سه شنبه, ۶ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Tue, 26 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز
آشنایی با زو کول، بانوی موفق کارآفرین

از خطر کردن نترسید

8 سال پیش ( 1395/3/26 )
پدیدآورنده : سارا گلچین  

خانم زو کول، وب‌سایت مسافرتی خود ‌به‌نام Crisp White Sheets را در بریتانیا راه‌اندازی کرد. کار وب‌سایت ارتباط دادن هتل‌های خاص با افراد خاص است. تیمی که در کسب‌وکار خانم کول فعال هستند برای افرادی که دنبال هتل‌های خاص هستند، پیشنهادهای ویژه ارائه می‌دهد.

خانم کول برای نخستین بار سال 2007 با شرکت Virtual PA  پا به عرصه کسب‌وکار گذاشت و نخستین بار به فکر راه‌اندازی کسب‌وکاری مرتبط با رویدادهای شبکه‌ای افتاد چون کاملاً خلأ آن را حس می‌کرد. آنجا بود که ایده دومین کسب‌وکارش متولد شد. او یک شبکه کارآفرینان به‌نام NO Suits را راه انداخت.

او به‌عنوان مادر دو فرزند همواره دنبال جایی در بریتانیا بود تا بتواند فرزندانش را به آنجا ببرد. اما وجود یک هتل استاندارد برای گذران تفریح به بهترین شکل ممکن نیز برایش شرط مهمی بود. رسیدن همزمان به این دو خواسته سخت بود و از طرفی خانم کول نبود یک وب‌سایت برای دورهم جمع شدن هتل‌های خوب را کاملاً حس می‌کرد.

آنجا بود که به ایده Crisp White Sheets رسید و در سپتامبر سال 2011 آن را راه انداخت. کسب‌و‌کار در خون خانم کول است و از سال 2007 دنبال این بود که کاری نو و ایده‌ای تازه به جهان پیرامونش عرضه کند. کسب‌وکار خانم کول یعنی CrispWhiteSheets. com  تنها با هتل‌های خاص، عجیب و گران‌قیمت کار می‌کند.

هر یک از هتل‌هایی که در این وب‌سایت معرفی می‌شوند، باید دست‌کم دارای یک ویژگی عجیب باشند. در این وب‌سایت دسته‌بندی‌های گوناگونی ازجمله دوستدار کودکان، مخصوص بزرگسالان، چشمه‌های آب گرم و... دارد. دفتر کار این وب‌سایت پر از کارمندان با‌تجربه‌ای است که توان راهنمایی مشتریان را دارند. آنها قبل از کار کردن با هر هتل خود قبلا یک‌بار آنجا را امتحان می‌کنند.

یکی از نخستین گام‌هایی که خانم کول برای کسب‌وکارش برداشت ایجاد یک نام تجاری بود. او و همکارانش دراین‌باره صحبت‌های زیادی کردند و نامی که به آن رسیدند بیشتر از همه تمام اهداف‌شان را پوشش می‌داد. خوشبختانه هتل‌ها هم نام Crisp White Sheets را دوست داشتند و حس می‌کردند در بازار کارشان اتفاق جدیدی افتاده است. خانم کول واقعاً معتقد است که نام تجاری کسب‌وکارش به موفقیت آن کمک کرده است. پس از نام تجاری و کارمندان باتجربه، نوبت یافتن سرمایه‌گذاری بود که بتواند در فضای رقابتی این کسب‌وکار آن را موفق کند.

او پس از یافتن سرمایه‌گذار وقت زیادی را برای ایجاد روابط عمومی قوی گذاشت که باعث شد در بسیاری از مجله‌های سراسری چه برای مشتریان و چه در فضای تجارت دیده شوند. شبکه‌های اجتماعی نیز تأثیر زیادی در دیده شدن آنها داشتند. استفاده از شبکه‌های اجتماعی باعث شد برای کسب‌وکارها و هتل‌ها خیلی سریع شناخته شوند.

خانم کول اعتقاد دارد هرچه با تعداد بیشتری درباره کارتان صحبت کنید، بیشتر می‌توانند مشتری به سمت خود بکشید. او همچنین به شبکه‌سازی و به‌اشتراک‌گذاری اطلاعات به‌عنوان روش‌های دیگر بازاریابی اعتقاد ویژه‌ای دارد. او می‌گوید اگر به دیگران درباره کسب‌وکارتان توضیح ندهید، آنها چطور می‌توانند درباره‌اش آگاهی یابند.

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های پیش‌ روی خانم کول بزرگ شدن کسب‌وکار به‌اندازه‌کافی بود. وقتی کسب‌وکار به سوددهی می‌رسد، ارتقای آن و سرمایه‌گذاری برای حضور افراد جدید هم سخت‌تر می‌شود.

خانم کول خیلی صبر کرد برای اینکه نیروهایش را بیشتر کند. این اشتباه اول او بود که البته از آن پس دیگر این اشتباه را تکرار نکرد. چالش دوم او قانع کردن بهترین هتل‌های بریتانیا برای کار کردن با کسب‌وکاری بود که هنوز هیچ‌کس آن را نمی‌شناخت. او حالا با بیش از 100 هتل فوق‌العاده در بریتانیا همکاری می‌کند.

او با شرکت‌های سرمایه‌گذار جلسه می‌گذارد و درباره ایده‌های تازه با هم گفت‌وگو می‌کنند. او می‌گوید همیشه در اطرافش افرادی داشته که در مواقع بحرانی و چالش به فریادش رسیده‌اند.

فلسفه او برای کسب‌وکار این است: بهترین‌ خود باشید. کارمندان‌تان را توانمند کنید و به آنها مسئولیت مشخص بدهید. فضایی مثبت در کارتان ایجاد کنید و راستگو باشید. او هنگام مواجه شدن با چالش هیجان‌زده می‌شود، بزرگ‌ترین ترسش مرگ پیش از دیدن خوشبختی فرزندانش است، شجاعانه‌ترین کاری که انجام داده شروع کسب‌وکار بدون حمایت مالی هیچ‌کس دیگر بوده است.

او اگر به عقب برگردد دوست دارد پیش از اینکه خود را گرفتار کار کند، مسافرت کرده و تجربه به‌دست آورد. خانم کول معتقد است اگر واقعاً چیزی را بخواهید، آن اتفاق حتماً خواهد افتاد.

بزرگ‌ترین درسی که او از زندگی گرفته این است که کاری که در ذهن دارد را انجام دهد و به نظرات منفی دیگران درباره اینکه نمی‌تواند از پس آن برآید، توجهی نکند. مهم‌ترین ابزار یا منبع کسب‌وکار مورد علاقه او روابط عمومی، شبکه‌های اجتماعی و پایگاه داده قیمتی‌اش است.

در نهایت جمله مورد علاقه خانم کول این است: زندگی کوتاه است، پس زندگی‌اش کنید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/BCl1yRJ9
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطی
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه