رئیس اتحادیه دارندگان تعمیرگاه، اتوسرویس، توقفگاه و پارکینگ تصریح کرد: کارخانههای خودروسازی ما توجهی به بخش گارانتی ندارند و این در حالی است که براساس قانون آنها باید 3درصد از مبلغ فروش را خرج خدمات پس از فروش کنند. علیرضا راسی در گفتوگو با ایسنا، اظهار کرد: 3درصد از مبلغ فروش خودرو بهرغم اینکه در قانون به آن تاکید شده در عمل صرف خدمات پس از فروش خودرو نمیشود و برای مخارج دیگر هزینه میشود. وی تاکید کرد: مشکل اساسی در بحث خودرو این است که در حوزه خدمات پس از فروش ضعیف عمل میشود و بهرغم این همه تاکیدات به این بخش توجه چندانی نمیشود.
راسی در بخشی از سخنان خود نسبت به بحران افراد فنی در این حوزه هشدار داد و افزود: افراد فنی و باتجربه در این حوزه به دلیل اینکه ارتزاق نشدند از این فعالیت کنارهگیری کرده و به فعالیتهای دیگری رو آوردهاند، چون طبیعی است که با حقوق 700 هزار تومان قادر به تامین مخارج خود نیستند. رئیس اتحادیه دارندگان تعمیرگاه، اتوسرویس، توقفگاه و پارکینگ ادامه داد: افراد متخصص در زمینه خودرو باید به خوبی تامین مالی شوند تا بتوانند با اشتیاق در این بخش فعالیت کنند.
وی در عین حال بیان کرد: یکی از مشکلات اساسی تولیدات داخلی خودرو بحث کیفیت قطعات آن است که بعضا از اجناس بیکیفیت ساخته میشود و طبیعی است زمانی که خودرویی از قطعات بیکیفیت ساخته شود در کارایی آن نیز تاثیرگذار خواهد بود.