبا زیادی را در پیش دارد. به‌عنوان مثال در ایالات متحده آمریکا از هر 11 دلاری که برای خرید صرف می‌شود، 10دلار آن در فروشگاه‌ها پرداخت می‌شود. البته انتظار می‌رود خرید اینترنتی در آمریکا تا پایان سال 2016، به 8.9‌درصد افزایش یابد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/AYsgeZjl
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانلوازم یدکی تویوتاتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطیکفپوش پی وی سیتماشای سریال زخم کاری 4تخت خوابخرید کتاب استخدامیقیمت کمد دیواریکاشت ابرو طبیعیپارتیشنتاسیس کلینیک زیباییریفرال مارکتینگ چیست؟ماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیست
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه