در حالی اعتصاب خلبانان شرکت هواپیمایی ایرفرانس وارد دومین روز خود شد که مدیریت و سندیکاهای این شرکت در مذاکرات چشماندازی برای خروج از بحران متصور نبودند. در دومین روز اعتصاب 60 درصد پروازهای ایرفرانس لغو شد.
خلبانان ایرفرانس به پروژه توسعه و رشد کمپانی از طریق گسترش شرکت هواپیمایی ارزانقیمت ترانساویا وابسته به ایرفرانس اعتراض دارند.
فردریک گژه، مدیر اجرایی شرکت هواپیمایی ایرفرانس میگوید: «پروژه ما مطمئنا جایگزین کردن ترانساویا با ایرفرانس نیست. برنامه ما تکمیل مجموعه امکانات ایرفرانس از طریق توسعه ترانساویا برای ورود به بازار جدید است. این بازار مربوط به حملونقلهای هوایی برای گردشگری و تفریح است.»سندیکاهای خلبانان و مدیریت ایرفرانس بر سر شرایط توسعه ترانساویا اختلاف دارند.
خلبانان بیم آن را دارند که توسعه ترانساویا منجر به استخدام خلبانان با حقوق کمتر شود و کیفیت مزایا و شرایط کاری آنها تنزل پیدا کند، اما مدیریت این کمپانی هدف از توسعه شرکت هواپیمایی ارزانقیمت را گسترش کل ایرفرانس و رقابتیتر کردن آن عنوان میکند.
در سال گذشته میلادی ۴۵ درصد ترافیک هوایی در اروپا متعلق به پرواز هواپیماهای کمپانیهای ارزانقیمت بوده است. تعداد کل نیروی کار ایرفرانس در سال ۲۰۱۳ به رقم ۵۲ هزار نفر و سود ناخالص گروه ایرفرانس کی الام در سال گذشته میلادی به رقم ۱۳۰ میلیون یورو رسید.