چهارشنبه, ۷ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Wed, 27 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

بازاریابی B2B یکی از محبوب ترین حوزه ها برای برگزاری وبینار محسوب می شود. بسیاری از برندها برای اینکه شهرت شان در بازار را حسابی افزایش دهند، اول از همه به سراغ برگزاری انواع وبینار می روند. شاید این امر در نگاه نخست بسیار سخت به نظر برسد، اما در مقایسه با برگزاری مراسم های حضوری هم هزینه کمتری برای برندها به همراه دارد و هم امکان تاثیرگذاری بهتر بر روی مشتریان را فراهم می سازد. 

موفقیت در برگزاری یک وبینار با پایان آن صورت نمی گیرد. اشتباه برخی از بازاریاب ها فراموشی وبینارشان پس از پایان پوشش زنده اش است. این امر به معنای هزینه برای یک وبینار و سپس فراموشی اش در کمترین زمان ممکن است. شاید این امر برای شما جالب به نظر برسد، اما از نظر تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف یک فاجعه تمام عیار خواهد بود. وقتی شما هزینه بالایی برای وبینارتان کرده اید، باید توانایی استفاده از آن به بهترین شکل ممکن را هم داشته باشید. 

ایده هایی برای استفاده بهینه از وبینارهای برند

هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از ایده های مناسب برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در حوزه B2B با استفاده بهینه از محتوای وبینارهاست. اگر شما تا به حال وبینار را به مثابه یک امر ساده که خیلی زود هم تمام می شود، نگاه کرده اید، در این مقاله ذهنیت‎تان نسبت به این ابزار مفید بازاریابی تغییر خواهد کرد. در ادامه برخی از مهمترین نکات در رابطه با تبدیل وبینارها به محتوای جذاب بازاریابی را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

مطلب مرتبط: اشتباهات بازاریابی در برگزاری وبینارهای آنلاین

طراحی محتوا برای شبکه های اجتماعی

ایده هایی برای استفاده بهینه از وبینارهای برند

هیچ چیزی مانع از حضور برندهای B2B در شبکه های اجتماعی نیست. شما هم مانند دیگر برندها امکان حضور در این فضا و همکاری با دیگر برندها را دارید. نکته مهم در این میان در دست داشتن محتوای جذاب برای جلب نظر کاربران است. امروزه کاربران در شبکه های اجتماعی فقط به برندهایی توجه نشان می دهند که محتوای جذابی داشته باشند. بنابراین شما بدون محتوای کاربردی و جذاب هیچ شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان نخواهید داشت. 

توصیه ما در این بخش امکان طراحی ویدئوها یا حتی محتوای متنوع درباره محورهای وبینارتان را دارید. اگر هم وبینارتان تمام شده است، طراحی محتوا براساس نکات مطرح شده در آن ایده جذابی خواهد بود. این امر به کاربرانی که وبینار شما را از دست داده اند، فرصت بسیار خوبی برای آگاهی از نکات و محورهای بحث آن خواهد داد. 

شما برای اینکه محتوایی جذاب از دل وبینارتان دربیاورید، اول از همه خودتان باید آن را به دقت فهمیده باشید، در غیر این صورت مانند فردی خواهید شد که بدون فهم درست یک مطلب قصد آموزش آن به دیگران را هم دارد. بدون تردید چنین امری با شکست سنگین شما همراه خواهد شد. پس همیشه یادتان باشد تولید محتوا براساس نکات مورد بحث در پادکست تان باید با دقت نظر بسیار زیادی صورت گیرد. 

تبدیل وبینار به پادکست

پادکست ها در طول سال های اخیر طرفدارهای بسیار زیادی برای خودشان پیدا کرده اند. شما هم برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف امکان استفاده از انواع پادکست را دارید. نکته مهم در این میان توجه به سلیقه کاربران و تلاش برای حل یکی از مشکلات شان در این باره است. چنین امری به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک شایانی خواهد کرد. 

پادکست های مربوط به برندها همیشه جذابیت زیادی برای مشتریان دارد. نکته مهم در این میان تلاش شما برای بررسی امری فراتر از صرف محصولات است. چنین نکته ای جذابیت های چندگانه ای برای پادکست تان ایجاد می کند. به این ترتیب شما می توانید حتی دامنه وسیع تری از کاربران را به محتوای تان جلب کنید. به این ترتیب مشکلات تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمتر از هر زمان دیگری خواهد شد. 

اگر در وبینار شما مهمان های ویژه ای حضور داشته اند، برای ضبط پادکست هم باید از آنها دعوت کنید. این امر اعتبار پادکست تان را به طور ویژه ای افزایش می دهد. بدون تردید کاربران به پادکست هایی که چهره های شناخته شده عرصه کسب و کار در آن حضور دارند، واکنش بسیار بهتری نشان خواهند داد. بنابراین شما می توانید در مدت زمانی کوتاه تمام کاربران را به پادکست های تان علاقه مند سازید. 

نگارش مقاله درباره وبینار

ایده هایی برای استفاده بهینه از وبینارهای برند

اغلب اوقات یک مراسم یا رویداد مهم با پوشش خبری و رسانه ای بسیار گسترده ای همراه می شود. اگر شما به عنوان یک کسب و کار تازه کار چنین پوشش رسانه ای را دریافت نمی کنید، خودتان باید دست به کار شوید، در غیر این صورت شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور چشمگیری کاهش پیدا خواهد کرد. مشتریان در بازار باید به خوبی از فعالیت شما در راستای برگزاری مراسم کاری و همچنین گزارش جامع اش مطلع شوند، در غیر این صورت تمام هزینه های شما بی نتیجه باقی خواهد ماند. 

مطلب مرتبط: بازاریابی B2B در شبکه های اجتماعی با راهکارهای کاربردی

امروزه بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف فرآیند بسیار طولانی را طی می کنند. این امر شامل دعوت از رسانه ها و خبرنگارهای مختلف برای تهیه گزارش از مراسم شان و سپس انتظار برای انتشار محتوای موردنظر است. یک میانبر جذاب در این میان تهیه مقاله و گزارش های خواندنی از سوی خودتان است. این امر شاید در ابتدا بسیار سخت باشد، اما در مدت زمانی کوتاه برای شما تبدیل به یک سرگرمی جذاب خواهد شد. شما به این ترتیب به ساده ترین شکل ممکن امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان را پیدا کرده و سایت تان در مدت زمانی کوتاه یکی از پایگاه های خبری معتبر در حوزه کاری تان می شود. 

به اشتراک گذاری غافلگیری های برنامه ریزی نشده

ایده هایی برای استفاده بهینه از وبینارهای برند

اگر یک رویداد غیرمنتظره در وبینار شما رخ داده که ارزش صحبت بیشتر را دارد، باید در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به رسیدگی بدان اقدام نمایید. به عنوان مثال، حضور یک مهمان در ثانیه آخر می تواند موضوع خوبی باشد. شما به طور کلی باید به هر نکته ای که موجب غافلگیری مخاطب هدف تان می شود، واکنش لازم را نشان دهید، در غیر این صورت هیچ شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نخواهید داشت. 

امروزه بسیاری از تیم های بازاریابی برای تاثیرگذاری بهتر بر روی مخاطب هدف از عنصر غافلگیری سود می برند. با این حساب شما هم باید به بهترین شکل ممکن استفاده از این نکته را در دستور کار قرار دهید، در غیر این صورت خیلی زود شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف از دست خواهد رفت. 

توصیه ما در این بخش توجه به بخش های جزئی تر وبینار و تلاش برای برجسته سازی نکاتی است که کمتر کسی بدان توجه می کند. این امر فرصت بسیار خوبی به کسب و کار B2B شما برای تاثیرگذاری حرفه ای تر بر روی مخاطب هدف خواهد داد. شما به این ترتیب در مدت زمان کوتاه فرصت تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف تان را پیدا خواهید کرد. 

استفاده از نقل قول ها

ایده هایی برای استفاده بهینه از وبینارهای برند

مشتریان در بازار بیش از هر نکته ای به نقل قول های کارآفرینان مشهور توجه نشان می دهند. شاید شما به اندازه کارآفرینان بزرگ دنیا دارای شهرت نباشید، اما پرداختن به بعضی از مسائل مهم دنیا می تواند برگ برنده تان باشد. این امر در صورت نقل قول درست حتی امکان جلب نظر رسانه ها را نیز دارد. 

امروزه بسیاری از وبینارها در عرصه کسب و کار با مشارکت چندین برند برگزار می شود. بنابراین اگر شما هم با برندهای دیگر در این راستا همکاری دارید، باید همیشه به استفاده از نظرات دیگران برای بهینه سازی وبینارتان توجه کنید. در این میان برخی از نظرها توانایی لازم برای تبدیل شدن به نقل قول های مشهور را دارند. شما با تبدیل یک جمله ساده به نقل قولی مهم امکان تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف تان را خواهید داشت. 

مطلب مرتبط: بازاریابی B2B با استراتژی های جدید

یکی از بهترین عملکردها در زمینه ارائه نقل قول مربوط به صفحه اینستاگرام سازمان ملل متحد است. این صفحه همیشه نقل قول هایی از دبیرکل سازمان و همچنین اعضای مهم را بازنشر می کند. این امر موجب توجه هرچه بیشتر کاربران اینستاگرام به نکات و ایده های موردنظر سازمان ملل می شود. شما هم با استفاده از چنین روشی امکان تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف تان را خواهید داشت. 

یکی از نکات جانبی در این میان استفاده از هایلایت زرد رنگ برای برجسته سازی بعضی از کلمات در نقل قول هاست. این امر پیام شما را به بهترین شکل ممکن به مخاطب هدف منتقل خواهد کرد. بنابراین هیچ مشکلی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان نخواهید داشت. این امر در بلندمدت ارزش بسیار زیادی دارد. 

انتشار کتاب الکترونیک

گاهی اوقات ایده یک وبینار به اندازه کتابی جذاب ارزش دارد. در این صورت شما باید به دنبال تبدیل کردن ایده تان به یک کتاب جذاب باشید، در غیر این صورت شانس بسیار خوبی برای جلب نظر مشتریان و حتی دیگر برندها را از دست داده اید. امروزه برخی از برندها به دلیل موفقیت در برگزاری وبینارهای آموزشی در عمل انتشارات موفقی هم راه اندازی کرده اند. این امر به آنها برای تاثیرگذاری بهتر بر روی مخاطب هدف کمک می کند. 

یکی از نکات مهم برای استفاده از وبینار توجه به استقبال کاربران از محتوای تان است. شاید این امر بسیار سخت باشد، اما دست کم شانس شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به طور چشمگیری افزایش می دهد. شما با چنین کاری به ساده ترین شکل ممکن فرصت تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و دامنه وسیعی از مشتریان بالقوه تان را خواهید داشت. 

مسئله مهم در زمینه انتشار کتاب الکترونیکی همفکری با برخی از افراد حرفه ای در این حوزه است، در غیر این صورت شاید تجربه شما از انتشار چنین کتابی به طور کلی با آنچه در ذهن داشته اید، متفاوت شود. 

امروزه کتاب های الکترونیک تنوع بسیار زیادی دارند. نکته مهم در این میان توجه به سلیقه مشتریان برای یک تجربه دلنشین است، در غیر این صورت کتاب شما برای مدت زمانی طولانی بدون اینکه حتی یک نفر را جلب کند، در فروشگاه ها یا مراکز دانلود رایگان کتاب باقی خواهد ماند. 

شروع یک بحث جذاب

ایده هایی برای استفاده بهینه از وبینارهای برند

اغلب مردم در شبکه های اجتماعی از بحث های جذاب استقبال می کنند. این امر تاثیرگذاری بسیار خوبی بر روی مخاطب هدف داشته و امکان تعامل بالا با مخاطب هدف را فراهم خواهد کرد. با این حساب شما باید به طور ویژه ای نسبت به بحث و گفت و گو با مشتریان در شبکه های اجتماعی توجه نشان دهید. 

مطلب مرتبط: بازاریابی B2B با ترندهای توصیه شده کارشناسان

پس از اینکه یک وبینار تمام می شود، شما موقعیت بسیار خوبی برای بحث با مشتریان و به طور کلی تمام شرکت کنندگان درباره اش خواهد داشت. این امر شاید در نگاه نخست بسیار عجیب به نظر برسد، اما هرچه سرعت عمل تان در این رابطه بیشتر باشد، توجه بالاتری را به خودتان جلب خواهید کرد. بدون تردید تمام افراد یک هفته پس از برگزاری وبینارتان به طور کامل محورهای آن را فراموش خواهند کرد. پس تلاش برای نظرخواهی از آنها ماه ها پس از پایان وبینار ایده نامناسبی خواهد بود. 

توصیه ما در این بخش طرح برخی از سوالات یا بحث های چالش برانگیز در شبکه های اجتماعی از سوی مدیران شرکت است. این امر به خوبی نظر کاربران برای یک بحث طولانی را جلب خواهد کرد. اینطوری شما امکان آگاهی از نظرات دیگران و توجه به آنها در فرآیند کاری یا تجربه های بعدی برندتان را خواهید داشت. بنابراین همیشه پیش از تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به دنبال راهکارهای حرفه ای در این میان باشید. 

یادتان باشد شما به عنوان یک برند باید همیشه حوصله زیادی در بحث با مشتریان داشته باشید، در غیر این صورت شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به شدت کاهش پیدا خواهد کرد. این امر به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف اهمیت زیادی دارد. همچنین در صورت طرح برخی از سوالات از سوی مشتریان شما باید آمادگی لازم برای پاسخگویی به آنها را داشته باشید، در غیر این صورت فرآیند تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به شدت دشوار خواهد شد. 

کار شما در برگزاری وبینار برای برندتان فقط محدود به دعوت از برخی مهمان ها و جلب نظر کاربران در شبکه های اجتماعی نیست. وظیفه شما تازه پس از پایان یک وبینار شروع می شود. شما باید ایده های کافی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را داشته باشید، در غیر این صورت ایده ها و وبینارتان به سرعت به دست فراموشی سپرده می شود. این امر تاثیرات بسیار نامناسبی بر روی وضعیت برندتان دارد. 

توصیه ما برای شما ارزیابی وبینار به عنوان امری فراتر از پوشش زنده یک رویداد درباره برندتان و تلاش برای استفاده از آن به بهترین شکل ممکن است، در غیر این صورت شما هرگز فرصت لازم برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان را پیدا نخواهید کرد. این امر در بلندمدت بازگشت سرمایه وبینارتان را هم به شدت کاهش می دهد. بنابراین در برگزاری وبینار بعدی برندتان نیم گاهی هم به توصیه های مورد بحث در این مقاله داشته باشید. 

برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/I3I730qB
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتامحاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطی
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه