شنبه, ۲۰ بهمن(۱۱) ۱۴۰۳ / Sat, 8 Feb(2) 2025 /
           
فرصت امروز

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به دستور دولت وقت برای توقف پرواز توپولف‌ها در سال ۸۹، گفت: به تازگی مکاتباتی با معاون اول رئیس‌جمهوری داشته‌ایم تا وضعیت هزینه این هواپیماها که در حالت عملیاتی، غیر‌عملیاتی شده‌اند، تعیین‌تکلیف‌ شود.

بدهی ۹۰ میلیون یورویی ‌ایر‌تور‌ بابت خرید توپولف‌ها

‌مقصود اسعدی سامانی در گفت‌وگو با فارس درباره تعیین‌تکلیف توپولف‌‌های زمینگیر در فرودگاه مهرآباد و شهید هاشمی‌نژاد مشهد، بیان کرد: در حال حاضر حدود 20 فروند هواپیمای توپولف زمینگیر در فرودگاه‌های کشور وجود دارد ‌که در گذشته به دستور دولت از رده خارج شد‌ه است.

وی ادامه داد: از رده خارج شدن توپولف‌ها، به نوعی هزینه‌هایی برای شرکت‌های هواپیمایی به دنبال داشته است، زیرا این هواپیماها زمانی‌که از رده خارج شد‌ند هنوز عملیاتی بود‌ند و برخی از شرکت‌های هواپیمایی بابت خرید این هواپیماها هنوز به دولت بدهکار هستند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ادامه داد: این منطقی است که با از رده خارج کردن و اسقاط این هواپیماها، باید تکلیف بدهی‌های شرکت‌های هواپیمایی به دولت و تکلیف دولت در قبال ایرلاین‌ها مشخص شود.‌ به هر حال طبق الزام دولت، این هواپیماها اسقاط شد‌ و باید این بدهی هم به نوعی تعیین‌تکلیف شود.

اسعدی سامانی اظهار داشت: به تازگی مکاتباتی با وزارت راه و شهرسازی و معاون اول رئیس‌جمهوری داشته‌ایم تا مشخص شود هزینه‌های این هواپیماهایی که در حالت عملیاتی، غیر‌عملیاتی شده‌اند، شفاف و تعیین‌تکلیف‌ شود.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه ایرلاین‌ها نمی‌توانستند در آن ایام توپولف‌ها را به کشورهای دیگر هم بفروشند، گفت: 14 فروند از این هواپیماها متعلق به شرکت هواپیمایی ایرا‌ن ایرتور بود که 90 میلیون یورو از محل صندوق توسعه ملی برای خرید این هواپیماها از دولت پول گرفته بود.

اسعدی سامانی بیان کرد: پرداخت بدهی این شرکت بابت خرید توپولف‌ها به طول انجامیده است و باید تعیین‌‌تکلیف شود که البته ایران‌ ایرتور هم در این باره متضرر شد چون توپولف‌ها وقتی به دستور دولت زمینگیر شدند، همان زمان امکان پرواز داشتند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی تأکید کرد: به هر حال باید بدهی ایران ایرتور در این حوزه تعیین‌‌تکلیف شود، اما هنوز جوابی از دولت در این‌باره دریافت نکرده‌ایم.

وی بیان کرد: توپولف‌های ایران‌ایرتور زمانی خریداری شد که ایرتور شرکتی دولتی بود و زمانی‌که این ایرلاین به بخش‌خصوصی واگذار شد، بدهی‌های آنها هم به بخش‌خصوصی منتقل شد. 

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: ایران‌ ایرتور با کل بدهی‌هایش فروخته شد و بلافاصله پس از خصوصی‌سازی ایرتور، پرواز توپولف‌ها ممنوع شد یعنی زمانی‌که بحث فروش ایرتور به بخش‌خصوصی مطرح شد، توپولف‌ها عملیاتی بودند اما بلافاصله پس از فروش ایرتور، پرواز توپولف‌ها هم‌ متوقف شد‌.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/rIK8mDER
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانلوازم یدکی تویوتاتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکسirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامضد یخ پارس سهندمشاور مالیاتیمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطیکفپوش پی وی سیتماشای سریال زخم کاری 4تخت خوابقیمت کمد دیواریکاشت ابرو طبیعیتاسیس کلینیک زیباییریفرال مارکتینگ چیست؟ماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیستتور سنگاپورخرید PS5مبلمان اداریقیمت طلای آبشدهنرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیکوچینگ فراکوچتعمیر اینورترکناف سقف کناف سقف کاذبخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلدفترچه یادداشت تبلیغاتیواردات از چین
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه