به نظر بن تامپسون، نویسنده وبلاگ تاثیرگذار Stratechery آمازون مجهز تر از هر کمپانی دیگری آماده به چالش کشیدن نتفلیکس است. اپل منابع مالی زیادی دارد، AT&T در آستانه خرید Time Warner است و دیزنی تا 10 سال آینده اش بلاک باستر های پرفروش دارد اما در این میان از آمازون باید ترسید.
«نتفلیکس در حال حاضر بیشترین تلاشش را می کند. آنها می خواهند بیشترین قدرت را به دست بگیرند و بالاترین مخاطب ممکن را به دست بیاورند تا در برابر آمازون مقاومت کنند.» با بالا بردن آمار اعضای برنامه Prime آمازون هزینه های بیشتری را صرف تولید فیلم ها و محصولات تلویزیونی می کند که تنها به وسیله اپلیکیشن و وب سایتش قابل دسترسی است. (فیلم های اورجینال آمازون اکران سینمایی هم می شوند)
محبوبیت سریال های آمازون مانند مردی در قلعه بلند و موزارت در جنگل باعث افزایش و تثبیت اعضای آمازون شده است.
اعضای Prime آمازون همچنین معاف از هزینه حمل و نقل کالاهای خریداری شده از سایت می شوند و همین طور به نسخه های اینترنتی کتب مختلف و آرشیو وسیعی از ویدئوهای سایر شبکه ها و استودیو های فیلمسازی و موسیقی آنلاین دسترسی دارند.
اگر سرمایه گذاران آمازون نگران چیزی باشند آن علاقه شدید مدیر عامل شرکت، جف بوزو برای سرمایه گذاری در زمینه های تازه آمازون همیشه در حال گسترش است. آمازون اعلام کرده هزینه های اجرایی در سه ماهه آخر سال 23درصد افزایش یافته و به 42.5 میلیارد دلار رسیده است. مقدار زیادی از این مبلغ صرف اجرای وعده آمازون برای تحویل دو روزه محصولات شده و ضمنا این پول صرف هزینه ساخت برنامه های اورجینال شده است.
با اقتباس از دستور کار نتفلیکس، آمازون همان روشی را اجرا می کند که نتفلکیس برای معروف کردن نام تجاری اش کرد. ساختن مجموعه هایی که دلایل جذابی برای مخاطبان باشند تا عضویت نتفلیکس را بگیرند و ادامه دهند.
تامسون می گوید: «نتفلیکس برنامه10 ساله ای برای به ثمر رسیدن سرمایه گذاری هایش دارد. آمازون با برنامه 20 تا 25 ساله به میدان آمده، وقتی آنها شما را در Prime داشته باشند تا آخر عمر شما را خواهند داشت و این یعنی آمازون خطرناک ترین رقیب برای هر شرکتی در بازار است.