کمپانی خودروساز کره جنوبی اعلام کرد 5میلیارد یورو سود خالص برای سال 2015 در مقایسه با سال 2014، 15درصد کمتر بوده است. هیوندا موتور، نخستین خودروساز در کره جنوبی و پنجمین در جهان، از تقویت ارز کره جنوبی و کاهش تقاضا در چین که بازار استراتژیکی است، دچار ضرر میشود. این تیم برای سال 2015 سود خالص 5 میلیارد یورو داشته که در مقایسه با سالهای 2014 و 2010 کاهش چشمگیری داشته است.
تقویت وون کره جنوبی همراه با تضعیف ین ژاپن است که باعث شده خودروهای هیوندا در بازارهای جهانی در برابر رقبای ژاپنیاش ضعیف شوند. سود عملیاتی نیز با کاهش سالانه 16درصدی به رقم 6.350 میلیارد وون رسیده است که همواره بسیار کمتر از سال 2010 است. وون در اواخر سال 2015 تضعیف شده بود اما نتوانست افت شدید ارزهای روسیه و برزیل را که عملکرد این سازنده خودرو را در این کشورها پایین آورده بود، جبران کند.انتظار میرود امسال فروش در این دو بازار نوظهور با کاهش همراه باشد، همانند بازار چین که حدود 20درصد از کل فروش هیوندا را در بر میگیرد.
هیوندا در رده اتومبیلهای لوکس قرار میگیرد
این شرکت موفق به فروش 4.96 میلیون خودرو در سال 2015 شد در حالی که هدفی حدود 5.05 میلیون خودرو در سر داشت. برای سال 2016 فروش جهانی 5.01 میلیون دستگاه پیشبینی شده است. برای مقابله، این تولیدکننده میخواهد فروش SUVهای شهریاش را افزایش دهد که در بسیاری از بازارهای نوظهور و در میان خودروهای سواری رده بالا بسیار محبوب هستند. در ماه نوامبر، کمپین تبلیغاتی خود را برای مدلهای لوکس جدیدش تحت نام تجاری Genesis با هدف حذف تصویر ذهنی از یک تولیدکننده ارزان قیمت در برابر با رقبای بزرگتر مانند تویوتا، اعلام کرد.