شنبه, ۱۲ آبان(۸) ۱۴۰۳ / Sat, 2 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

مهمانان دور تا دور سالن پذیرایی نشسته‌ بودند. تعدادشان کم نبود ولی با این حال صدا از کسی در نمی‌آمد، انگار که هیچ فردی کسی را که کنارش نشسته بود، نمی‌شناخت. همگی سرشان را پایین انداخته بودند و به صفحه مانیتور گوشی همراه‌شان زل زده بودند. این نوع رفتار در جمع به معضلی همه‌گیر در کشور ما تبدیل شده ‌است. معضلی که دیگر با نصیحت‌ بزرگ‌ترها حل نخواهد شد، چون بزرگ‌ترها نیز به این رفتار و اعتیاد فعالیت‌ و حضور گسترده در شبکه‌های اجتماعی مبتلا شده‌اند. در این باره باید ارگان‌های دولتی با اکران آگهی‌های تبلیغاتی مختلف، شروع به فرهنگسازی شیوه‌های درست استفاده از شبکه‌های اجتماعی میان عامه کنند. آگهی‌هایی که باید با زبان عامیانه و خودمانی پیام‌هایی را در قالب‌ فرهنگسازی به مخاطبان گسترده این شبکه‌های اجتماعی برسانند. این پیام‌ها بهتر است از فرم نصیحت‌گونه خارج شوند و به راحتی از معضلات این شبکه‌های اجتماعی به مخاطبان بگویند.

245335623636347647647477845

آگهی‌های فرهنگی برای اکران نیاز به رسانه‌های همگانی دارند تا بتوانند مخاطبان زیاد خود را به‌طور کامل پوشش دهند. در این باره به نظر فرهنگسرای رسانه شهرداری اصفهان تلاش کرده کاری متفاوت را در جهت این فرهنگسازی انجام دهد. به هرحال اصفهان شهری توریستی است و در برخی از مواقع بسیاری از افراد از شهرهای دیگر به آن سفر می‌کنند، در نتیجه مخاطبان آگهی‌های فرهنگسرای رسانه شهرداری اصفهان فقط متعلق به این شهر نیستند و امکان دارد مسافران نیز مانند یک رسانه تبلیغاتی، پیام این آگهی‌ها را به شهرشان منتقل کنند. با تمام این توصیفات در آگهی‌های طراحی شده توسط فرهنگسرای رسانه اصفهان سعی شده از المان‌هایی برای رساندن پیام به مخاطبان استفاده شود که برای کاربران شبکه‌های اجتماعی آشنا هستند. در واقع طراح با تغییراتی در شکلک‌های این شبکه‌هایی اجتماعی به زبانی ساده مخاطبان را با خطرهایی که امکان دارد در چنین فضاهایی با آن مواجه شوند، آشنا کرده است.

در کنار طراحی جالب این آگهی‌ها، شعارهایی نیز متناسب با المان‌های به‌کار رفته در آگهی‌ها طراحی شده است، برای مثال در یکی از آگهی‌ها، طراح دماغ شکلک را به مانند دماغ پینوکیو دراز کرده و در پایین آن در قالب شعاری تبلیغاتی گفته «در حراج اخبار نامعتبر شرکت نکنیم» یا در طراحی دیگر شکلک شبیه به دزدان دریایی شده است و از مراقبت در برابر سرقت اطلاعات شخصی با مخاطبان سخن گفته است. علاوه بر المان و شعار در این آگهی‌ها ساعت‌های مختلفی نیز نشان داده شده است. این ساعت‌ها از زمان‌های سپری شده کاربران در این شبکه‌های اجتماعی حکایت می‌کند مانند آگهی که نسبت به پرسه‌زنی در شبکه‌های اجتماعی و عادت به این رفتار به مخاطبان هشدار می‌دهد و ساعت نشان داده شده برای این آگهی از نیمه شب گذاشته است. اگر این آگهی‌ها در کنار هم به مخاطب نشان داده شوند، مطمئنا کارایی بیشتری خواهند داشت و مخاطبان راحت‌تر در دسترس پیام و واکنش نسبت به آن قرار خواهند گرفت.

هرچند خود شبکه‌های اجتماعی نیز به رسانه‌ای تبلیغاتی برای این آگهی‌ها تبدیل شده‌اند، چون اگر سری به برخی از آنها بزنید متوجه خواهید شد که کاربران این آگهی‌ها را از صفحه‌ای به صفحه دیگر به اشتراک می‌گذارند. پس نیاز به عزم ملی برای جلوگیری از گسترش روز به روز حضور شبکه‌های اجتماعی در زندگی ما ایرانیان وجود دارد تا شاید به فرهنگی مناسب جهت استفاده درست از این شبکه‌های اجتماعی دست یابیم.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/mrcs3IOB
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاست
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه