چهارشنبه, ۷ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Wed, 27 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز
چگونه وبینار بی عیبی برگزار کنیم؟

اشتباهات بازاریابی در برگزاری وبینارهای آنلاین

3 سال پیش ( 1400/2/8 )

آیا شما آخرین باری را که در یک وبینار آنلاین شرکت کرده اید، به یاد دارید؟ به احتمال زیاد در طول ماه های اخیر اغلب کارآفرینان در وبینارهای بسیار زیادی شرکت کرده اند. این امر به دلیل شیوع ویروس کرونا و تمایل کسب و کارها برای پیگیری امور کاری شان روی می دهد. 

وبینارهای دنیای کسب و کار همگی به یک اندازه محبوبیت ندارند. اگر شما نیز تجربه برگزاری یک وبینار برای کسب و کارتان و مشاهده استقبال اندک کاربران را داشته باشید، به خوبی این امر را درک می کنید. گاهی اوقات ایده های کارآفرینان و برندها برای وبینار به اندازه کافی برای مشتریان جذاب نیست. این امر تازه شروع دردسرهای مختلف در حوزه بازاریابی برای وبینار محسوب می شود. 

بسیاری از وبینارهای حوزه کسب و کار دارای کیفیت موردانتظار مخاطب هدف نیستند. این امر مهمترین مشکل در مسیر موفقیت وبینارها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف است. اگر شما هم چنین تجربه ای را داشته اید، به احتمال زیاد دل خوشی از فرآیند شرکت در وبینارها ندارید. این امر اغلب اوقات همراه با گوش دادن به سخنرانی های کلیشه ای است. 

اشتباهات بازاریابی در برگزاری وبینارهای آنلاین

ایجاد تغییر در روند برگزاری وبینار و بازاریابی برای آن امر غیرممکنی نیست. بسیاری از برندهای بزرگ با طراحی برنامه های منسجم در طول زمان موفق به کاهش اشتباهات شان در برگزاری وبینار شده اند. اگر شما به یادگیری برخی از این نکات برای افزایش کیفیت وبینارهای بعدی تان علاقه دارید، این مقاله را از دست ندهید. 

مطلب مرتبط: توصیه هایی برای برگزاری و سخنرانی بهتر در وبینارها

هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از مهمترین اشتباهات در برگزاری و بازاریابی وبینارهاست. بررسی نکات مورد بحث در این مقاله به شما برای افزایش کیفیت وبینارهای تان کمک خواهد کرد. 

فقدان ارزشمندی وبینارها

مشتریان بسیاری از اشتباهات برندها را به سادگی فراموش می کنند. اگر شما برای یک بار کمپین بازاریابی بی کیفیت، یا محصولی نامرتبط به نیازهای مشتریان تولید کرده باشید، شاید تهدید جدی در مسیر فعالیت تان مشاهده نکنید. نکته مهم در این میان تفاوت بحث وبینارها با دیگر اشتباهات برندهاست. مشتریان شما تمایلی برای هدر دادن زمان شان در وبینارهای ساده و تکراری ندارند. این امر مشکلات بسیار زیادی برای برندها ایجاد می کند. 

ارزشمندی یک وبینار به نکات زیادی ارتباط دارد. یکی از مهمترین نکات در این میان مربوط به ایده منحصر به فرد برای وبینار است. اگر شما از ایده های کلیشه ای برای برگزاری مراسم تان استفاده کنید، به احتمال زیاد شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان نخواهید داشت. 

یکی دیگر از نکات مهم برای افزایش جذابیت وبینارها مربوط به نحوه برگزاری شان است. اگر شما پیش از برگزاری اطلاعیه های دقیقی برای مخاطب هدف ارسال کرده باشید، احتمال حضور شمار بالایی از افراد در وبینارتان افزایش خواهد یافت. در غیر این صورت هیچ کس توانایی حدس زدن زمان برگزاری وبینار شما را نخواهد داشت. این امر اهمیت بسیار زیادی برای کسب و کارها دارد. 

نظرخواهی از مشتریان درباره وبینارهای خوب یکی از بهترین راهکارها به منظور تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف است. این امر اهمیت بسیار زیادی برای دسترسی به اطلاعات دقیق دارد. وقتی شما به خوبی از سلیقه مخاطب هدف تان آگاهی داشته باشید، دیگر نیازی برای آزمون و خطا در زمینه اجرای ایده ها نخواهد بود. بسیاری از برندها این نکته ساده و در عین حال تاثیرگذار را مورد بی توجهی قرار می دهند بنابراین به طور مداوم با مشکلاتی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف مواجه می شوند. 

تمرکز صرف بر روی فروش

اشتباهات بازاریابی در برگزاری وبینارهای آنلاین

وبینارهای بزرگ و حرفه ای فقط برای فروش محصولات به مشتریان راه اندازی نمی شود. بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان به چیزی فراتر از فروش فکر می کنند. اگر اینطور نباشد، کسب و کارها هرگز جایگاه مطلوبی برای مشتریان پیدا نمی کنند. 

وبینارها با موضوعات بسیار متنوعی در دسترس کاربران قرار می گیرد. کمتر کاربری انگیزه اصلی اش از حضور در وبینارها خرید یک محصول مشخص است. بنابراین برندها باید در ارزیابی وبینارها و کارکردشان تجدیدنظر اساسی نمایند. در غیر این صورت به طور مداوم با اشتباهات شان موجب رنجش خاطر مشتریان را فراهم خواهند کرد. 

مطلب مرتبط: اصول برگزاری یک وبینار موفق

وقتی یک کسب و کار اقدام به برگزای وبینار می کند، در واقع گامی برای بهبود ارتباطش با مشتریان و دیگر برندهای همکار برمی‎دارد. اگر غیر از این باشد، برنامه های وبینار به طور کامل بی فایده خواهد شد. 

طراحی برنامه اصلی برای یک وبینار یکی از مهمترین مسئولیت های تیم برگزارکننده آن است. اگر فروش بیشتر در میان اهداف برنامه شما قرار دارد، باید به طور کلی نسبت به درک‎تان از وبینار تجدیدنظر نمایید. وبینارها با هدف فروش بیشتر برگزار نمی شود. مهمترین مسئله آشنایی مشتریان با برند شما و انتقال اطلاعات کاربردی به آنهاست. اگر یک وبینار این اهداف را به خوبی رعایت نماید، شانس بالایی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف خواهد داشت. این امر اهمیت بسیار زیادی برای کسب و کارها از نقطه نظر بهینه سازی ارتباط شان با مشتریان به همراه دارد. 

بازاریابی برای وبینار با هدف گذاری بر روش مخاطب اشتباه

وبینارها در دنیای کسب و کار اغلب دارای ماهیت تخصصی هستند بنابراین هدف گذاری بر روی مخاطب درست اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت. اگر شما در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی فردی بی علاقه به کسب و کارتان باشید، با وجود تمام هزینه ها باز هم امکان جلب نظر وی را نخواهید داشت. دلیل این امر کاملا مشخص است: هدف گذاری اشتباه بر روی مخاطب هدف. 

کسب و کارها پیش از بازاریابی برای وبینارشان باید به طور دقیق مخاطب هدف شان را شناسایی نمایند. این امر گاهی اوقات نیازمند مطالعه بازار کسب و کار برای دست کم یک ماه است. شاید در نگاه نخست این امر بسیار طولانی و تحمل ناپذیر به نظر برسد، اما کاملا ارزش اش را دارد. 

برندها بدون برنامه ریزی دقیق برای هدف گذاری بر روی مخاطب هدف همیشه با مشکلاتی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف مواجه هستند. این امر بسیاری از برندها را در همان گام های نخست ناامید می سازد. به هر حال هیچ برندی تمایل به صرف هزینه بر روی برگزاری وبینار و در نهایت دریافت هیچ نتیجه مناسبی ندارد. این امر برای بهترین برندها نیز سنگین خواهد بود. 

شناخت درست مخاطب هدف و سرمایه گذاری بر روی آنها نقش مهمی در بهبود وضعیت کسب و کارها دارد. بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف به تیم های توسعه و تحقیقات شان اتکا دارند. اگر شما چنین تیمی را در کسب و کارتان دارید، مسیرتان اندکی سخت خواهد شد. بهترین راهکار جایگزین تلاش برای الگوبرداری از رقبای کسب و کارتان است. شاید این امر دقت مطالعه مستقل بر روی بازار را نداشته باشد، اما دست کم کارتان را تا حدودی پیش خواهد برد. 

اشتباهات بازاریابی در برگزاری وبینارهای آنلاین

کمبود تعامل با مخاطب هدف وبینار

وقتی یک وبینار به اندازه کافی تعاملی نباشد، مخاطب هدف انگیزه بسیار اندکی برای حضور در آن پیدا خواهد کرد. وبینارها باید به طور واقعی مراسم های حضوری را شبیه سازی نمایند. در غیر این صورت هیچ جذابیتی برای مخاطب هدف نخواهد داشت.

خوشبختانه ابزارهای تعاملی بسیار زیادی در دسترس برندها برای برگزاری هرچه بهتر وبینارهای شان قرار دارد. سامانه های مختلفی برای برگزاری تخصصی وبینار در دنیای کسب و کار وجود دارد. یکی از بهترین گزینه ها در این میان زوم است. این پلتفرم به طور اختصاصی برای کسب و کارها طراحی شده است بنابراین به خوبی نیازهای کسب و کارها را پوشش می دهد. 

مطلب مرتبط: نکاتی برای بهینه‌ سازی وبینارها

زمان بندی درست برای تعامل با مخاطب هدف در وبینارها امری اساسی محسوب می شود. بسیاری از برندها به این نکته مهم در حین برگزاری وبینارشان توجه ندارند بنابراین در نهایت با کمبود زمان برای تعامل با مخاطب هدف رو به رو می شوند.

امروزه اغلب وبینارها دارای بخش های مختلفی برای سخنرانی افراد هستند. مهمترین مسئله در این میان تلاش برای اختصاص زمانی اندک در پایان هر وبینار به منظور تعامل با حاضران در وبینار است. ساده ترین ایده در این میان پاسخگویی به پرسش های کاربران خواهد بود. اگر هم زمان کافی در دسترس دارید، درخواست از کاربران برای اظهارنظر و بیان دیدگاه شان جذاب خواهد بود. 

بازاریاب ها برای جذابیت بیشتر وبینار کسب و کارشان باید هر کاری می‎توانند، انجام دهند. در غیر این صورت در مقایسه با رقبا همیشه عقب خواهند بود. 

یکی از بهترین راهکارها برای افزایش جذابیت و سطح تعامل با مخاطب هدف در وبینارها مربوط به اطلاع رسانی درست پیش از برگزاری است. این امر اهمیتی به اندازه ایده اصلی وبینار دارد. اگر شما قصد تعامل نزدیک با مخاطب هدف را دارید، باید از پیش محورهای اصلی بحث را مشخص سازید. به این ترتیب کاربران امکان تعامل نزدیک با وبینار شما را خواهند یافت. 

بسیاری از برندها بدون اطلاع رسانی درست به مخاطب هدف اقدام به برگزاری وبینار می کنند. اگر در این صورت نسبت به عدم حضور یا تعامل مناسب کاربران شاکی شوید، انتظارات تان بسیار زیاد است. ارسال ایمیل های دقیق یا تبلیغات مناسب در شبکه های اجتماعی برای اطلاع رسانی در مورد وبینارها اغلب اوقات مشکلات کسب و کارها را رفع خواهد کرد. 

اشتباهات بازاریابی در برگزاری وبینارهای آنلاین

بی توجهی به اهمیت بازاریابی

بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف یکی از مهمترین ابزارهای در دسترس هر کسب و کار محسوب می شود. بدون بازاریابی مناسب هیچ کسب و کاری برای مشتریانش شناخته شده نخواهد بود بنابراین برندها باید در این زمینه عملکرد بسیار مناسبی از خودشان نشان دهند. وبینارهای بزرگ و موفق از ماه های قبل با کمپین های بازاریابی به مخاطب هدف معرفی می شود، با این حساب اگر شما فقط چند روز پیش از شروع برنامه تان به فکر بازاریابی و تعامل با مخاطب هدف افتاده اید، نباید انتظار حضور گسترده کاربران در وبینارتان را داشته باشید. این امر بیش از اندازه زیادخواهانه است. 

بسیاری از برندها در حوزه بازاریابی دارای مهارت یا تخصص کافی نیستند. چنین کسب و کارهایی به سادگی اقدام به کمک گرفتن از دیگران می کنند. خوشبختانه امروزه موسسه های بازاریابی بسیار زیادی در سراسر دنیا مشغول به فعالیت هستند بنابراین هیچ بهانه ای پیش روی شما برای کمک نگرفتن از موسسه های حرفه ای در زمینه بازاریابی نیست. 

برخی از کسب و کارها به طور مداوم در یک سطح فعالیت دارند. یکی از دلایل عدم رشد چنین کسب و کارهایی بی توجهی به اهمیت بازاریابی است. این امر در مورد وبینارها نیز مصداق دارد. هرچه بازاریابی برای وبینارها قوی تر انجام شود، در نهایت تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف بهتر خواهد بود. این امر برای تمام کسب و کارها به یک اندازه مصداق دارد. 

اگر کسب و کار شما در فرآیند بازاریابی فقط بر روی حضور هرچه بیشتر مخاطب هدف در وبینار تاکید دارد، بدون تردید شانسی برای جلب نظر مخاطب هدف نخواهید داشت. این امر برای تمام کسب و کارها به یک اندازه تاثیر منفی به همراه دارد. کمپین بازاریابی برای دعوت از کاربران به منظور حضور در یک مراسم آنلاین باید با هدف گذاری بر روی مزایای آن انجام شود. در غیر این صورت ماهیت کمپین بازاریابی برای مخاطب هدف بسیار ساده انگارانه خواهد بود. 

مطلب مرتبط: نکاتی برای بهینه‌ سازی وبینارها

پیگیری اهداف متعدد

وبینارها و حتی سخنرانی های معمولی موفق همیشه بر محور یک هدف اصلی طراحی می شود. اگر شما در وبینار برندتان به دنبال پرداختن به اهداف متعدد هستید، باید تجدیدنظر اساسی در وضعیت کسب و کارتان نمایید. این امر برای تمام کسب و کارها به یک اندازه مصداق دارد. پیگیری اهداف متعدد چه در زمینه برگزاری وبینار و چه بازاریابی اشتباه بزرگی است. 

مهمترین هدف در زمینه برگزاری وبینار باید ارائه اطلاعات مفید به مخاطب هدف باشد. در غیر این صورت برای کسب و کارها مزیت مناسبی به همراه نخواهد داشت. اگر کاربران تمایلی برای حضور در مراسم های یک برند دارند، این امر به طور کامل به دلیل یادگیری نکات تازه روی می دهد بنابراین کسب و کارها باید نسبت به این نکته توجه ویژه ای نشان دهند. اگر مراسم یک برند برای مخاطب هدف به اندازه کافی جذابیت نداشته باشد، هرگز امکان تاثیرگذاری مناسب بر روی آنها فراهم نخواهد شد. 

یکی از مهمترین نکات برای موفقیت بازاریابی فراموشی رویکردهای کلیشه ای به حوزه کسب و کار است. این امر مهمترین نکته برای موفقیت وبینارها محسوب می شود بنابراین با محدودساختن هدف اصلی وبینارتان به ارائه اطلاعات مفید به مخاطب هدف بسیاری از مشکلات مربوط به برگزاری وبینار برای شما حل و فصل خواهد شد. 

امروزه برگزاری وبینار به طور تاثیرگذاری مشکلات بسیار زیادی به همراه دارد. کسب و کارها باید به اندازه کافی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف دقت عمل به خرج دهند. در غیر این صورت مشکلات بسیار زیادی پیش روی‎شان قرار خواهد گرفت. توصیه های مورد بحث در این مقاله به شما برای تاثیرگذاری هرچه بهتر بر روی مخاطب هدف کمک خواهد کرد. 

منبع : blog.hubspot
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/7lvYs3zn
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتامحاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطی
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه