خبرگزاری آمریكایی بلومبرگ در گزارشی به نقل از رییس ایمیدرو نوشت: علاقه جهانی به صنعت معدنكاری ایران از زمان تفاهم هسته‌ای هفته گذشته لوزان که دورنمای پایان تحریم‌ها را پیش‌رو قرار داد، افزایش یافته است. به گزارش ماین نیوز، مهدی کرباسیان، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در مصاحبه‌ای در شهر یزد گفت: سرمایه‌گذاران بسیاری با من تماس گرفته‌اند و آماده ورود به این بخش هستند و در این خصوص ایمیل‌هایی از فرانسه، آلمان، بلژیک، انگلیس، استرالیا و کانادا ارسال شده‌اند.

کرباسیان که در آمریکا و انگلیس تحصیل کرده است، در کارخانه شرکت فولاد آلیاژی ایران که سالانه 500 هزار تن فولاد تولید می‌کند، گفت: فردا با گروهی از سرمایه‌گذاران و بازرگانان هندی نشست دارم و تا پایان هفته با روس‌ها دیدار خواهم کرد. به گفته کرباسیان، سرمایه‌گذاران خارجی که خواهان ورود به صنعت معدنكاری ایران هستند با قوانینی که از دارایی‌های آنها حمایت می‌کنند، به خوبی مورد استقبال قرار می‌گیرند. شرکت‌های خارجی اجازه خواهند داشت مالکیت کامل سرمایه‌گذاری‌های معدنی را در اختیار داشته باشند. وی در ادامه اظهاراتش به یک کنفرانس سرمایه‌گذاری اشاره کرد که قرار است در ماه مه برگزار شود.