شنبه, ۳ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Sat, 23 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز
ایده هایی برای تمام کردن پرقدرت تابستان

بازاریابی در روزهای پایانی تابستان

2 ماه پیش ( 1403/6/24 )

تابستان فصلی است که دانش آموزان و دانشجویان همیشه منتظرش هستند؛ چراکه در این فصل دیگر خبری از کلاس و درس نیست. با این حال به محض اینکه تابستان شروع می شود، گله و شکایت ها نیز از راه می رسد. هوای گرم در کنار بسیاری از مشکلات دیگر برای شکایت از این فصل کافی است. به همین خاطر وضعیت این فصل گرم کاملا دوگانه است. از یک طرف بسیاری از مردم 9 ماه منتظرش هستند و از سوی دیگر عده ای اصلا حوصله اش را ندارند. بازاریاب ها در این میان توانایی خوبی برای تعامل با مخاطب هدف در این فصل دارند؛ چراکه کلی ایده گوناگون برای تولید محتوا و اثرگذاری بر روی مخاطب دم دست خواهد بود. 

شرایط بازاریابی در تابستان همیشه وقتی به پایان این فصل می رسیم، بحرانی می شود. از یکسو بازاریاب ها دیگر علاقه ای برای تولید محتوا در این رابطه ندارند و از طرف دیگر برنامه ریزی برای پاییز در اولویت قرار می گیرد. این مسئله ای است که می تواند در برخی اوقات اوضاع را حسابی به هم بریزد؛ چراکه مخاطب همچنان انتظار حال و هوای تابستانی دارد و بی خیالی بازاریاب ها خطرناک خواهد بود. 

ما در روزنامه فرصت امروز بی خیالی نسبت به بازاریابی در دنیای تابستانی را بی نهایت خطرناک می دانیم. البته صحبت های ما محدود به حوزه کاری خاصی نمی شود. تقریبا تمام برندها می توانند از فصل تابستان به سود خودشان استفاده کنند. در این میان روزهای پایانی تابستان نیز باید مورد توجه قرار گیرد. 

شما در این مقاله ایده هایی برای بازاریابی هدفمند در روزهای پایانی تابستان یاد می گیرید. این مقاله در واقع از یکسو شما را برای خداحافظی با تابستان آماده می کند و از سوی دیگر کارتان برای آغاز بازاریابی پاییزه را تسهیل خواهد کرد. خب تغییر شرایط به طور ناگهانی از فصل تابستان به پاییز شوک بزرگی به مخاطب خواهد بود. به همین خاطر اندکی ایجاد آمادگی در این میان ضروری خواهد بود. 

اگر شما در حوزه بازاریابی تجربه زیادی ندارید، لازم نیست نگران شوید. ما در این مقاله فقط به کنجکاوی و پشتکار شما نیاز داریم. پس با ما همراه باشید تا شیوه های بازاریابی بی دردسر برای روزهای پایانی تابستان را یاد بگیرید. 

تغییر حال و هوای کمپین ها

بازاریابی در روزهای پایانی تابستان

کمپین های شما در روزهای پایانی تابستان باید حال و هوای متفاوتی در مقایسه با دیگر روزهای سال داشته باشد. بی شک همه برندها در ابتدای تابستان سعی در ایجاد هیجانی حیرت انگیز در میان مخاطب هدف دارند. درست به همین خاطر خیلی از کاربران درگیر تعامل های مقطعی با برندها می شوند. این در حالی است که اگر شما در روزهای پایانی تابستان نیز همانطور بازاریابی کنید، مشتریان خیلی زود از شما ناامید خواهند شد. این مسئله ای است که می تواند شرایط شما را به طور قابل ملاحظه ای تغییر دهد. به همین خاطر ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم شما برای بهبود وضعیت تان در بازار نیاز به استفاده از تغییرات روشن و واضح دارید. 

مطلب مرتبط: فروش بیشتر در تابستان با ترندهای بازاریابی

بد نیست در روزهای پایانی تابستان حال و هوای کمپین ها را نیز تغییر دهید. مثلا می توانید از حس بازگشت به مدرسه یا دانشگاه بگویید. یک ایده جالب در این میان مربوط به برندهای فعال در زمینه تولید و توزیع انواع قهوه فرآوری شده است. چنین برندهایی معمولا در تابستان فروش خوبی ندارند، اما وقتی پاییز از راه می رسد، با تیترهایی مثل «بازگشت به قهوه» از آن استقبال می کنند. این مثالی است که به شما برای بازاریابی بهتر کمک خواهد کرد.

سعی کنید به مخاطب تان نشان دهید حال و هوای بازاریابی در طول روزهای پیش روی تغییر قابل ملاحظه ای کرده است. این مسئله به شما نشان خواهد داد کارتان تا چه میزان متفاوت پیش خواهد رفت. خب مخاطب همیشه علاقه مند به ایده های تازه است. شما هم به عنوان بازاریاب باید در قالب کمپین نشان دهید عملکردتان نسبت به ماه های قبل تغییر و پیشرفتی محسوس داشته است. 

یک توصیه خوب در این میان تلاش برای استفاده از طیف رنگ های سردتر در مقایسه با ابتدای تابستان است. خب همه ما تابستان را با رنگ های گرمی مثل زرد یا قرمز به یاد می آوریم؛ این در حالی است که پاییز فصل سردی محسوب می شود. بنابراین می توانید با تغییر رنگ های اصلی در کمپین تان این آمادگی را در مخاطب تان ایجاد کنید. 

فروش های ویژه آخر فصل

فروش های ویژه آخر فصل

آخر هر فصل برندها مراسم ویژه ای برای خلاص شدن از شر محصولات شان دارند. این مسئله درباره برندهای حوزه مد و پوشاک مصداق بارزتری دارد. با این حال سایر حوزه ها نیز فرصت استفاده از آن را خواهند داشت. این مسئله ای است که می تواند شرایط شما را به طور قابل ملاحظه ای تغییر دهد. 

برندهایی که در پایان هر فصل علاقه مند به برگزاری کمپین فروش ویژه هستند، معمولا حراجی های پرشوری خواهند داشت. این مسئله می تواند به شما برای فروش بیشتر در پایان تابستان و دور هم جمع کردن مشتریان تان کمک کند. خب یک بازاریاب خوب مگر کاری به غیر از این هم باید انجام دهد؟

یادتان نرود، شما قرار نیست فقط محصولات به درد نخورتان را در قالب حراجی به مشتریان قالب کنید. در عوض بد نیست تمام محصولات تان را به حراجی بیاورید. اینطوری هیجان بیشتری در مخاطب برای همکاری و خرید از شما ایجاد خواهد کرد. این مسئله باید همیشه به طور کلیدی از سوی شما مورد بررسی قرار گیرد. خب محصولات به درد نخور به مرور زمان شهرت برندتان را زیر سوال خواهد برد. 

ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم شما برای اثرگذاری بهتر بر روی مخاطب هدف نیاز به استفاده از مطالعه بازار دارید. این یعنی باید متوجه محصولات مورد علاقه مشتریان در پایان فصل تابستان شوید. این مسئله می تواند شرایط تان در بازار را به طور قابل ملاحظه ای تغییر دهد. به همین خاطر بد نیست کمی هم که شده جدی تر مسائل را دنبال کنید. 

صحبت های مداوم با مشتریان به شما برای درک نیازهای فوری آنها کمک خواهد کرد. اینطوری همیشه یک گام از رقبای تان جلوتر خواهید بود. پس منتظر چه هستید؟ همین حالا دست به کار شده و فعالیت تان در این رابطه را شروع کنید. 

مطلب مرتبط: بازاریابی در پایان فصل تابستان

گوش دادن به خاطرات

گوش دادن به خاطرات

مشتریان معمولا خاطرات خوشی از تابستان برای خودشان به جای می گذارند. نکته جالب اینکه خیلی از این خاطرات در قالب پست هایی در شبکه های اجتماعی خودش را نشان می دهد. درست به همین خاطر شما می توانید از پست های کاربران متوجه وضعیت تابستان شان شوید. این مسئله ای است که به شما ایده های بازاریابی خوبی خواهد داد.

یک سناریوی جذاب در این میان تلاش برای کنار هم قرار دادن تجربه کاربران از دل تابستان در کنار هم برای پایان دادن به این فصل است. خب تابستان هر چقدر هم داغ باشد، روزهای خوشی برای مردم به همراه دارد. انواع و اقسام مسافرات ها در این فصل شکل می گیرد. بنابراین شما می توانید به عنوان یک برند کمی هم که شده به خاطرات مشتریان تان گوش دهید. 

منظور ما از گوش دادن به خاطرات مشتریان مربوط به یک کار ساده نیست. در عوض می توانید کمی خلاقیت را چاشنی کار کرده و در روزهای پایانی تابستان محتوایی از تجربه های حیرت انگیز مشتریان تان در طول این فصل تولید کنید. این محتوا باید با استفاده از محتوای تولیدی کاربران ساخته شود. اینطوری شما با کمترین هزینه ممکن یک کمپین بی نهایت جذاب و حیرت انگیز خواهید داشت که به این زودی از یادها نخواهد رفت. 

فراموش نکنید، دنیای کسب و کار فقط متعلق به برندها نیست. گاهی اوقات مشتریان هم دوست دارند حرف هایی در این میان برای گفتن داشته باشند. به همین خاطر اگر حواس تان نباشد، خیلی زود اوضاع تان در بازار به هم ریخته و توانایی جلب نظر مخاطب تان را نخواهید داشت. 

پیش نمایش محصولات پاییزه

پیش نمایش محصولات پاییزه

کسب و کارهایی که با تغییر فصل محصولات شان را عوض می کنند، همیشه در پایان یک فصل غافلگیری های زیادی برای مخاطب شان خواهند داشت. این مسئله ای است که می تواند دستمایه یک کمپین جذاب شود. خب پاییز چند روز دیگر از راه می رسد. بنابراین شما می توانید برنامه تان برای این فصل را در قالب یک کمپین کوتاه در اختیار مخاطب هدف قرار دهید. این مسئله ای است که به شما برای تعامل بهتر با مخاطب تان کمک کرده و کارتان را نیز ساده تر خواهد کرد. 

مطلب مرتبط: فروش بیشتر در تعطیلات با ساده ترین راهکارهای دنیا

اگر شما تا آستانه شروع فصل پاییز منتظر تعامل با مخاطب بمانید، کارتان خیلی سخت تر می شود؛ چراکه در عمل چند روزی را بابت آشنایی مخاطب با کمپین تان از دست خواهید داد. این مسئله ای است که می تواند تاثیر بسیار منفی بر روی عملکرد برندتان داشته و کارتان را دشوارتر از هر زمان دیگری سازد. 

فراموش نکنید، گزارش های پشت پرده از وضعیت یک برند همیشه مخاطب های خاص خودش را دارد. به همین خاطر شما باید همیشه نیم نگاهی به این وضعیت جذاب داشته باشید وگرنه اصلا بعید نیست کارتان با چالش های مهم زیادی رو به رو شود. این مسئله در بلندمدت اوضاع شما را به طور قابل ملاحظه ای تحت تاثیر قرار خواهد داد. 

اگر شما در حوزه های پرطرفداری مثل پوشاک یا لوازم خانگی فعالیت دارید، پیش نمایش محصولات برای فصل جدید همیشه هیجان زیادی در میان مخاطب به پا خواهد کرد. اینطوری می توانید بدون هیچ مشکل خاصی کارتان را پیش برده و مشتریان را هیجان زده نگه دارید. 

مرور کمپین های تابستانه برند

مرور کمپین های تابستانه برند

کسب و کار شما احتمالا در طول سال های قبل هم کمپین های تابستانه برای تعامل با مخاطب هدف داشته است. خب این مسئله به شما کمک خواهد کرد تا در روزهای پایانی تابستان ایده های تازه ای برای تعامل با مخاطب هدف داشته باشید. کافی است کمی هم که شده به فکر استفاده از کمپین های تابستانه قبلی برندتان در قالب نوستالژی باشید. این امر به شما کمک شایانی برای تعامل اصولی و استاندارد با مخاطب تان خواهد کرد. 

ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم نوستالژی گاهی اوقات به طور طبیعی خلق نمی شود. در عوض شما باید به طور فعالانه در ایجاد آن مشارکت داشته باشید. درست به همین خاطر اگر نتوانید کارتان در این رابطه را مدیریت کنید، شاید هیچ یاد و خاطره ای از برندتان در میان مردم باقی نماند. این مسئله ای است که اصلا شوخی بردار نیست. درست به همین خاطر ضروری است کمی خاطره بازی را جدی تر بگیرید. 

یادتان باشد، مرور کمپین های سابق برند باید مطابق با میزان علاقه کاربران به آنها صورت گیرد. این یعنی اصلا نباید اسمی از کمپین های شکست خورده تان به میان بیاورید. این مسئله می تواند توانایی تان برای تعامل مناسب با مخاطب هدف را دستخوش تغییراتی اساسی قرار دهد. به همین خاطر ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم شما باید هر طور شده کارتان در این حوزه را به طور متفاوت دنبال کنید. 

بد نیست گاهی اوقات از عملکرد رقبای تان در زمینه خاطره بازی با مشتریان استفاده کنید. الگوبرداری از رقبا همیشه ایده بدی نیست. به ویژه اگر رقبای شما همیشه ایده های درجه یکی دارند، در واقع کلاس درسی رایگان برای شما خواهد بود. پس بهتر است قبل از اینکه کارتان را با سختی های فراوان همراه سازید، نیم نگاهی به بهبود وضعیت از سوی برندتان با شیوه های رایگان و ساده داشته باشید. 

برگزاری مسابقه آنلاین

برگزاری مسابقه آنلاین

یکی از روش های مناسب برای خداحافظی با تابستان برگزاری انواع مسابقات آنلاین است. مثلا مسابقه ای که در آن از مخاطب تان برای به اشتراک گذاری چهار تا از بهترین عکس های تابستانی دعوت به عمل بیاورید، ایده جذابی محسوب می شود. اینطوری هم شما و هم مخاطب هدف آمادگی لازم برای خداحافظی با فصل تابستان را خواهید داشت. این در حالی است که شاید بدون چنین کمپینی کنار گذاشتن تابستان خیلی سخت تر از این حرف ها به نظر برسد. 

تمام نکته ما در این بخش تلاش برای خداحافظی با تابستان در قالب یک مراسم درست و حسابی است. به طوری که مخاطب آمادگی لازم برای ورود به پاییز و مشاهده کمپین های پاییزه تان را داشته باشد. در این میان بی عملی شما می توانید موجب فراموشی برندتان از سوی مخاطب شود. درست به همین خاطر ضروری است ایده های تازه ای داشته باشید. 

گاهی اوقات ترکیب ایده های مختلف می تواند نجات دهنده باشد. خب برای بسیاری از بازاریاب ها پیش آمده تا مشکلات زیادی در رابطه با تعامل با مخاطب هدف داشته باشند. به زبان خودمانی، گاهی اوقات ذهن بازاریاب ها از هر ایده مناسبی برای تولید محتوا خالی می شود. این دقیقا همان زمانی است که شما برای بهبود شرایط تان باید دست به کار شده و اوضاع را تغییر دهید. 

ترکیب ایده های مختلف از برندهای بزرگ به شما برای تعامل بهتر با مخاطب کمک می کند. خب هرچه باشد، برندهای بزرگ کلی هزینه کرده و ایده ها را از هم تفکیک می کنند. بنابراین اصلا درست نیست که قید آنها را بزنیم؛ چراکه یک کلاس درس و تجربه ای کاملا مجانی برای ما خواهند بود. 

سخن پایانی

بازاریابی و تولید محتوا برای فصل تابستان

بازاریابی و تولید محتوا برای فصل تابستان همیشه مورد علاقه بازاریاب هاست، اما وقتی به پایان این فصل داغ می رسیم دیگر کسی حوصله تولید محتوا ندارد. این درست همان زمانی است که کسب و کارها با موجی از شکست در بازار رو به رو می شوند؛ چراکه در حد فاصل میان روزهای پایانی تابستان و آغاز پاییز خیلی ها آنها را فراموش می کنند.

مطلب مرتبط: راهنمای اجرای بازاریابی مناسبتی

ما در این مقاله سعی کردیم برخی از توصیه های کلیدی برای عدم فراموشی برندها از سوی مشتریان را مورد بررسی قرار دهیم. این مسئله ای بود که ما به طور جدی در تلاش برای بررسی اش بودیم. حالا شما در شرایطی هستید که می توانید گلیم خودتان را از آب بیرون بکشید. پس سعی کنید در روزهای پایانی تابستان اوقات خوشی برای مخاطب تان خلق کنید. اینطوری در پاییز نیز آنها را کنار کسب و کار خودتان خواهید داشت. این مسئله ای است که می تواند شرایط تان را تغییر دهد.

منابع:

https://www.drip.com

https://localiq.com

برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/RnPw0mZb
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه