مدیرعامل شرکت فروشگاه های زنجیره ای رفاه روز گذشته در یک نشست خبری از طرح های جدید توسعه ای این شرکت، سفرخارجی 400 میلیونی یکی از مدیران این شرکت در سال های گذشته و افتتاح 22 فروشگاه نسل جدید در سراسر کشور، در دهه فجر و در آستانه 22 سالگی فروشگاه رفاه خبر داد.
فرشیده گلزاده ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی، ایده او را به عنوان بنیانگذار فروشگاه های زنجیره ای رفاه از بهترین دیدگاه های توسعه ای دانست. گلزاده همچنین از اعلام آمادگی این شرکت برای اسکان موقتی 100 واحد صنفی از ساختمان پلاسکو در شعبه جمهوری این فروشگاه خبر داد.
او فعالیت و توسعه فروشگاه های رفاه را در جهت عمل به اقتصاد مقاومتی دانست و با اعلام آغاز اجرای طرح تولید بومی، فروش ملی درآغاز دهه فجر گفت: عملکرد ما در دوسال گذشته و به خصوص در سال 95 که بیشترین رکود و سخت ترین سال برای کشور بود، ما بیشترین سرمایه گذاری را برای توسعه زیرساخت ها خرده فروشی و توسعه فروشگاه ها داشتیم.
گلزاده درباره طرح تولید بومی، فروش ملی توضیح داد: از هر استان به خصوص استان های محروم تولیدکنندگان بومی که توانایی تولید با کیفیت را دارند شناسایی کرده و امکان عرضه محصول آنها را در فروشگاه های رفاه سراسر کشور فراهم می کنیم.
همچنین برای تولید، فروش، بازاریابی به این تولیدکنندگان کمک خواهیم کرد. او از رونمایی طرح دیگری گفت که به واسطه آن قرار است فروشگاه های کوچکی را که به صورت فردی اداره می شوند به شبکه رفاه وصل کند و این شرکت در حوزه آموزش،رعایت استانداردها،آی تی، برند، با آنها همکاری کرده وبه آنها پشتیبانی خواهد کرد و پس از آن این فروشگاه ها به طور قانونی به شبکه فروشگاه های رفاه وصل شده و با مالکیت و مدیریت خودشان به عنوان نمایندگی این شرکت فعالیت خواهد کرد.
مدیرعامل شرکت فروشگاه های زنجیره ای رفاه در پاسخ به سوال «فرصت امروز» درباره تاثیر فروشگاه های زنجیره ای بر روند کار فروشگاه های کوچک و محلی و نگرانی که این صنوف از روند رو به رشد فروشگاه های زنجیره ای دارند، گفت:سهم فروشگاه های زنجیره ای درایران از خرده فروشی کمتر از 7 درصد، در حالی که در کشورهای پیشرفته به 80 درصد می رسد و این فاصله بسیار زیادی است.
گلزاده فروش در مغازه ها و واحدهای صنفی کوچگ را به نوعی ایجاد هزینه هم برای تولیدکننده و هم برای خریدار دانست.به این دلیل که تولیدکننده هم باید قیمت گذاری اش را متناسب با شبکه توزیع انجام دهد.
گلزاده گفت: باایجاد فروشگاه های زنجیره ای مدرن قیمت،کیفیت و رضایتمندی مشتریان بهبود پیدا می کند و ایده شبکه شدن فروشگاهای کوچک با رفاه با همین هدف است که فروشگاه های کوچک در شرایط بهتری قرار بگیرند.به خصوص در تامین کالا چون در شبکه ما بسیار بزرگ است، کالاها با قیمت های بهتری به دست خریدار می رسد.
مدیرعامل شرکت فروشگاه های زنجیره ای رفاه همچنین از تولید محصولات جدید با برند رفاه خبر داد . به گفته او تا پایان سال ۶۰ کالا با نشان تجاری رفاه در بازار توزیع خواهد شد و علاوه بر این رفاه وارد فروش خدمات مالی از جمله بیمه، لیزینگ و خدمات گردشگری خواهد شد.
این شرکت کارخانه ای ایجاد نمی کند و قرار است از کارخانه هایی که ظرفیت خالی برای تولید دارند استفاده کند. این کارخانه ها شناسایی و انتخاب می شوند و کالا مورد نیاز را بر اساس استانداردها و کیفیت و بسته بندی که این شرکت تعریف می کند، تولید خواهند کرد.
مدیرعامل شرکت فروشگاه های زنجیره ای رفاه از اقدامات یک سال گذشته این شرکت خبر داد. اقداماتی که به گفته او توانسته این فروشگاه های زنجیره ای را از مرز تعطیلی به فروشگاه های روز برساند. او گفت: دراین مدت برای فروشگاه های جدید 350 هزار میلیارد ریال هزینه کرده ایم و علاوه بر هزینه های سنواتی معمول 52 میلیارد ریال سنوات مازاد به همکاران پرداخت کرده ایم.
به گفته این مقام ارشد شرکت فروشگاه های زنجیره ای رفاه 50 میلیارد ریال هزینه اصلاح اسناد و املاک شده، 143 میلیارد ریال هزینه های سال های قبل که بر شرکت تحمیل شده تسویه شد و در وصول مطالبات 75 درصد رشد وجود دارد. همچنین 700 میلیارد ریال به مردم تخفیف داده شد که گلزاده این اقدام را یکی از جلوه های اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.
به گفته مدیرعامل شرکت فروشگاه های زنجیره ای رفاه از 12 بهمن ماه تا نوروز فروش بیش از ۳۰۰۰ قلم کالا از 22 درصد تا ۵۰ درصد مشمول تخفیف خواهند شد.
گلزاده در پاسخ به دیگر سوال «فرصت امروز» درباره چگونگی دلایل این تغییر از تعطیلی تا رشد، شفافیت، صداقت، استفاده از دانش حرفه ای روز، کارکردن با اصول حرفه ای و به کارگیری نخبگان و فارغ التحصیلان بهترین دانشگاه های کشور را دلایل این موفقیت عنوان کرد.
به گفته گلزاده، طی سال های گذشته ۶۰ شرکت زیان ده شکل گرفته اند و در حال حاضر شرکت های ایجاد فروشگاهای زنجیره ای در ایران بسیار زیاد شده و رقابت شدید است. در سال 95 بین 400 تا 500 شعبه جدید شرکت های مختلف فروشگاه زنجیره ای تاسیس شد. در حالی که تا قبل ازسال 95 کمتر از 1000 شعبه فروشگاه زنجیره ای ایجاد شده بود. در حال حاضر شرکت رفاه 230 شعبه دارد.
به گزارش «فرصت امروز» در دهه فجر جشن 22 سالگی فروشگاه رفاه با افتتاح 22 فروشگاه در کشور کلید می خورد. شش فروشگاه در تهران خواهد بود و گفته شده فروشگاه شیان در این شهر که 20 بهمن افتتاح خواهد شدن مدرن ترین فروشگاه رفاه در کشور است.