پرسش: صاحب یک شرکت تولیدکننده لوازمخانگی هستم. قصد دارم برای جلبنظر مشتریان یک مسابقه عکاسی برگزار کنم. پیشنهاد میکنید این مسابقه چه ساختار، مکانیزم و تبلیغاتی داشته باشد که بیشترین نتیجه را در افزایش فروش رقم بزند؟
پاسخ کارشناس: برگزاری مسابقههای اینچنینی باید بسیار هدفمند باشد. از آنجایی که خانمها استفادهکنندگان اصلی از لوازم خانگی هستند، بهتر است مسابقه بین خانمها برگزار شود.
سوژه عکاسی میتواند لوازم خانگی و خانواده باشد و حتی عکسهایی از لوازم خانگی قدیمی یا اعضای کهنسال و درگذشته خانوادهها با لوازم خانگی قدیمی هم میتوانند در مسابقه شرکت کنند.
فرصت ارسال عکسها حتما کمتر از سه ماه نباشد و برای اطلاعرسانی از نشریاتی استفاده کنید که خانمها خوانندگان اصلی آنها هستند. پیشنهاد میکنیم یک هیأت داوران که حداقل یک عکاس نسبتا شناخته شده جزو آن باشد، انتخاب کنید و پس از داوری، اگر توانستید نمایشگاهی از آثار برگزیده ترتیب دهید و در مورد آن اطلاعرسانی هم کنید.
نهایتا به یک تا پنج نفر از برگزیدگان جایزه بدهید. دخیل کردن عکاسان صاحبنام، هنرمندان و ورزشکاران در بخشهای مختلف این فرآیند به بعد خبری و تبلیغی آن کمک میکند.