دوشنبه, ۱۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Mon, 1 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
باشگاه سرمایه‌ گذاران

بازار جهانی لامپ های فلورسنت و جامد (SSL) تا سال 2020

7 سال پیش ( 1395/4/28 )
پدیدآورنده : فهیمه خراسانی  

امروزه با توجه به تولید انواع جدید لامپ های ال ای دی که میزان مصرف انرژی آنها کمتر بوده و در عین حال، هزینه  کمتر و بازدهی بیشتری دارند، بازار انواع قدیمی تر لامپ، تحت الشعاع قرار گرفته است، اما این مسئله به این معنا نیست که لامپ های فلورسنت و انواع لامپ های حالت جامد، که به اس اس ال معروف هستند، از بازار جهانی خارج شده  باشند، بلکه باید اذعان کنیم که این انواع قدیمی تر نیز کماکان جایگاه خود را در بازار حفظ کرده اند و خصوصا با افزایش ساخت وساز جهانی و گسترش بخش های مختلف مسکونی، تجاری، فضای  باز و... در جهان، مصرف این گونه لامپ ها نیز هنوز به قوت خود باقی است و لامپ های کم مصرف به عنوان یکی از رقبای جدی آنها شناخته می شوند.

در این گزارش با تاکید بر بازیگران کلیدی بازار لامپ های فلورسنت و لامپ های حالت جامد در جهان، به تبیین و پیش بینی جایگاه این بازار می پردازیم.

از آنجایی که انواع لامپ های فلورسنت و اس اس ال، از نمونه های قدیمی و شناخته شده محصولات روشنایی در جهان محسوب می شوند، طبق نظر تحلیلگران اقتصادی، انتظار می رود بازار جهانی این لامپ ها تا سال 2020 با نرخ رشد سالانه 15درصد حرکت کند. همچنین با توجه به افزایش ساخت وساز در بخش های تجاری و مسکونی، تقاضای زیادی برای انواع محصولات روشنایی در این بازار به چشم می خورد، نمونه های مختلف لامپ های فلورسنت، لامپ های رشته ای، ای ای دی ها و... همه از نمونه های بارز این صنعت محسوب می شوند.

ال ای دی ها در راهند

از طرفی نگرانی های محیط زیستی و رشد آگاهی در زمینه فناوری  انرژی های سبز نیز باعث افزایش تقاضا برای لامپ های سازگارتر با محیط زیست و همچنین لامپ های هوشمند شده است که به خصوص نوع اخیر باعث صرفه جویی بیشتری در مصرف نور می شود.

در این زمینه به خصوص لامپ های ال ای دی بسیار کارآمد بوده و به عنوان یکی از منابع نوری سالم که میزان نور بیشتری را نسبت به گرما ارائه می دهند، در بین مصرف کنندگان جهانی شناخته شده اند و با توجه به میزان قیمت کمتری که دارند نیز طرفداران زیادی در بین مصرف کنندگان جهانی پیدا کرده اند.

انتظار می رود که در کنار بازار مصرف بزرگی که لامپ های فلورسنت و اس اس ال در طی سالیان گذشته پیدا کرده اند، لامپ های کم مصرف ای ای دی نیز به صورت یک رقیب جدی در این بازار به رشد خود ادامه داده و حتی در سال های آینده، میزان تقاضای بیشتری نیز در سطح جهان بیابند.

بازار 13میلیاردی لامپ های فلورسنت و اس اس ال در بخش مسکونی تا سال 2020

بیشترین میزان مصرف لامپ های فلورسنت و اس اس ال، در بخش مسکونی دیده می شود و از طرفی نیز انتظار می رود که در دوره مورد پیش بینی، تسلط عمده با همین بخش باشد. با توجه به تقسیم بندی که تحلیلگران اقتصادی از بخش های مختلف بازار مصرف لامپ داشته اند، پنج بخش مسکونی، تجاری، صنعتی، فضای باز و معماری در این بازار وجود دارند که طبق آمار گرفته شده، بخش مسکونی، بازار مسلط برای مصرف لامپ های فلورسنت و اس اس ال شناخته شده است که ارزش آن تا سال 2020 به ارزش تقریبی 13میلیارد دلار می رسد.

جالب است بدانید کشور چین به عنوان رهبر بازار مصرف لامپ های فلورسنت و اس اس ال در سال های اخیر شناخته شده است که طبق نظر تحلیلگران، رشد جمعیت شهری مهم ترین دلیل این امر بوده است.

البته نکته قابل تامل این است که با توجه به مزایای زیادی که لامپ های ال ای دی دارند، مانند قابلیت تنظیم رنگ و تنظیم میزان روشنایی، طول عمر طولانی تر و. . . انتظار می رود که تقاضا برای این لامپ ها در بخش مسکونی نیز افزایش پیدا کند.

سهم 42درصدی آسیا از بازار مصرف لامپ های فلورسنت و اس اس ال

از نظر جغرافیایی، آسیا به عنوان رهبر عمده مصرف لامپ های فلورسنت و اس اس ال در جهان شناخته می شود و انتظار می رود 42درصد از سهم درآمد این بازار را از آن خود کند. با توجه به بالا رفتن نرخ ساخت وساز در کشورهای آسیایی و همچنین افزایش جمعیت شهری، انتظار می رود بازار روشنایی در این کشورها، به خصوص لامپ های فلورسنت و اس اس ال نرخ رشد ثابتی را در دوره مورد پیش بینی داشته باشند.

چشم انداز رقابتی و فروشندگان کلیدی

بازار جهانی لامپ های فلورسنت و اس اس ال، با شرکت های سنتی تری مانند پاناسونیک و فیلیپس در جهان شناخته می شوند که از برندهای قدیمی این نوع محصول هستند، در کنار این نام های تجاری قدیمی، برندهای جدیدتری مانند اشنایدر الکتریک، اوسرام، نیچیا و. . . نیز حضوری جهانی پیدا کرده و از تولیدکنندگان برجسته انواع لامپ در جهان محسوب می شوند.

از نظر رقابتی، تولید لامپ های مقرون به صرفه تر که انرژی کارآمدتری را نیز ارائه می دهند در دستور کار اکثر این شرکت ها قرار گرفته است و با توجه به بالاتر رفتن تقاضای جهانی به سوی لامپ های ال ای دی و کم مصرف، میزان تولید این نوع لامپ ها نسبت به انواع قدیمی تر، افزایش پیدا کرده است.

منبع : www.technavio.com
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/nieAhlS2
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه