این روزها حضور کسب و کارها در فضای آنلاین از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. اهمیت این مسئله به حدی است که برخی آن را حتی مهم تر از فروشگاه های برندها در خیابان ارزیابی می کنند. بنابراین این سوال مطرح می شود که چرا باید نکات ضروری برای حضور برندهای تجاری در فضای آنلاین نادیده گرفته شود؟
در ادامه به بررسی این نکات می پردازیم تا حضوری سازنده در اینترنت داشته باشیم.
1- نداشتن برنامه و دیدگاهی مشخص برای آینده برند
آیا از مهارت های کارآفرینی خود مطمئن هستید؟ آیا معتقدید که محصول برتر سال را شما تولید و روانه بازار کرده اید؟ پس بهتر است دوباره فکر کنید چراکه شما باید برترین محصول قرن را تولید کنید یا دست کم چنین دیدگاهی برای کسب و کارتان داشته باشید.
هرگز زمانی که از آمادگی لازم برخوردار نیستید وارد بازار نشوید. به جای آن بهتر است هنگامی وارد رقابت شوید که از دیدگاه مشخصی برای کسب و کارتان برخوردار بوده و با اعتماد به نفس کامل به فعالیت در حوزه تجاری موردنظرتان ورود کنید.
2- ناتوانی در انتخاب یک نام مناسب برای برند
برای دستیابی به اهداف بلندپروازانه تان نخست باید یک برند خاص و منحصربه فرد داشته باشید. بنابراین پیش از آغاز پروسه انتخاب نام برند خود، شرکت ها و برندهای موجود در بازار را به دقت مورد تحقیق و بررسی قرار دهید و مطمئن شوید که دیگران از نام موردنظر شما استفاده نکرده اند.
همچنین پس از انتخاب نام مناسب بهتر است به اینترنت مراجعه کرده تا از در دسترس بودن آدرس اینترنتی آن نیز اطمینان حاصل کنید.
فراموش نکنید که حتی بزرگ ترین شرکت ها و برندهای جهان نیز ممکن است در فرآیند انتخاب اسم و همچنین تاسیس وب سایتی با همان نام دچار اشتباه شوند بنابراین تحقیق و مطالعه نام های شرکت های تجاری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
انتخاب نام های کوتاه و منحصربه فرد از جمله نکات مهمی است که به هنگام نامگذاری برندتان باید آن را در نظر داشته باشید. این نوع اسامی می تواند توجه مردم را جلب کند.
3- عدم بهره برداری مناسب از وب سایت
ممکن است شما در زمینه استفاده از تکنولوژی و فناوری های روز دنیا، از مهارت بالایی برخوردار باشید، اما آیا با قواعد اداره وب سایت، راه اندازی وب سایت یا استفاده از تکنیک های SEO آشنا هستید؟ به یاد داشته باشید که اولویت اصلی شما بهبود اوضاع کسب و کارتان بوده و این موضوع با نشستن در مقابل مانیتور نمی تواند محقق شود. مسائل فنی و تکنیکی را به متخصصان واگذار و روی مدیریت و اداره امور مربوط به کسب و کارتان تمرکز کنید.
4- عدم وجود برنامه ریزی در مواقع ضروری
بسیاری از مردم و صاحبان کسب و کارها از اطلاعاتی که در اختیار دارند به میزان کافی محافظت نمی کنند.
بسیاری از این افراد در مقابل تهدیداتی که متوجه اطلاعات شان است با خود می گویند که «این موضوع برای من اتفاق نمی افتد.» ممکن است شما با خود فکر کنید که بسیار خب من می توانم به سادگی اطلاعات موردنیازم را از خطر سیل و آتش سوزی حفظ کنم، اما در مقابل ویروس ها چطور؟
اگر اطلاعات شما آلوده به ویروس شده و دیگر برای تان قابل دسترس نباشد چه خواهید کرد؟ همانطور که می بینید شما بسیار آسیب پذیر تر از آن هستید که پیشتر فکر می کردید. حتی بزرگ ترین شرکت های تجاری بین المللی نیز ممکن است چنین اتفاقات ناگواری را تجربه کنند.
بنابراین بهتر است همواره برنامه ای جایگزین برای موقعیت های دشوار و غیر قابل پیش بینی در اختیار داشته باشید. ادامه دارد...