فروش محصولات در بازارهای رقابتی به هیچ وجه کار ساده ای نیست. اغلب برندها در مسیر فروش محصولات شان با مشکلات بسیار زیادی مواجه هستند. شاید در این میان پیش فروش محصولات امری غیرممکن به نظر برسد، اما در عمل بسیاری از برندهای بزرگ اقدام به استفاده از چنین تکنیکی می کنند. تفاوت میان موفقیت برندهای بزرگ در زمینه پیش فروش محصولات و مشکلات برخی دیگر از رقبای شان برای فروش جاری بسیار جالب است . ما در این مقاله قصد بررسی شیوه های پیش فروش حرفه ای محصولات را داریم. نتیجه این امر امکان تضمین سودآوری محصولات تازه پیش از عرضه شان در بازار است.
1. اطمینان از مزیت رقابتی محصولات
هر محصول تازه ای باید دارای مزیت رقابتی خاصی باشد. در غیر این صورت امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف فراهم نخواهد شد. امروزه اغلب برندها توجه چندانی به افزودن مزیت رقابتی به محصولات شان ندارند. درست به همین خاطر در عمل فرآیند فروش شان با مشکلات بسیار زیادی مواجه می شود. اگر شما در تلاش برای پیش فروش موفق هستید، باید نسبت به مزیت های اساسی محصولات تان نسبت به نمونه های موجود در بازار مطمئن شوید. فقط در این صورت امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف فراهم خواهد شد.
2. ارزیابی شرایط
گاهی اوقات محصول تازه یک شرکت دارای مزیت رقابتی قابل توجهی است، اما در زمان نامناسب عرضه می شود. این امر تاثیر بسیار منفی بر روی واکنش مشتریان نسبت به محصول موردنظر خواهد داشت. توصیه اساسی این بخش ارزیابی شرایط مناسب برای عرضه محصول تازه برند است. اگر وضعیت مناسبی برای رونمایی از محصول تازه وجود ندارد، باید آن را تا زمان مناسب به تعویق انداخت. در غیر این صورت شما شانس چندانی برای موفقیت در زمینه پیش فروش محصولات تان نخواهید داشت.
یکی از بازه های زمانی نامناسب برای فروش محصولات دوره شیوع کروناست. بدون شک قدرت خرید مردم در این زمان به شدت کاهش یافته است بنابراین شما باید به دنبال زمانی دیگر برای عرضه محصولات تان و پیش فروش آنها باشید.
مطلب مرتبط: چگونه فروش محصولات مان را افزایش دهیم؟
3. نظرسنجی از مشتریان
آگاهی از سلیقه مشتریان همیشه تاثیر مثبتی بر روی فرآیند پیش فروش دارد. بنابراین پیش از اقدام برای پیش فروش محصولات نسبت به نظر مشتریان اطمینان حاصل کنید. این امر موفقیت محصول ما در زمینه جلب نظر مشتریان را تضمین خواهد کرد. امروزه بسیاری از برندها نسبت به این نکته مهم و ساده توجه کافی را نشان نمی دهند بنابراین فرآیند پیش فروش شان با شکست مواجه می شود.
هرچه رابطه ما با مشتریان مان عمیق تر باشد، امکان نظرخواهی بهینه از آنها افزایش خواهد یافت. امروزه یکی از چالش های اساسی برندها ترغیب مشتریان برای بیان نظرات شان است بنابراین شما با پیگیری فرآیند کنونی امکان تاثیرگذاری قابل توجه بر روی مخاطب هدف را خواهید داشت.
4. مشتریان را غافلگیر کنید
استفاده از عنصر غافلگیری همیشه تاثیر مثبتی بر روی مشتریان دارد. این امر شامل استفاده از تکنیک هایی نظیر ارائه تخفیف برای پیش خرید و همچنین قرعه کشی خواهد بود. هرچه توانایی ما برای غافلگیری مشتریان بیشتر باشد، تاثیرگذاری فرآیند پیش فروش مان بهتر خواهد شد. امروزه مشتریان به دنبال دریافت هیجان از سوی برندها هستند بنابراین شما باید هیجان موردنظر را به مشتریان ارائه کنید.