پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

سایت Journaldunet لیستی از ثروتمند‌ترین شهر‌های چهار سال آینده منتشر کرده است. در این لیست 10شهر ثروتمند سال 2020 براساس میزان تولید ناخالص داخلی معرفی شده‌اند‌ که به ترتیب زیر خواهند بود.

Wealthy city

1- توکیو؛ اقتصادی فرا‌تر از جمعیتش

پایتخت ژاپن پرجمعیت‌ترین شهر دنیا نیز است. جمعیت این شهر بیش از 35میلیون نفر است. اقتصاد این شهر فرا‌تر از گنجایش جمعیت آن است. این شهر 800هزار شرکت و 8میلیون کارمند دارد. بخش‌های خدماتی، امور مالی و بانکی و صنعت بیمه اقتصاد این شهر را تشکیل داده‌اند. 

در سال 1990 دقیقا 72درصد از نیروی کار این شهر در بخش خدمات مشغول به کار بودند. در سال‌های اخیر حتی بندر این شهر هم رشد قابل توجهی داشته تا جایی که دومین بندر کشور ژاپن از نظر ارزش است. این شهر در سال 2005 در رتبه اول ثروتمند‌ترین شهر‌های دنیا قرار داشت. تولید ناخالص داخلی این شهر در سال 2020، 1602 میلیارد تخمین زده شده است.

2- نیویورک؛ ‌مرکز امور مالی و انواع بیمه

نیویورک سال 2005 در دومین رتبه ثروتمند‌ترین شهر‌های دنیا جای گرفته بود. بزرگ‌ترین شهر ایالات متحده آمریکا با 8.1میلیون نفر جمعیت یکی از مهم‌ترین مراکز امور بانکی و مالی در دنیاست. بازار بورس این شهر بسیار موفق است. در بخش‌های مالی و بانکی و بیمه‌ها، حدود 333 هزار نفر مشغول کار هستند. از مهم‌ترین فعالیت‌های صنعتی این شهر می‌توان به صنعت چاپ و انتشارات، مواد‌غذایی و صنایع شیمی و پتروشیمی اشاره کرد. این شهر همچنین از محل گردشگری و صنعت سینما درآمد کسب می‌کند.

3- لس‌آنجلس؛ پایتخت جهانی صنعت سینما

این شهر رویایی آمریکایی دومین شهر بزرگ آمریکاست. جمعیت این شهر 4میلیون نفر است. اقتصاد این شهر اغلب از صنعت سینما تامین می‌شود و قطب سینمایی جهان، هالیوود در این شهر فعالیت می‌کند. صنایع هوافضا و نفتی پیش‌تر صنایع موفق این شهر بودند که امروزه امور مالی و بانکی،‌ارتباطات و داروسازی جای آنها را گرفته‌اند. بندر شهر لس‌آنجلس هم از اهمیت خاصی برخوردار است.

4- لندن؛ شهر اختصاصی خدمات و امور مالی

این شهر 7.5میلیون نفری به تنهایی 19درصد از تولید ناخالص داخلی انگلستان را تامین می‌کند. لندن پایتخت انگلستان یکی از مراکز تجارت و مبادلات بین‌المللی مهم در جهان است. بخش بزرگی از اقتصاد این شهر مربوط به فعالیت‌های خدماتی است که 85درصد از نیروی کار این شهر را به کار گرفته است. نقطه قوت این شهر، بانک‌ها، بیمه‌ها و البته فعالیت‌های بورس هستند. همچنین صنایع چاپ و انتشارات و انرژی و صنایع غذایی در این شهر بسیار فعال هستند.

5- شیکاگو؛ شهر فناوری‌های پیشرفته

این شهر 2.8میلیون نفر جمعیت دارد. اقتصاد شیکاگو متنوع و تسهیل شده است. این شهر دارای زیرساخت‌های عمده در زمینه حمل‌و‌نقل مانند راه‌آهن، جاده، فرودگاه و بندر است. شیکاگو همچنین یکی از بازار‌های مهم دانه و حبوبات در دنیاست. در این شهر دانشگاه‌ها و موسسات به تکنولوژی‌های روز و پیشرفته دنیا مجهزند. درآمد تولید ناخالص داخلی این شهر در سال 2020،‌ 645میلیارد دلار برآورد شده است.

6- پاریس؛ پایگاه شرکت‌های بین‌المللی

سال 2005 پایتخت کشور فرانسه، 2.15میلیون جمعیت داشته است. صنعت در این شهر با حدود 23هزار شرکت و موسسه، 97هزار کارمند را به اشتغال گرفته است. از این تعداد حدود 40درصد از افراد در صنعت چاپ، انتشارات و مطبوعات مشغول به کار هستند. تولید ناخالص داخلی این شهر برای سال 2020، حدود 611میلیارد دلار تخمین زده شده است.

7- مکــزیکــو سیتـی؛ پایتخت سرمایه‌گذاران

این شهر برای رشد اقتصادی به شرکت‌ها و کارخانه‌های خارجی متکی است. مکزیکوسیتی حدود 20 میلیون نفر جمعیت دارد. این شهر دارای بیش از 40 هزار سایت صنعتی است که در حقیقت می‌توان گفت بیش از نیمی از صنایع کشور مکزیک در این شهر متمرکز شده‌اند. بسیاری از سرمایه‌داران و پیمانکاران آمریکایی در این شهر فعالیت می‌کنند. در حال حاضر اقتصاد محلی این شهر به کسب‌و‌کار‌های بین‌المللی فعال برای رشد متکی است.

8- فیلادلفیا؛ شهر صنعت نساجی و مواد‌غذایی

بزرگ‌ترین شهر ایالت پنسیلوانیا با 1.4میلیون نفر جمعیت یک مرکز صنعتی مهم به شمار می‌آید. این شهر از گذشته به صنایع نساجی و متالوژی اختصاص داشته و امروزه در صنعت موادغذایی نیز رشد قابل توجهی داشته است.

9- اوزاکا؛‌ قطب نوآوری‌های ژاپن

سومین شهر بزرگ کشور ژاپن با 2.6میلیون نفر جمعیت از قرن 17 تاکنون به یک مرکز تجاری و صنعتی تبدیل شده است. این شهر از ظرفیت نوآوری بالایی برخوردار است. این شهر نخستین بازار ژاپن و قطب نوآوری‌های این کشور و شهر گیشه‌های اتوماتیک و صنایع غذایی است. در حقیقت این شهر موزه‌ای از شرکت‌ها و نوآوری‌های جهانی است.

10- واشنگتن؛‌ مرکز تجهیزات نظامی و الکترونیک دنیا

این شهر در ایالات متحده آمریکا، 5.1میلیون نفر جمعیت دارد. این شهر یکی از مهم‌ترین شهر‌های آمریکا محسوب می‌شود، ‌چرا که اقتصاد این شهر به پویایی شهرت دارد. بخش بزرگ اقتصاد این شهر در زمینه انفورماتیک و علوم کامپیوتری و تجهیزات نظامی فعالیت دارد. به‌خصوص که شرکت هوافضا و صنایع دفاعی آمریکایی Northrop Grumman در این شهر مستقر است. این شرکت در زمینه طراحی و تولید تجهیزات جنگ افزاری و دفاعی فعالیت می‌کند. تولید ناخالص داخلی این شهر در سال 2020 حدود 426میلیارد دلار پیش‌بینی شده است.

منبع : Journaldunet
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/xI4Wb1kV
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه