تویوتا جایگاه خود را بهعنوان با ارزشترین برند خودروی جهان حفظ کرد. به گزارش ایسنا، در تازهترین فهرست با ارزشترین برندهای جهان که توسط موسسه میلوارد براون منتشر شده، تویوتا برای هفتمینبار در 9سال گذشته باارزشترین برند خودروی جهان معرفی شد.
بعد از تویوتا، برند بی.ام.دبلیو در جایگاه دوم قرار دارد. بنز دیگر خودروساز آلمانی، در رده سوم و هوندا در رده چهارم ایستادند.
فورد با جهشی فوقالعاده نسبت به سالهای قبل، در رده پنجم قرار گرفت. نیسان نیز بهعنوان ششمین برند باارزش خودرویی جهان معرفی شد. ارزش برند تویوتا امسال با ۲۱ درصد افزایش نسبت به سال گذشته ۲۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار برآورد شد.
پیتر والش، مسئول ارزشگذاری فهرست صد برند برتر جهان در موسسه میلوارد براون میگوید: تویوتا با هوشمندی همچنان برند خود را همتراز کیفیت و صرفه تعریف میکند و همزمان برنامههای خود را در تولید خودروهای کممصرف و هیبرید توسعه داده است.
تویوتا در ۹ سالی که صد برند برتر جهان ردهبندی میشوند، به جز در سالهای ۲۰۱۰ و ۲۰۱۲، همواره بهعنوان باارزشترین برند خودروی جهان معرفی شد. لازم به ذکر است که در این رتبهبندی معیارهایی همچون سهم بازار برندها، ادراک مشتریان نسبت به برند، جایگاه برند در ذهن مشتریان و عملکرد مالی و غیرمالی برندها لحاظ میشوند.