اخبار منتشر شده حکایت از آن دارد که احتمالا تا پنج سال آینده و با توجه به معرفی قابلیت هایی نظیر ارسال فایل های ویدئویی و صوتی از حالت سنتی خود خارج شده و دیگر کمتر کسی برای تولید محتوا در این شبکه اجتماعی از تایپ کردن استفاده خواهد کرد.
در همین راستا شرکت فیس بوک روز سه شنبه گذشته اعلام کرد که بزرگ ترین شبکه اجتماعی قصد دارد قابلیت جدیدی با عنوان Live Audio را به امکانات صفحات کاربران خود اضافه کند. این ویژگی جدید به کاربران فیس بوک اجازه می دهد تا فایل های صوتی خود را به صورت زنده روی این شبکه اجتماعی قرار دهند.
این ویژگی در شرایطی معرفی می شود که کاربران محبوب ترین و بزرگ ترین شبکه اجتماعی جهان می توانند همانند قابلیت live video نظرات خود را در رابطه با فایل صوتی ارسال شده نوشته و ارسال کنند.
Havana Radhakrishnan مدیر بخش تولید محتوای شبکه اجتماعی فیس بوک در رابطه با ویژگی جدید این وب سایت اظهار داشت: «ما می دانیم که مردم دوست دارند همزمان با انجام کارهای دیگر به فایل های صوتی نیز گوش فرا دهند، بنابراین ما تصمیم گرفتیم این تجربه را بهبود ببخشیم.»
انتشار این خبر از سوی فیس بوک سبب شده است تا کارشناسان این پرسش را مطرح کنند که آیا فیس بوک می تواند خود را به عنوان یک پلتفرم اصلی انتشار پادکست مطرح کرده و با پلتفرم هایی نظیر Acast، Spotify و iTunes به رقابت بپردازد؟ ممکن است این اتفاق بیفتد اما هنوز برای اظهار نظر قطعی بسیار زود به نظر می رسد.
ایده ارسال فایل صوتی زنده در فیس بوک موضوع جدیدی نیست. در حال حاضر بسیاری از کاربران فیس بوک با استفاده از قابلیت پخش ویدئویی زنده این شبکه اجتماعی و با ارسال یک تصویر ثابت فایل صوتی خود را تهیه و به صورت زنده ارسال می کنند.