دوشنبه, ۱۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Mon, 1 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
بازار جهانی

بازار جهانی هتلداری تا سال 2021

8 سال پیش ( 1394/12/8 )
پدیدآورنده : فهیمه خراسانی  

گسترش سفرهای تفریحی و تجاری، در کنار روند رو‌ به رشد صنعت گردشگری از جمله عوامل کلیدی در شکل‌گیری بازار بزرگی به نام هتلداری است که در دنیای امروز جایگاه ویژه‌ای یافته و با توجه به تقاضای روزافزون جهانی نسبت به این صنعت، بازاری رقابتی را رقم زده است که سعی در ارائه بهترین خدمات و سرویس‌ها به مشتریان دارد. در این گزارش به صنعت هتلداری جهانی و روند رشد آن در مناطق اصلی این بازار، پرداخته می‌شود. از آنجا ‌که هتلداری یکی از مهم‌ترین بخش‌های صنعت جهانی مهمانداری است و خصوصا در سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته است، انتظار می‌رود بازار جهانی هتلداری تا سال 2021 به ارزشی برابر با 702.74میلیارد دلار برسد.

روند رو به جلوی سفر و صنعت گردشگری در سطح جهان، از جمله عوامل اصلی رشد صنعت هتلداری است، از طرفی بازیگران جهانی این صنعت نیز به دنبال ارائه خدمات بیشتر و بهبود سرویس‌دهی خود به مسافران هستند که این امر نیز به نوبه خود، نظر بسیاری از مردم را به سوی این هتل‌ها جلب می‌کند. طبق گزارشی که اخیرا در سایت transparencymarketresearch درباره تجزیه و تحلیل و بررسی روند رشد صنعت هتلداری در فاصله سال‌های 2015 تا 2021، منتشر شده است، بازار جهانی هتل در سال 2014 ارزشی معادل با 534میلیارد دلار داشته و انتظار می‌رود تا سال 2021 به ارزش 702.74میلیارد دلاری برسد.

همچنین قابل ذکر است که این صنعت در فاصله سال‌های مورد نظر، با نرخ رشد سالانه 4درصد حرکت خواهد کرد. در این میان پیشرفت صنعت گردشگری، گرایش مردم به سوی سفرهای توریستی، بالا رفتن سبک زندگی و. . . باعث بالا رفتن تقاضا برای زندگی سطح بالا و لوکس می‌شود، این عوامل نیز جایگاه ویژه‌ای را برای هتل‌های مجلل و لاکچری ایجاد کرده‌ و امروزه بخش اعظمی از تجارت هتلداری حول محور این هتل‌های لوکس و چند ستاره می‌چرخد.

هتل‌های چند ستاره؟!

صنعت هتلداری با توجه به خدماتی که به مسافران ارائه می‌دهد، در طیفی از هتل‌های 1 تا 5ستاره جای می‌گیرد که از نظر نوع سرویس‌های ارائه شده متفاوت هستند. امکانات این هتل‌ها متنوع بوده و طیف وسیعی از خدمات مانند استخر، بخش مراقبت از کودکان، تسهیلات کنفرانس، مراکز کسب‌و‌کار، خدمات اجتماعی و... را شامل می‌شوند. هتل‌های تک‌ستاره شامل هتل‌های توریستی می‌شوند، هتل‌های 2ستاره، هتل‌های استاندارد هستند، 3ستاره‌ها شامل هتل‌های راحت شده، منظور از هتل‌های 4ستاره، هتل‌های درجه اول بوده و 5ستاره‌ها نیز همان هتل‌های لوکس و لاکچری هستند.

در این میان هتل‌های 3ستاره بزرگ‌ترین سهم را در بازار جهانی هتلداری دارند که البته در این میان افزایش گردشگری و بالا رفتن تقاضا برای شیوه‌های زندگی مجلل از جمله عوامل رشد هتل‌های 3ستاره است.همچنین با توجه به گرایش روزافزونی که نسبت به خدمات رفاهی و سرویس‌دهی منظم در میان مشتریان وجود دارد، گرایش زیادی نیز برای هتل‌های 5ستاره در میان مردم جهان به وجود آمده و این دست هتل‌ها نیز پتانسیل زیادی برای رشد در سال‌های آتی دارند.

گستردگی جغرافیایی هتلداری جهانی

در دوره مورد بررسی یعنی تا سال 2021، انتظار می‌رود که اروپا با رشد کندی در زمینه هتلداری به جلو حرکت کند و در این میان انگلستان، آلمان، فرانسه و ایتالیا از جمله کشورهای تقویت‌کننده این صنعت در اروپا به شمار می‌روند. جالب است بدانید امارات متحده عربی یکی از بزرگ‌ترین بازارهای جهانی را در صنعت هتلداری از آن خود کرده است طبق آمارهای ارائه شده ارزش بازار هتل در این کشور در سال 2014 معادل 6.56میلیارد دلار بوده است و در این میان هتل‌های 4ستاره بزرگ‌ترین سهم را در تجارت هتلداری امارات متحده عربی داشتند.

از دیگر کشورهایی که صنعت هتلداری در آنها رشد قابل توجهی داشته است، می‌توان به برزیل و عربستان سعودی نیز اشاره کرد که در سال‌های اخیر پیشرفت زیادی داشتند. البته آمریکای شمالی بزرگ‌ترین بازار شناخته شده رو به رشد در صنعت هتلداری محسوب می‌شود. با توجه به گردشگری جهانی و افزایش سفرهای توریستی به این منطقه، میزان تقاضا برای هتل‌های آمریکا بسیار زیاد شده و در این میان، هتل‌های 3ستاره بزرگ‌ترین سهم را در میان هتل‌های مناطق آمریکای شمالی دارند.

همچنین قابل ذکر است که در بازار هتلداری آمریکای شمالی، ایالات متحده آمریکا بیشترین سهم را دارد.کشورهای آسیایی نیز یک پتانسیل عظیم دست‌نخورده در بازار جهانی هتلداری به شمار می‌روند. هند، چین، کره جنوبی و سنگاپور از جمله گردانندگان اصلی صنعت هتلداری در آسیا هستند. افزایش تعداد سفرهای تجاری به سنگاپور، آن را تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین بازارهای جهانی هتلداری در آسیا کرده است که با داشتن بخش زیادی از هتل‌های 5ستاره، میزبان مسافران تجاری زیادی از اقصی نقاط جهان است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/I9x1NZMT
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه