سه شنبه, ۱۵ آبان(۸) ۱۴۰۳ / Tue, 5 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

وقتی در تبلیغات قرار بر دادن اطلاعات به مشتری است، باید داده‌ها به‌گونه‌ای طراحی شود که برای مخاطب تازگی لازم را داشته باشد، یعنی سطح آنها از اطلاعات قبلی که مشتریان دارند بالاتر باشد و آگهی‌ها به‌گونه‌ای ساخته شود که برای مشتریان کسالت‌آور نباشد. 

 

به تازگی گرایش سازندگان آگهی‌ها به سمت ساخت چنین تیزرهایی زیاد شده است؛ آگهی‌هایی طولانی که درآن اطلاعاتی درباره شیوه مصرف محصولات به مخاطبان داده می‌شود. برای مثال ماه گذشته شرکت ماکارونی مک در آگهی‌های خود توسط سرآشپز معروف ایتالیایی این شرکت، شیوه پخت غذاهای مختلف را با پاستا به مشتری آموزش می‌داد.

چندین آگهی به همین شیوه توسط این شرکت ساخته شده بود که در هر‌کدام از آنها اطلاعاتی تازه به مشتریان داده می‌شد. سرآشپز علاوه بر پیشنهاد غذا، مخاطب را برای دریافت اطلاعات تکمیلی طرز تهیه آن به سایت این شرکت راهنمایی می‌کرد.

این شرکت با این آگهی خود دو هدف را دنبال می‌کرد؛ یک- به مشتری طرز استفاده از محصول را به شیوه‌های مختلف آموزش می‌داد، دو- مشتری را با استفاده از این آگهی‌ها به سمت بازدید از سایت خود دعوت می‌کرد. به نظر می‌رسد شرکت در این آگهی گروه هدف را مادران در نظر گرفته است و سعی کرده در این آگهی نیاز این گروه را پاسخ دهد. یکی از دغدغه‌های اصلی مادران ایجاد تنوع در وعده‌های غذایی اعضای خانواده است که این شرکت در این مورد به آنها کمک زیادی می‌کند. 

آموزش طرز دم کردن چای در یک آگهی 

شرکت چای شهرزاد نیز به تازگی اقدام به پخش آگهی تازه‌ای کرده است. این شرکت فعلا مانند رقبای خود در بازار اقدام به جایزه دادن به مشتری نکرده است. به نظر می‌رسد شهرزاد سعی دارد براساس سایر شیوه‌های بازاریابی و تبلیغات، مشتریان را به سمت محصول خود جذب کند. این شرکت در آگهی جدید خود طرز دم‌کردن چای را به مخاطب آموزش می‌دهد.

در این آگهی قرار است اطلاعات تازه‌ای به مخاطب داده شود ولی این اتفاق نمی‌افتد. یک مرد میانسال با ظاهری آراسته مانند استادی در کلاس درس به آموزش دم کردن چای به مخاطب می‌پردازد. این بازیگر آگهی برای شروع می‌گوید: دو چیز در چای حائز اهمیت است؛ اول، مرغوبیت چای و دوم، شیوه دم‌کردن چای که به آن بی‌توجهی می‌شود.

در ادامه اطلاعاتی درباره دم کردن چای می‌دهد، برای مثال می‌گوید: چای گیاهی پاکیزه است و نیاز به شستن قبل از مصرف ندارد، اتفاقی که ندرتا در میان خانواده‌های ایرانی اتفاق می‌افتد و معمولا مصرف‌کنندگان ایرانی قبل از مصرف این محصول اقدام به این کار نمی‌کنند یا در صحنه‌ای دیگر از آگهی گفته می‌شود: برای دم کردن، چای را روی حرارت غیرمستقیم قرار دهید، این موضوع نیز کاملا برای مصرف‌کننده ایرانی حل شده است. در نتیجه به نظر می‌رسد این آگهی اطلاعات تازه‌ای را به مشتری نمی‌دهد و همین عامل باعث می‌شود مشتری چندان مشتاق به تماشای آن نباشد. 

مراقب دفعات پخش آگهی‌های اطلاعاتی باشید 

معمولا شرکت‌ها برای تهیه این سبک از آگهی‌ها زمان و هزینه‌ای طولانی را صرف می‌کنند، با این‌حال تاریخ مصرف این آگهی‌ها بسیار پایین است و در تعداد دفعات پخش آنها باید دقت زیادی شود چون هرچقدر هم اطلاعات مفید و تازه باشد برای چند‌بار دیدن جذابیت ندارد و اگر تعداد دفعات نمایش آنها بیشتر شود مخاطبان دیگر حوصله خود را برای تماشا از دست خواهند داد.

برای مثال فروشگاه اینترنتی 5040 چند وقتی است که در‌مورد محصول چای سبز خود یک آگهی را تهیه‌کرده و از تلویزیون پخش می‌کند. دفعه اولی که این آگهی پخش شد مورد‌توجه مخاطب قرار گرفت‌ ولی دفعات پخش این آگهی بلندمدت آنقدر زیاد شده که دیگر جذابیت خود را از دست داده است. در برخی موارد هم شرکت‌ها برای حفظ جذابیت کار خود زمان این آگهی‌ها را برای دفعات بعدی پخش کوتاه می‌کنند.

این کار آنها به آگهی‌ها ضربه می‌زند و مخاطبان را دچار سردرگمی می‌کند چون با کوتاه کردن زمان آگهی‌ها اطلاعات آنها از دست می‌رود و این کار شرکت‌ها جز‌ هدر رفتن بودجه تبلیغاتی پیامد دیگری برای آنها به همراه نخواهد داشت. به هرحال شرکت‌هایی که برای ساخت این سبک آگهی‌های آموزشی اقدام می‌کنند باید نکاتی را در ساخت آنها لحاظ کنند که از آزردگی مخاطبان جلوگیری شود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/hXbYv8Oa
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهند
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه