قائم مقام مدیرعامل گراد گفت: صنعت پوشاک در ایران همیشه ضعیف بوده و با توجه به آمارهای رسمی، 85 تا 90درصد پوشاک بهصورت قاچاق وارد میشود. این در حالی است که از سوی دیگر از برند خارجی در جامعه بیشتر از برند ایرانی استقبال میشود. سیدمهدی زعیمزاده، قائم مقام مدیرعامل گراد گفت: برند پوشاک ایرانی در طول این سالها همیشه مظلوم بوده و در برابر برندهای وارداتی و دست چندم خارجی کمتر مجالی برای رقابت و دیده شدن داشته است. خصوصا دوران تحریم به صنعت پوشاک ایران خیلی آسیب وارد ساخت و ما امیدواریم با توافق شکل گرفته این روند عوض شود و در دوران پساتحریم به تولید داخلی در صنعت پوشاک بیشتر اهمیت داده شود.
وی افزود: به دلیل شرایط سالهای تحریم، ظرفیت تولید گراد به نصف کاهش پیدا کرده و این مقدار به 60 تا 70 هزار کت و شلوار در سال رسیده اما امکان آن وجود دارد که با برنامهریزی صحیح، بتوان با تمام ظرفیت گراد به تولید پرداخت.
قائممقام گراد با بیان اینکه ما از رقابت با برندهای خارجی استقبال میکنیم، اما رقابتی عادلانه و برابر، تصریح کرد: وقتی بنا به آمارها 85 تا 90درصد بازار پوشاک ایران از راه قاچاق تامین میشود، پر واضح است که حضور برندهای دست چندم و بیکیفیت خارجی، قربانی شدن تولید داخلی را در بر دارد. او اضافه کرد: البته یک جستوجوی ساده در اینترنت میتواند کیفیت این برندهای دسته سه و چهار خارجی را بهسادگی نشان دهد.
زعیم زاده در پایان از هاکوپیان و گراد به عنوان دو برند خوب پوشاک ایرانی نام برد و اضافه کرد: من از شما می پرسم، واقعا چه اتفاقی برای بودجه پوشاک مجموعه های بزرگ می افتد؟! به عنوان مثال، بودجه پوشاک بانکها کجا هزینه می شود؟! این در حالی است که بودجه پوشاک سازمانها می تواند نقش پررنگی در افزایش تولید داخلی صنعت پوشاک ما داشته باشد و ظرفیت تولید مجموعه گراد را تا دو سه برابر بالا ببرد.