برخلاف عکس های دوستان مان در اینستاگرام که بیشتر شامل سلفی های گوناگون است، پلتفرم اینستاگرام فقط مخصوص بارگذاری سلفی های و تصاویر شخصی نیست. در حقیقت، اینستاگرام بیش از یک میلیارد کاربر فعال در ماه ژوئن داشته است. این رقم بیشترین حضور فعال کاربران در یک شبکه اجتماعی به حساب می آید. از این میان 200 میلیون کاربر به تازگی (کمتر از 9 ماه) عضو اینستاگرام شده بودند.
امروزه محتوای بصری همچنان جایگاه ویژه خود را نزد اهالی کسب وکار حفظ کرده است. به این ترتیب استراتژی بازاریابی برندها کاملا بر مدار استفاده بهینه از جلوه های بصری طراحی می شود. وقتی محتوای بصری اهمیت بالایی داشته باشد، پلتفرمی مانند اینستاگرام فرصت طلایی برای برندها در راستای بازنمایی جلوه ای جذاب تر از خود، شخصیسازی محتوا برای مخاطب و درج نام شان در ذهن مخاطب برای تمام طول روز ایجاد می کند.
بدون تردید همه برندها در زمینه بازاریابی و تبلیغات در اینستاگرام به یک شکل عمل نمی کنند. به مانند هر حوزه دیگری، در اینجا نیز با برخی برندهای موفق و شمار بسیار زیادی برند شکست خورده مواجه هستیم. برخی از کارآفرینان به ماهیت جذاب برخی از کسب وکارها در مقایسه با سایرین اشاره دارند. به همین باور عمومی مبنی بر سهولت کسب موفقیت در برخی از کسب وکارها میان مردم جا افتاده است. اگرچه این ادعا تا حدی درست است، با این حال بررسی دقیق برندهای موفق در اینستاگرام خلاف آن را ثابت می کند. صنعت های پرطرفدار در اینستاگرام شامل مراقب از پوست، سبک زندگی، تحصیلات، تولید کفش، طراحی دکور داخلی، سرگرمی و لوازم دفترهای کار یا به عبارت بهتر کسب وکارهای B2B (کسب وکارهایی که به جای مردم با کسب وکارهای دیگر به عنوان خریدار مواجه اند) است.
آیا شما آماده دریافت برخی از ایده های جذاب از برندهای بزرگ دنیا هستید؟ مطالعه فهرست این مقاله کمک شایانی به شما و برندتان در ادامه راه بازاریابی و تبلیغات آنلاین در اینستاگرام خواهد کرد. نکته مهم درخصوص نحوه گردآوری مطالب مقاله حاضر استفاده از مثال های کاربردی برای هر برند است. برای برخی از موفق ترین نمونه ها ما حتی به بررسی تکمیلی پست اینستاگرامی مربوطه نیز پرداخته ایم. این کار به لطف استفاده از ابزار آماری Iconosquare صورت گرفته است.
17 برند برتر در اینستاگرام
1. لگو
تعداد فالوورها: 3.8 میلیون
اگر شما اکانت رسمی برند لگو در اینستاگرام را دنبال نمی کنید، در حال از دست دادن محتواهای سرگرمکننده بسیاری هستید. این محتواها فقط مربوط به اسباب بازی های ویژه کودکان نیست.
لگو به عنوان یک برند محبوب برای نسل های مختلف در زمینه تولید بلوک های پلاستیکی کوچک فضای اکانتش در اینستاگرام را پر از محتوای جذاب و خنده دار کرده است. نکته جالب اینکه آنها در راستای مدیریت اکانت شان فقط بر روی محتوای مرتبط با برندشان تمرکز ندارند. به این ترتیب مطالب روز و مرتبط با ترندهای برتر همیشه در صفحه اصلی لگو در اینستاگرام یافت می شود.
اگرچه شمار قابل توجهی از پست های لگو در اینستاگرام مربوط به رونمایی از شخصیت های تازه اسباب بازی های شان است، اما آنها همچنان به شیوه های قدیمی بازاریابی و تبلیغات خود پایبند مانده اند. شیوه سنتی لگو در بازاریابی و معرفی محصولات جدید مبتنی بر ساخت نمونه های مرتبط به شخصیت های داستانی و لوازم شان برای مخاطب هدف است. به عنوان مثال، این برند در زمان شهرت روزافزون مجموعه هری پاتر اقدام به ساخت انواع لگوی شخصیت های آن کرد. برخی از ایده های این برند بسیار جذاب از کار در آمده است. ماشین پرنده سری فیلم های هری پاتر یکی از آنهاست. تیم تولید لگو با بررسی ماشین پرنده مجموعه هری پاتر در داستان «هری پاتر و تالار اسرار» اقدام به ساخت نمونه ای در اندازه واقعی از آن ماشین کرد. بدون تردید هر فردی با خاطره های گوناگون از اسباب بازی های لگو از شنیدن خبر ساخت ماشین واقعی هری پاتر با لگو شگفتزده خواهد شد.
مطلب مرتبط: چگونه در اینستاگرام برند خود را بهبود بخشیم
2. مزارع کالیفیا
تعداد فالوورها: 219 هزار کاربر
برند مزارع کالیفیا (Califia Farms) در زمینه تولید نوشیدنی های طبیعی فعالیت دارد. شهرت اصلی این برند به خاطر نوع خاص بستهبندی محصولاتش است. به این ترتیب آنها در سراسر دنیا به نوع ویژه بستهبندی محصولات و چشمنوازی اش شهرت دارند. مجله جهانی نوشیدنی در بررسی اش از برترین برندها در زمینه بستهبندی محصولات برند مزارع کالیفیا را به عنوان برنده اعلام کرده است. از همینجا می توان به کیفیت بالای کار این برند در زمینه بستهبندی محصولات پی برد.
وقتی صحبت از بستهبندی محصولات می شود، تولید محتوای بصری از آن بسیار جذاب خواهد بود. اینستاگرام نیز به عنوان بزرگترین پلتفرم عکس محور در دنیا گزینه نخست اغلب برندها به حساب می آید. متاسفانه بسیاری از برندها نوعی خجالت بی مورد به هنگام بارگذاری تصاویر مربوط به محصولات شان در اینستاگرام دارند. در مورد برند مزارع کالیفیا این نوع از خجالت ها هیچ جایی ندارد. آنها محتوای بصری گوناگونی برای مخاطب های خود در اینستاگرام تولید می کنند. محور اصلی اغلب آنها نیز بطری های نوشیدنی و سایر محصولات شان است. البته در همه موارد محصولات مزارع کالیفیا موضوع اصلی تصاویر نیست. به منظور جذابیت هرچه بیشتر محتوا گاهی اوقات از سایر المان ها نظیر شیرینی های خوشمزه نیز در کنار نوشیدنی های این برند استفاده می شود. این کار به طبیعیسازی فضای کلی پست ها کمک می کند. بدون تردید شیوه مزارع کالیفیا در توسعه محصولاتش از ثبت تصویر در آتلیه های حرفه ای مناسب تر به نظر می رسد.
یکی از کارهایی که برند مزارع کالیفیا به خوبی انجام می دهد، تولید انواع شوخی های سرگرمکننده است. آنها در این زمینه از فرمت ویدئو و گیف استفاده می کنند. به این ترتیب با مشاهده صفحه اصلی اکانت این برند شمار بالایی از پست های خنده دار را خواهید یافت. همچنین در زمینه آموزش تهیه انواع خوراکی های سالم نیز مزارع کالیفیا فعالیت چشمگیری دارد. یکی از پست های مشهور این برند در اینستاگرام مربوط به آموزش شیوه طبخ سوپ گوجه به صورت کاملا طبیعی است.
یکی از ویدئوهای جذاب و خنده دار برند مزارع کالیفیا مربوط به محصول شیرنارگیل اش است. آنها در یک ویدئوی کارتونی کوتاه توضیح جالبی در مورد شیوه تهیه شیرنارگیل داده اند به این ترتیب شیرنارگیل حاصل اسکی روی آب نارگیل های رسیده و پرش شان به درون بطری غول پیکر شیرنارگیل برند مزارع کالیفیا است. شاید در نگاه نخست این روش بیان موضوعات در قالب ویدئوهای خنده دار اندکی عجیب به نظر برسد. با این حال باید توجه داشت محیط اینستاگرام فضایی برای ایجاد ارتباطی عمیق و صمیمی تر با مخاطب هدف است. به همین دلیل باید از کلیشه های رایج دنیای واقعی کسب وکار و ارتباط با مخاطب تا جای ممکن فاصله گرفت.
3. #FollowMeTo
تعداد فالوورها: 499 هزار کاربر
آیا تا به حال تصاویر مربوط به زوج های کوهنورد در مناطق طبیعی مختلف دنیا را مشاهده کرده اید؟ به طور معمول در چنین تصاویری پسزمینه بسیار جذابی به چشم می خورد. شاید به نظرتان چنین شیوه عکاسی بسیار طبیعی جلوه کند. با این حال روش آن حاصل تلاش یک زوج عکاس به نام های موراد و ناتالیا عثمان در پروژه #FollowMeTo (مرا به سوی آنجا دنبال کن) است. در این چالش زوج های مختلف از سراسر دنیا دعوت به ثبت تصاویر زیبا در طبیعت با محوریت یکی از مناظر زیبا دعوت می شوند. در طول سال های اخیر استفاده از هشتگ مخصوص این چالش رونق بسیار زیادی یافته است. شهرت این سبک از عکاسی باعث ورودش به صنعت سینما نیز شده است. به این ترتیب برخی از فیلم های سینمایی به این شیوه اقدام به ثبت سکانس های شان می کنند.
اکانت رسمی موراد و ناتالیا در اینستاگرام پر از تصاویر مربوط به چالش شان است. هر زوجی امکان ارسال تصاویر خود به حساب کاربری آنها یا انتشارش با ذکر هشتگ #FollowMeTo را دارد. در این میان موراد و ناتالیا زحمت ویرایش مناسب تصاویر را می کشند. به این ترتیب محصول نهایی شامل مناظر بسیار جذاب و چشمنواز از سراسر دنیا خواهد بود. بدون تردید هر فردی علاقه مند به طبیعت و کوهنوری از سوژه های صفحه رسمی موراد و ناتالیا لذت خواهد برد. به نظر من نیازی به بررسی بیشتر نحوه موفقیت این زوج جوان نیست. همین که هشتگ پروژه آنها همیشه در میان ترندهای برتر دنیای آنلاین است، به خوبی گواه موفقیت آنهاست.
موفقیت در دنیای کسب وکار نیازمند کارهای عجیب و غریب نیست. با یک ایده جذاب و ساده نیز می توان شهرت و موفقیت زیادی به دست آورد. مشاهده تصاویر اکانت موراد و ناتالیا ایده جالبی برای هر کارآفرینی به ارمغان می آورد.
4. لورنا جین
تعداد فالوورها: 822 هزار کاربر
اگر برند شما یک شخص بود، آن را چگونه به مخاطب هدف معرفی می کردید؟ تولیدی و فروشگاه لباس های زنانه لورنا جین این کار را با استفاده از اینستاگرام به خوبی انجام داده است. در حقیقت، آنها به پرسش های بسیار اساسی در زمینه بازاریابی و برندسازی در قالب پست های ساده و جذاب اینستاگرامی پاسخ داده اند. به عنوان کاربر معمولی اینستاگرام با اندکی گشت و گذار در میان پست های لورنا جین به خوبی می توانیم مخاطب هدف آنها را تشخیص دهیم: خانم های بین 20 تا 30 سال که به نوع لباس و کیفیت آن اهمیت می دهند. شیوه طراحی لباس های این برند براساس تلفیق سبک رسمی و ورزشی است. به این ترتیب از نظر نوآوری در طراحی لورنا جین یکی از پیشرو ترین برندها محسوب می شود.
تصاویر اکانت رسمی لورنا جین در اینستاگرام معمولا با استفاده از ترکیب رنگ های بسیار جذاب و چشمنواز خلق می شود. به این ترتیب محتوای صفحه آنها به طور کلی دو دسته است. دسته نخست شامل معرفی محصولات تازه شامل لباس و جواهرات جانبی است. در اینجا ما فقط با محصول مورد نظر مواجه هستیم. دسته دوم، مربوط به استفاده از مدل های مختلف برای رونمایی از لباس های تازه و موجودی های هر فصل است. در حقیقت محور اصلی برند لورنا جین در زمینه بازاریابی و برندسازی استفاده از محتوای جذاب، پر انرژی و الهامبخش است. به این ترتیب شمار بالایی از دختران جوان صفحه رسمی این برند را نه تنها یک فروشگاه آنلاین، بلکه منبع اطلاع از آخرین ترندهای حوزه پوشاک به حساب می آورند.
5. لِترفولک
تعداد فالوورها: 306 هزار کاربر
لترفولک یکی از کسب وکارهای کوچک این مقاله است. این برند توسط یک زوج کارآفرین اداره می شود. تولیدات اصلی آنها نیز تابلوهای نسبتا کوچک همراه با متن های انگیزشی است. نکته جالب اینکه هر تابلو همراه با کاراکترهای خاصی عرضه می شود. به این ترتیب مشتریان امکان شخصیسازی خریدشان را خواهند داشت. همچنین در صورت علاقه امکان طراحی تابلو مورد نظرمان و سپس سفارش آن به لترفولک را داریم. این امر موجب پدید آمدن محصولات بسیار متنوع از سوی لترفولک شده است. وقتی محصولات ما دامنه متنوعی از ایده ها را در بر دارد، بازاریابی محتوایی امر چندان دشواری نخواهد بود.
بدون تردید اینستاگرام یکی از بهترین گزینه های در دسترس برای لترفولک به منظور جلب نظر کاربران و افزایش شمار مشتریان است. آنها علاوه بر بارگذاری تصاویر مربوط به محصولات پیشفرض شان از خلاقیت مشتریان نیز استفاده می کنند. به این ترتیب بازنشر محتوای تولیدی کاربران بخش جداییناپذیری از استراتژی بازاریابی لترفولک محسوب می شود. به طور معمول، پست های اینستاگرامی لترفولک دارای ویژگی هایی نظیر جذابیت، الهامبخشی و امکان به اشتراکگذاری بسیار ساده است. همین امر نیز موجب شهرت روزافزون شان در قالب یک برند کوچک شده است.
بهترین پست لترفولک در زمینه جذب کاربران
مشهورترین پست اینستاگرامی برند لترفولک تابلویی با متن ذیل است: «متاسفم، من نمی توانم این کار را انجام دهم. من باید لباس کار روزانه ام را با لباس معمولی ام عوض کنم. همچنین باید به تماشای برنامه ای که تا به حال 10 بار دیده ام بپردازم.»
شاید در نگاه نخست این متن بیش از اندازه ساده و بیمعنا باشد. با این حال باید به مفهوم نهفته در آن نیز اشاره کنیم. بر این اساس، یکی از دغدغه های اصلی خانم ها در سراسر جهان الزام شان به استفاده از یونیفرم های خاص در محل کار است. همچنین خانم ها معمولا به خاطر مشاهده برنامه های محبوب شان برای چندین بار متمادی مورد انتقاد و شوخی قرار می گیرند. برند لترفولک با ساخت این تابلو کمک شایانی به خانم ها برای جلوگیری از طرح پرسش های تکراری کرده است. اگر نگاهی به تعداد کامنت های درج شده در ذیل این پست بیندازید، به خوبی موفقیت لترفولک در اشاره به یکی از مشکلات اساسی خانم ها را متوجه خواهید شد. نکته جالب اینکه حجم وسیعی از مشتریان هدف این برند را خانم ها تشکیل می دهند، بنابراین توجه ویژه به دغدغه های آنها جای تعجب ندارد.
6. Apartment Therapy
تعداد فالوورها: 1.9 میلیون کاربر
اکانت رسمی برند Apartment Therapy به معنای واقعی کلمه یک منبع درمان روحی و روانی است. اگر شما هم به خانه هایی با طراحی های دلنشین و متفاوت علاقه مند هستید، حتما سری به پست های این برند بزنید. محتوای اصلی پست های این برند شامل نمایش طراحی های متفاوت داخل خانه ها در سراسر دنیاست. البته آنها توجه ویژه ای به طراحی های خودشان نیز دارند. در ذیل هر پست منبع آن نیز درج می شود. به این ترتیب کاربران امکان آگاهی از طراح اصلی را هم دارند.
اجازه دهید به بررسی دو پست اخیر اکانت اینستاگرامی Apartment Therapy بپردازیم. نخستین پست مربوط به یک اتاق پذیرایی نسبتا ساده است. همه چیز این اتاق پذیرایی معمولی به نظر می رسد. با این حال یک نکته بسیار مهم جلب توجه می کند: تزیین آن با انواع گل و گیاه. استفاده از گیاهان مختلف به عنوان عنصر تزیین خانه ایده تازه ای نیست. با این حال نحوه استفاده و چینش گیاهان دارای اهمیت بسیار بالایی است.
پست دوم مربوط به یک اتاق خواب است. این اتاق در زیر شیروانی یک خانه روستایی قرار دارد. نحوه رنگآمیزی آن نیز طیف سفید یکدست است. به این ترتیب تمام دیوارها و لوازم موجود در اتاق به رنگ سفید تهیه شده است. این امر آرامش خاصی را به مخاطب منتقل می کند.
هدف اصلی برند Apartment Therapy معرفی انواع طراحی های برتر دنیاست. به این ترتیب ایده های جذابی در اختیار مخاطب هدف این برند قرار می گیرد. اگر هم به کمک در زمینه طراحی دکور داخلی خانه یا محل کارتان نیاز داشتید، کارشناس ها و معمارهای این برند همیشه در دسترس هستند.
7. اپرا باله پاریس
تعداد فالوورها: 340 هزار کاربر
شهر پاریس به خاطر بسیاری از چیزهای عاشقانه و رمانتیکش شناخته می شود. هنر، پنیرهای متنوع و البته مکان های زیبا و گوناگون. بدون تردید هر هنرمندی در پاریس مکان های زیادی برای بازدید خواهد داشت. در مورد هنر باید به نقش انکارناپذیر فرانسوی ها در تاریخ هنر و پیشرفت انواع آن اشاره کرد. همچنین از نظر بازاریابی بصری استفاده از مکان ها و آثار هنری به منظور جلب نظر کاربران بسیار ساده است. به هر حال اغلب مردم علاقه زیادی به آثار هنری دارند. درست به همین دلیل اکانت رسمی اپرا باله پاریس در اینستاگرام جزو برترین حساب های کاربری این پلتفرم به حساب می آید.
اغلب پست های این اکانت مربوط به حضور تماشاگران در اپرا و هنرنمایی هنرمندان مختلف است. گاهی اوقات نیز تصاویری از افراد معروف دنیای سیاست و ورزش به هنگام حضور در اپرا باله پاریش منتشر می شود. البته نباید تمام پست های این اپرا را مربوط به فرمت تصویری دانست. ویدئوهای کوتاه از نمایش هنرمندان مختلف نیز بخش ویژه ای از محتوای اپرا باله پاریس را تشکیل می دهد.
بدون تردید یکی از جذاب ترین کارها در اینستاگرام ایجاد بنر تصویری است. منظور من از بنر استفاده از یک عکس در قالب چند پست کنار هم است. به این ترتیب کاربران به هنگام مشاهده صفحه اصلی اکانت ما با چند پست کنار هم در قالب بازنمایی یک تصویر واحد مواجه خواهند شد. این امر به دلیل غافلگیری و چشمنوازی خاص اش مورد توجه بسیاری از برندها قرار دارد. با این حال اپرا باله پاریس به دلیل نوع خاص فعالیتش بهترین سوژه ها را در اختیار خواهد داشت. خوشبختانه اکنون ابزارهای بسیار زیادی برای ساخت چنین تصاویر دنباله داری وجود دارد. یکی از بهترین آنها اپ Title Pic است. با استفاده از این اپ شما امکان ساخت تصاویر دنباله دار را خواهید داشت. با این حال باید توجه داشت کیفیت تصاویر ما باید بسیار بالا باشد. در غیر این صورت پس از بخشبندی از نظر کیفیت بصری موجب نارضایتی مخاطب می شود.
نحوه خلق ایده اپرا باله پاریس برای تولید محتوا در اینستاگرام در نوع خود بسیار جذاب است. بر این اساس، تمام پست های این موسسه برگرفته از نمایش های هنرمندان است. همچنین نمای زیبایی از تمرین گروهی هنرمندان پیش از اجرا نیز در اختیار مخاطب قرار می گیرد.
به عنوان یک کارآفرین با مشاهده نحوه فعالیت اپرا باله پاریس ایده های بسیار زیاد در زمینه نحوه بازاریابی و برندسازی خواهید یافت.
8. تِنت سیل
تعداد فالوورها: 189 هزار کاربر
وقتی به صفحه اکانت رسمی برند تنت سیل در اینستاگرام نگاه می کنیم، نخستین ایده ذهنی مان «اعجابانگیز» توصیف کردن آن خواهد بود. این برند در زمینه فروش چادرهای درختی فعالیت دارد. شاید برای شما نیز این نوع کسب وکار تازه باشد. بر این اساس برند تنت سیل چادرهای خود را به گونه ای خلاقانه تولید می کند. افراد با خرید این چادرها امکان نصب شان بر روی درخت یا هر سطح بالای زمین را خواهند داشت. فقط باید گوشه های چادر را به تنه درخت یا هر جسم نگه دارنده ای وصل کنیم. شعار اصلی این برند در مورد محصولاتش بسیار جذاب است: تغییر تجربه سکونت در چادر برای همه. بدون تردید شعار اصلی تنت سیل هماهنگ با تجربه منحصر به فرد مدل های مختلف محصولاتش است. همه ما علاقه مند به تجربه خوابیدن در میان درختان هستیم. به ویژه اگر چنین خوابی در بین هوا و زمین صورت گیرد.
در زمینه فعالیت بازاریابی، شانس با برند تنت سیل یار است. دلیل اصلی آن نیز واضح است: تولید محصولاتی خاص و منحصر به فرد. اکانت اینستاگرام آنها پر از تصاویر مربوط به اقامت علاقه مندان به طبیعت در محیط هایی نظیر جنگل، دریا و کوهستان است. یکی از جذاب ترین پست های این برند مربوط به اقامت یک گردشگر در چادر این برند است. نکته جالب اینکه این گردشگر چادر تنت سیل را در کنار دریا با استفاده از ستون های لنگرگاهی متروک بنا کرده است. به این ترتیب عکس مورد نظر چادر وی را بالای دریا نمایش می دهد. تجربه اقامت در حالتی میان دریا و هوا در کنار مشاهده موج های در زیر چادرمان برای مخاطب اینستاگرامی هیجان خاصی به همراه دارد. به همین دلیل این پست جزو مشهورترین تولیدات برند تنت سیل به حساب می آید.
بهترین پست تنت سیل در زمینه جذب کاربران
فالوورهای تنت سیل علاقه مند به مشاهده محتوای منحصر به فرد در مورد شیوه های استفاده از چادرهای این برند هستند. بازاریاب های تنت سیل نیز به خوبی از این موضوع اطلاع دارند. به همین خاطر نیز پست هایی همسو با خواست مخاطب تولید می کنند. بهترین پست این برند در اینستاگرام یک ویدئو مربوط به نحوه نصب و استفاده از چادر تنت سیل در بالای رودخانه ترویس در ایالتی در کاناداست. در این ویدئو منظره بسیار زیبای رودخانه از چشم انداز داخل چادر به تصویر کشیده می شود. بدون تردید هر فردی با مشاهده این ویدئو علاقه مند به حداقل یکبار تجربه اقامت در چنین چادرهایی می شود.
9. دِسِمیو
تعداد فالوورها: 910 هزار کاربر
نگاهی به رنگ های مورد استفاده برندهای بزرگ بیندازید. پس از اندکی توجه شما متوجه یک نکته بسیار مهم خواهید شد: اغلب برندهای بزرگ از طیف رنگ های مشابه برای بارها و بارها استفاده می کنند. این طیف رنگ های مشابه هم در طراحی لوگو، سایت اصلی و پوسترهای برندها و هم طراحی فروشگاه های مختلف شان مورد استفاده قرار می گیرد. شاید در نگاه نخست استفاده مداوم از یک طیف رنگ برای مخاطب خستهکننده باشد. با این حال چنین کاری با هدف مشخصی در زمینه بازاریابی و برندسازی صورت می گیرد. وقتی ما از یک طیف رنگ یکسان در بلندمدت استفاده می کنیم، مخاطب به شناسایی برندمان تحت عنوان آن رنگ عادت می کند. چنین امری در زمینه ایجاد پایداری و ثبات در برندمان اهمیت بالایی دارد.
استفاده از طیف رنگ واحد برای جلب نظر مخاطب و ایجاد پایداری در برند به خوبی از سوی برند سوئدی دسمیو مورد استفاده قرار گرفته است. این برند سوئدی در زمینه چاپ پوسترها و تابلوهای مختلف فعالیت دارد. اکانت اینستاگرامی این برند پست های متنوع و زیبایی در مورد محصولات شان بارگذاری می کند. طراح های برند دسمیو علاقه فراوانی به استفاده از طیف رنگ آبی، سبز، خاکستری و مشکی دارند. چنین طیف رنگ هایی از نقطه نظر روانشناسی احساساتی نظیر آرامش، اعتماد، ترمیم و زندگی لوکس را بازنمایی می کنند.
مطلب مرتبط: تأثیر اینستاگرام در تبلیغات و بازاریابی
بهترین پست دسمیو در زمینه جذب کاربران
وقتی برند ما به استفاده از یک طیف مشخص از رنگ عادت می کند، محتوای بصری پست ها برای خاطب قابل پیش بینی خواهد شد. در این میان ایجاد تنوع در برخی زمان ها مناسب به نظر می رسد. به این ترتیب روند جذب مخاطب برندمان افزایش خواهد یافت. پست برند دسمیو در مورد تبریک سال نو یکی از بهترین نمونه ها در مورد خلاقیت و تولید محتوای غیرمنتظره است. در نگاه نخست، پست تبریک سال نو این برند بسیار ساده است. با این حال ترکیب رنگ های موجود در آن به طور کامل با روند عادی متفاوت است.
وقتی یک برند پستی برخلاف روند معمولی اش تولید می کند، بسیاری از کاربران بدان جذب می شود. این اتفاق در مورد پست تبریک سال نو دسمیو رخ داد. به این ترتیب شمار بالایی از کاربران با کامنت های متنوع از خلاقیتها ابراز رضایت و تعجب کردند.
10. No Your City
تعداد فالوورها: 26 هزار کاربر
برند No Your City یکی از استارتاپ های جذاب و نوپا در زمینه هنر و فیلمسازی است. ایدهپردازهای آن به منظور آشنایی هرچه بیشتر مردم با شیوه های مختلف زندگی و چالش های مختلف افراد دست به ساخت مجموعه مستندهای کوتاه زده اند. در هر قسمت این مجموعه ها داستان زندگی یک یا چند نفر روایت می شود. اگرچه داستان ها از سراسر جهان جمعآوری می شود، اما تمرکز اصلی بر روی مردم شهر نیویورک است. به طور معمول انتظار ما از صفحه اینستاگرام چنین برندی مشاهده نسخه های کوتاهشده مستندها در کنار تصاویری از پشت صحنه ظبط آنهاست. با این حال برند No Your City دست به اقدامی شگفتانگیز زده است. در اکانت اینستاگرام آنها هیچ اثری از مطالب مرتبط با مستندها نیست. به جای آن پست های مختلف از نقاط دیدنی نیویورک به طور مداوم بارگذاری می شود.
آنچه من را عنوان یک بازاریاب به پست های اکانت No Your City علاقه مند کرده، نمایش شیوه های ثبت تصاویر جذاب با استفاده از دوربین گوشی های هوشمند است. شاید در نگاه نخست تمام تصاویر اینستاگرام این برند کار عکاس های حرفه ای با دوربین های گرانقیمت باشد. با این حال همه تصاویر موجود در صفحه آنها با گوشی های هوشمند ثبت شده است. ایده های مربوط به صفحه این برند طیف متنوعی از موضوعات را در بر می گیرد. به عنوان نمونه باید به ثبت تصاویر از نمای نزدیک، برجستهسازی ساختمان های بلند نیویورک، بازی با نورهای بازتابی و یافتن زاویه های جذاب اشاره کرد. هر یک از پست های برند No Your City حداقل به یکی از موضوعات فوق ارجاع دارد. به این ترتیب مخاطب پس مشاهده آنها به فکر می رود. هدف اصلی برند نیز دقیقا همین است. ترغیب مخاطب به تفکر پیرامون شهری که در آن زندگی می کند.
11. ونس
تعداد فالوورها: 15.2 میلیون کاربر
برند ونس به خاطر تولید سبک خاص کفش دارای شهرت جهانی است. با این حال نحوه استفاده آنها از شبکه های اجتماعی نیز دقیقا مانند تولید کفش منحصر به فرد است. در هر صورت، برند ونس نیز یک اکانت تجاری موفق دارد.
برند محبوب ونس در زمینه بازاریابی و برندسازی اینستاگرامی موفقیت های زیادی به دست آورده است. آنها به خوبی توازنی میان تبلیغ کفش های خود و خلق محتوای جذاب برای مخاطب ایجاد کرده اند. به این ترتیب هیچگاه از مشاهده پست های اکانت ونس در اینستاگرام خسته نخواهیم شد. هدف اصلی برند از تولید محتوای رنگارنگ ترغیب مخاطب به امری فراتر از خرید صرف است. به این ترتیب آنها در تلاش برای افزایش تحرک و جنب و جوش مخاطب هدف شان هستند.
کیفیت منحصر به فرد برند ونس مربوط به نحوه استفاده از محصولات دسته اسکیتبردش برای بازاریابی است. تا همین چند سال پیش انواع اسکیت ها مخصوص نوجوان ها به حساب می آمد. به این ترتیب افراد بزرگسال توجه چندانی به استفاده از آنها نداشتند. برند ونس با هدف تغییر این نوع نگاه به انواع اسکیتبرد برنامه بازاریابی اش را تدوین کرد. به این ترتیب به جای تمرکز بر روی نسل نوجوان، فرهنگسازی برای سبک زندگی همراه با اسکیت در دستور کار قرار گرفت. یکی از جالب ترین اقدامات ونس در راستای عادی سازی استفاده از انواع اسکیتبرد در میان مردم بارگذاری پستی زیبا در اینستاگرام با حضور یک دختر بچه هندی بود. کپشن این پست به شرح ذیل است: «یک دختر بچه هندی که به طور کاملا معمولی در حال اسکیت بازی است.» اشاره به معمولی بودن چنین کاری در راستای عادی سازی هرچه بیشتر استفاده از اسکیت ها صورت گرفته است.
بهترین پست ونس در زمینه جذب کاربران
فقط به این دلیل که برند ما در حال رونمایی معمولی از یک محصول تازه است، دلیل کافی برای رونمایی معمولی از آن در شبکه های اجتماعی نخواهد بود. در پست مورد نظر من برند ونس اقدام به رونمایی از سری تازه کفش هایش تحت عنوان «کامفی کاش» کرده است. در نگاه نخست این کفش درست به مانند سایر محصولات ونس رونمایی شده است. با این حال در دنیای آنلاین خلاقیت بازاریاب های ونس اندکی بیشتر از یک کار معمولی بود. نکته قابل توجه ویدئو ونس در اینستاگرام استفاده از المان های عجیب و متفاوت با روند عادی اش است. به این ترتیب توجه شمار بالایی از کاربران به آن جلب شد. همین ترک عادت قدیمی موجب موفقیت بزرگ محصول تازه آنها شد. به این ترتیب همیشه باید استفاده از راهکارهای عجیب و خلاقانه را به عنوان راهکاری برای موفقیت در زمینه بازاریابی و برندسازی مد نظر داشت.
12. دستبند های دیوینیتی ال ای
تعداد فالوورها: 238 هزار کاربر
در اینجا ما با یک مثال بسیار عالی از برندی کوچک و موفق در زمینه بازاریابی اینستاگرامی مواجه هستیم. اگر شما در زمینه تولید محصولی ساده مانند دستبند نیز فعالیت داشته باشید، امکان موفقیت در شبکه های اجتماعی هست. تمام پست های این برند در اینستاگرام با پسزمینه و محوریت دستبندهایش خلق می شود.
بهترین پست دیوینیتی در زمینه جذب کاربران
بهترین پست اینستاگرامی برند دیوینیتی در زمینه حفاظت از محیط زیست و ترکیب آن با تبلیغ محصولاتش است. به این ترتیب آنها با تولید دستبندهایی تحت عنوان «لاکپشتی» به کمپین حمایت از لاکپشت ها و منع شکارشان پیوسته اند. بدون تردید برای هر فردی چگونگی ترکیب این دو اقدام محل سوال است. نکته اساسی در تولید دستبند لاکپشتی با استفاده از مواد معدنی و پلاستیکی است. به این ترتیب نیازی به شکار لاکپشت ها (به ویژه بچه های تازه از تخم بیرون آمده) برای تهیه دستبند نیست. شعار اصلی دیوینیتی به شرح ذیل است: «با خرید هر دستبند لاکپشتی به نجات جان یک لاک پشت کمک کنیم.»
13. وی وُرک
تعداد فالوورها: 479 هزار کاربر
برند وی ورک در زمینه فراهمسازی محیط های کاری مشترک برای شرکت ها فعالیت دارد. به لطف ایده خلاقانه آنها اکنون تمام نقاط جهان تحت پوشش شان است. با توجه به آنچه گفته شد، تنها اقدام منطقی از سوی اکانت رسمی این برند در اینستاگرام خلق محتوایی برای معرفی زیبایی ها و امکانات منحصر به فرد دفترهای مختلف شان در سراسر جهان است. خوشبختانه بازاریاب های وی ورک در این زمینه عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشته اند. به این ترتیب گاهی اوقات من نیز می خواهم به درون عکس های آنها شیرجه بزنم.
نکته مهم درخصوص فعالیت آنلاین برند وی ورک عدم اکتفای آنها به تولید محتوا پیرامون دفاتر کاری شان است. آنها از اینستاگرام به عنوان فضایی برای به اشتراکگذاری موقعیت های امیدوارکننده و جذاب از فعالیت های کارمندان برندهای طرف قراردادشان استفاده می کنند. به این ترتیب کاربران امکان مشاهده نزدیک ترین نماها به برندهای مختلف را خواهند داشت. برخی از مشتریان وی ورک در زمره برندهای مشهور قرار دارند. به همین دلیل مشاهده نحوه فعالیت آنها برای مخاطب اینستاگرامی دارای جذابیت خاصی است. چنین اقدامی به طور کامل با شعار اصلی برند وی ورک نیز هماهنگی دارد: «آنچه عاشقش هستید، انجام دهید.»
بهترین هشتگ وی ورک در نظر من #DogsOfWeWork است. این هشتگ نهتنها به سگ ها به عنوان سوژه هایی جذاب برای بازاریابی اشاره دارد، بلکه برندهای طرف همکاری وی ورک را نیز در موقعیتی مناسب برای ترغیب مخاطب هدف شان در راستای تعامل هرچه بیشتر قرار می دهد. بازاریاب های وی ورک به طور سالانه بهترین پست های مربوط به محیط اطراف دفترها و فضای داخلی را به صورت جداگانه انتخاب می کنند (دلیل استفاده از کلمه سگ در هشتگ مورد نظر نیز اشاره به فضای بیرون از دفترها است). به این ترتیب نام برند موفق در زمینه ثبت بهترین تصاویر در فهرست وی ورک ثبت خواهد شد. این امر به معنای بازاریابی مجانی برای برندهای طرف قرارداد وی ورک است.
بهترین پست وی ورک در زمینه جذب کاربران
بدون تردید وی ورک شهرت بسیار بالایی در زمینه تولید محتوای جذاب برای کاربران اینستاگرام دارد. به این ترتیب شاید بسیاری از ما وقتی با بهترین پست آنها در زمینه جذب کاربران آشنا شویم، تعجب کنیم. این پست به طور باور نکردنی مربوط به محیط دفترها نیست. در اصل ماهیت آن به طور کامل با چنین موضوعاتی متفاوت است. وی ورک در بهترین پست اینستاگرامی خود از حضور اشتون کاتچر، بازیگر و سرمایهگذار مشهور، برای بازاریابی تاثیرگذاری استفاده کرد. همانطور که مشاهده می شود، چنین همکاری هیچ ربطی به دفترهای مشترک وی ورک ندارد. در عوض آنها نمونه ای عالی از شیوه همکاری با افراد مشهور برای بازاریابی بهتر را نمایش داده اند.
ساخت تصاویر زیبا مانند برند وی ورک نیازمند اطلاع گسترده از نرمافزارهایی نظیر فوتوشاپ نیست. ابزارهایی نظیر کانوا، پیک مانی یا حتی پاور پوینت بدون نیاز به اطلاعات گسترده در زمینه گرافیک به برندها در زمینه خلق جلوه های بصری زیبا کمک می کنند.
14. تولیدات فین فولک
تعداد فالوورها: 222 هزار کاربر
آیا تا به حال دوست داشته ای یک پری دریایی باشید؟ به لطف برندهایی نظیر فین فولک اکنون بیش از هر زمان دیگری به تحقق چنین رویایی نزدیک هستیم. بدون تردید باور نکته این بخش بسیار سخت است. با این حال اکنون مردم امکان تهیه لباس های پری دریایی و شنا با استفاده از آن در محدوده آ ب های مشخصی را دارند. مشتریان اصلی چنین محصولاتی شامل دخترهای جوان است. به این ترتیب اگر در آینده ای نزدیک اینستاگرام تان پر از پری دریایی شد، تعجب نکنید.
برند فین فولک به عنوان یکی از نوآوران عرصه تولید لباس های ویژه پری دریایی استراتژی جالبی در اینستاگرام دارد. محتوای تولیدی بازاریاب های این برند بیشتر شبیه به افسانه های قدیمی یونانی و داستان های پر رمز و راز است. به همین دلیل نیز در مقیاسی وسیع مورد توجه کاربران اینستاگرامی قرار گرفته است. من در نگاه نخست تشخیص ساخت واقعی یا رایانه ای تصاویر اینستاگرام برند فین فولک را بسیار دشوار یافتم.
بهترین پست فین فولک در زمینه جذب کاربران
پست مورد نظر من در این بخش دو نکته مهم را یکجا دارد: معرفی یک محصول تازه و شیوه ای منحصر به فرد برای رونمایی از آن. در حقیقت اینجا ما با حضور برین رابرتس، موسس برند فین فولک، به عنوان سوژه اصلی در ویدئو مواجه هستیم. البته در اینجا پست موسس برند تفاوت چندانی از نظر کاربرد طیف اصلی رنگ ها ندارد. وی در مراسم عروسی خود اقدام به استفاده از محصول برندش کرد. به این ترتیب افسانه ازدواج با پری دریایی به لطف تکنولوژی برند فین فولک به حقیقت بدل شد.
بدون تردید استفاده از موقعیت های شخصی دست اندرکاران یک برند برای خلق فرصت های بازاریابی ایده جذابی محسوس می شود. با این حال چنین کاری باید با شناخت مناسب از کاربران صورت گیرد. در غیر این صورت با شکستی سنگین مواجه خواهد شد. برین رابرتس نیز دقیقا با سنجش میزان علاقه و توجه کاربران اینستاگرام به محصولش اقدام به ایجاد هماهنگی میان زندگی شخصی و سرنوشت برندش کرد. خوشبختانه ایده وی با استقبال کم نظیر کاربران اینستاگرام مواجه شد. با این حال چنین امری به معنای تضمین ایده های خلاقانه و تازه هر برندی نیست.
15. شیسِیدو
تعداد فالوورها: 660 هزار کاربر
شیسیدو یکی از برندهای قدیمی کشور ژاپن به حساب می آید. این برند 140 سال پیش کار خود را در زمینه تولید و فروش دارو به سبک غربی آغاز کرد. به این ترتیب شیسیدو نخستین داروخانه ژاپنی به سبک غربی بود. در طول زمان، همگام با توسعه برند، آنها وارد عرصه های دیگری از قبیل مقابله با پیری و تولید لوازم آرایشی و بهداشتی نیز شده اند. اکنون شهرت این برند نه فقط در ژاپن، بلکه سراسر دنیا مثال زدنی است.
هدف اصلی شیسیدو توسعه سبک خاصی از زندگی است. این سبک زندگی هماهنگ با زیست سالم و حفظ زیبایی ظاهری افراد است. شاید برای شما شیوه فهم هدف اصلی این برند محل سوال باشد. به هر حال آنها هیچ اعلام رسمی در مورد اهداف شان نداشته اند. پس چگونه باید به منظور اصلی آنها پی برد؟ پاسخ در توجه بیشتر به پست های اینستاگرام شیسیدو نهفته است. ماهیت کلی آنها توسعه سبک زندگی سالم و در عین حال زیباست. اگر به اکانت آنها توجه داشته باشید، این برند همیشه سه پست پشت سر هم و همزمان را بارگذاری می کند. چرا چنین کاری از سوی یک برند بزرگ صورت می گیرد؟ به هر حال بارگذاری سه پست پشت سر هم شانس مشاهده آنها از سوی مخاطب را کاهش می دهد. اگر به خاطر داشته باشید، در بخش های قبلی در مورد ساخت نمای کلی از پست ها از طریق قطعه قطعه کردن یک تصویر صحبت کردیم. در اینجا نیز ماجرا به همین شکل است. برند شیسیدو سه پست خود را با حال و هوایی مشابه تهیه می کند. به این ترتیب در صورت مشاهده آن سه پست در صفحه اصلی آنها شکل کلی تری را مشاهده خواهید کرد. بدون تردید ایده برند شیسیدو دارای خلاقیت بسیار زیادی است. به هر حال کمتر کسی برای طراحی پست های خود این اندازه از خلاقیت و نوآوری را به کار می برد.
نکته مهم درخصوص طراحی ظاهری پست های شیسیدو عدم رواج الگوی شان است. متاسفانه بسیاری از برندها خیلی دیر اقدام به استفاده از ترندهای جذاب دنیای آنلاین می کنند. همچنین اصرار آنها به استفاده هرچه بیشتر در اغلب مورد موجب نارضایتی مخاطب هدف می شود. توصیه راهبردی من در اینجا استفاده از شیوه های کمتر مشهور برای جلب نظر کاربران است. همچنین در صورت تکراری شدن یک شیوه باید از آن دست شست.
بهترین پست شیسیدو در زمینه جذب کاربران
به منظور بررسی بهترین پست اینستاگرامی برند شیسیدو باید به اواخر ماه مارس سال 2016 برگردیم. در آن زمان اینستاگرام به تازگی امکان بارگذاری ویدئوهای 60 ثانیه ای را به سرویس های خود افزوده بود. خوشبختانه این اقدام اینستاگرام موجب تقویت هرچه بیشتر خلاقیت برندها شد. به این ترتیب از آن زمان شمار قابل توجهی از ویدئوهای جذاب و دیدنی از سوی برندهای مختلف تولید شده است. یکی از این ویدئوهای جذاب مربوط به برند شیسیدو است. ویدئو مورد نظر به مدت 60 ثانیه مخاطب را میخکوب می کند. من در طول زندگی حرفه ای ام در قالب بازاریاب هیچ ویدئو تبلیغاتی به زیبایی و جذابیت نمونه شیسیدو ندیده ام.
در این ویدئو پاتریک تا، طراح گریم مشهور، به نمایش شیوه استفاده از محصولات آرایشی برند شیسیدو می پردازد. محصول جدید این برند کمترین ضرر را برای پوست صورت به همراه داشت. به همین خاطر شیسیدو تمام توان بازاریابی خود را برای معرفی آن به کار برد. این ویدئو 60 ثانیه ای فقط نسخه کوتاه شده ای از ویدئوی اصلی محسوب می شود. به این ترتیب پاتریک به بیان ویژگی های لوازم آرایشی جدید برند شیسیدو و امتحان آن با کمک یکی دیگر از طراح های گریم مشهور به نام پونی می پردازد. این ویدئو به دلیل حضور طراح های گریم مشهور شهرت بسیار زیادی به دست آورد. شکی نیست که چنین شهرتی برای محصول تازه شیسیدو بسیار مفید بود.
بدون تردید ساخت ویدئوهای بسیار حرفه ای مانند نمونه شیسیدو کار بسیار دشوار و پرهزینه ای است. ساخت ویدئوهای جذاب بدون استفاده از تیم حرفه ای و بودجه کلان امری کاملا امکان پذیر است. فقط باید ایده ای جذاب و هماهنگ با سلیقه مخاطب در دسترس داشته باشیم. متاسفانه بسیاری از برندها به تولید ویدئوهای جذاب در زمینه بازاریابی و تبلیغات بدون بودجه کلان به دیده تردید می نگرند. اگر بخواهیم تا هنگام کسب بودجه فراوان صبر کنیم، شاید تا پیش از فراهم سازی بودجه مورد نظر برندمان با شکست مواجه شود.
16. کالکشن های سِفورا
تعداد فالوورها: 626 هزار کاربر
برند سفورا ماهیتی جذاب، رنگارنگ و البته زنانه دارد. آنها عملکرد بسیار عالی در زمینه شخصیت پردازی برای برندشان مطالبق با ویژگی های فوق در اینستاگرام دارند. به این ترتیب محتوای این برند در اینستاگرام دارای طیف رنگی متنوع همراه با المان های منحصر به فرد سفورا و موج های جذابیت است.
اگر از طرفدارهای لوازم آرایشی باکیفیت و کم ضرر باشید، با برند سفورا آشنایی کامل خواهید داشت. این برند در سال 1969 در پایتخت مد جهان یعنی پاریس تاسیس شد. از زمان شروع به کار، سفورا بر روی تولید لوازم آرایشی کم ضرر تمرکز داشته است. به لطف ایده های خلاقانه و توسعه برند، اکنون آنها فروشگاه های بسیار زیادی در سراسر جهان افتتاح کرده اند.
بهترین پست سفورا در زمینه جذب کاربران
گاهی اوقات به عنوان یک برند ما باید مستقیم به سراغ هدف اصلی مان برویم. سفورا در زمینه تولید برس های آرایش صورت تخصص بالایی دارد. به طور طبیعی هر برندی علاقه مند به نمایش محصولاتش به مخاطب هدف است. در مورد سفورا، با مقیاس فعالیت جهانی، بهترین پلتفرم برای بازاریابی وسیع اینستاگرام است. نکته مهم درخصوص بازاریابی آنلاین و مبتنی بر شبکه های اجتماعی توجه به حجم پست های انحصاری برای محصولات مان است. اگر ما شمار بیش از اندازه ای پست در مورد محصولات مان در شبکه های اجتماعی درج کنیم، مخاطب دیگر توجهی به ما نخواهد داشت. در حقیقت، باید تناسبی میان پست های مربوط به محصولات و نمونه های صرفا تفریحی ایجاد کرد. خوشبختانه برند سفورا در این زمینه بهترین عملکرد را از خود نشان داده است.
مطلب مرتبط: چگونه بازاریابی بهتری در اینستاگرام داشته باشیم
17. استیپلس
تعداد فالوورها: 64 هزار کاربر
بازاریاب های برند استیپلس نکات بسیار جالبی و مفیدی را به هنگام بازاریابی اینستاگرامی رعایت کرده اند. با این حال در اینجا من قصد بررسی دو مورد از نکات تاثیرگذار آنها بر روی جلب نظر مخاطب و ترغیب آنها به تعامل هرچه بیشتر با برندشان را دارم. یکی از راهکارهای این برند استفاده از پرسش های جذاب و تامل برانگیز برای افزایش تعامل مخاطب بود. به این ترتیب همیشه در ذیل پست های اینستاگرامی استیپلس شمار بسیار بالایی کامنت وجود دارد.
وقتی نوبت به جلب نظر و تعامل کاربران از سوی استیپلس می رسد، خلق تصاویر ویژه ای با محوریت یک پرسش در اولویت کار بازاریاب های این برند قرار دارد. به عنوان مثال، یکی از پست های این برند شامل مجموعه ای از اموجی هایی پشت سر هم است. در بخش کپشن نیز پرسشی به شرح ذیل قرار دارد: بخش عمده روز ما به این ترتیب بود، شما چطور؟ وقتی مخاطب با این پرسش مواجه شود، تمایل زیادی به پاسخگویی خواهد داشت.
برند استیپلس عملکرد بسیار مناسبی در زمینه تولید محتوای مناسب با سلیقه مخاطب دارد. به عنوان مثال، یکی از پست های این برند در تعطیلات تابستان سال گذشته مربوط به مقایسه ای جذاب بود. در این پست وسایل داخل کیف مدرسه با وسایل داخل کیف تفریح در ساحل کنار هم قرار داده شده بود. استیپلس با چنین مقایسه جذابی به سراغ تعطیلات تابستانی رفت.