با ارسال 60 میلیون عكس در هر روز و 200 میلیون نفر كاربر فعال در ماه، اینستاگرام سرانجام شروع به پخش آگهی در انگلستان كرده است و برندهایی نظیر استارباكس و Sony Music به موج اول تبلیغات در اینستاگرام وارد شدهاند.
محدودیت در متن، ممنوعیت فیلترهای بیش از حد و برندسازی سنگین همگی بخشی از شرطهای اینستاگرام برای جلوگیری از روزمرگی به شمار میرود. در پی انجام یكسری آزمایشات در امریكا از نوامبر 2013 تاكنون، روند ایجاد فرصتهای تبلیغاتی در اینستاگرام به عمد آهسته بوده است. به طور خلاصه، اینستاگرام محتاطانه در صدد اثبات كار تبلیغاتی خود است.
جلوگیری از روزمرگی
در مارس سال 2014، شركت تحقیقاتی Forrester به برندها توصیه کرد که شروع به ساخت جریان محتوا و مفاهیم و جامعه هدف خاص خود کنند. با در نظر گرفتن این موضوع، تبلیغات جدید بر خریدهای مستقیم بزرگ از كسب و كارها تكیه خواهد زد كه براساس استفاده اخیرشان از پلتفرم مورنظر دست چین شدهاند.
فرآیند تعیین یك راهحل برای برندها، در سطح جهانی توسط مدیر جدید این كسب و كار، جیمز كوارلس، اجرا شد؛ فرآیندی كه متمایز و از نزدیك تحت نظارت خواهد بود. گفته میشود كوین سیستروم خود كاری كرد تا هر پست واحدی بهعنوان یك آگهی تبلیغاتی مورد استفاده قرار گیرد. محدودیت متن، ممنوعیت فیلترهای بیش از حد و برندسازی سنگین همگی بخشی از شرطهای اینستاگرام برای جلوگیری از روزمرگی محسوب میشود.
ساخت و ایجاد برند
در حالی كه اینستاگرام بهشدت روی كیفیت خلاق تمركز میكند، کسانی که خود را با شرایط اولیه وفق داده اند، فرصتی بزرگ برای ایجاد یك جریان محتوای منحصر به فرد در یک پلت فرم بصری جدید در اختیار خواهند گرفت. این جریان محتوا به تبلیغ كنندگان اجازه برقراری ارتباط میان یك داستان برند و مخاطبان نامانوس به ارسال پیام تبلیغاتی را روی پلتفرم خواهد داد.
نتایج اولیه به دست آمده از ایالات متحده امریكا بهظاهر فراخوان افزایش 20 تا 33 امتیازی برند میان كاربرانی را نشان میدهد كه به واحد تبلیغات خدمت كردهاند. اینستاگرام میتواند یك پلت فرم ویژه و بینهایت قدرتمند برای ساخت برند بوده و امكان ایجاد ارتباط میان برندها و شور و اشتیاق میان كاربران را به وجود آورد؛ برای مثال، ایجاد ارتباط میان برندهای فعال در عرصه تولید نوشیدنی یا موسیقی یا ورزش.
در حالی كه فرصت به وجود آمده در پی ارائه این محصول جدید شاید برای تبلیغكنندگان جذاب به نظر برسد، تاكید روی شایستگی خلاق خود میتواند بهعنوان فرصت یا تهدید تلقی شود.
انتظار میرود برندها وقت و منابع عظیمی را صرف توسعه محتوایی با كیفیت بالا كنند. این همان چیزی است كه تاكنون برای بخش عمدهای از تبلیغكنندگان كاربر فیسبوك تحقق نیافته است.
اینستاگرام در پی اعلام خبر راهاندازی واحدهای جدید تبلیغات در انگلستان با اندكی وقفه در كار خود مواجه شد. ماهیت بصری، همان چیزی که اغلب مخاطبان را هدف قرار میدهد، نخستین مسألهای است كه در تجزیه و تحلیل از طریق كمپینی در فیسبوك مورد تحقیق و بررسی قرار گرفت.
حتی با وجود تمایل برندها به تخصیص وقت و انرژی برای تهیه محتواهای جذاب تبلیغاتی و با وجود ورودیها و راهنمایی خلاق اینستاگرام، هیچ نوع ضمانتی مبنی بر طنین انداختن نام اینستاگرام در ذهن مخاطبانی كه به بیان افكار خود درباره این محصول تبلیغاتی جدید میپرداختند، وجود ندارد. اینستاگرام در ماه گذشته وقفههایی را تجربه كرده است.
اكنون تبلیغكنندگان فرصت نفوذ به دل مخاطبان جوان با یك نوع محتوای چشمنواز با برندی كمتر شناخته شده را به دست آوردهاند كه با رقبای كمی دست و پنج نرم میكند اما با وجود چالشهایی كه بهظاهر وزنشان از فرصت به دست آمده برای تبلیغكنندگان بیشتر است، بسیاری از افراد منتظر مشاهده نتایج اولیه خواهند بود.