آشپزی در تمام فرهنگ ها یکی از امور مهم و جذاب محسوب می شود. هر فرهنگی دارای غذاها و خوراکی های منحصر به فردی است. برند پپسی با توجه به حضور در بازارهای جهانی اقدام به اجرای کمپین مربوط به آشپزی در خانه کرده است. امروزه بسیاری از مردم با توجه به ضرورت رعایت نکات بهداشتی در مورد ویروس کرونا اقدام به تهیه غذا در خانه می کنند. این امر برای نسل جوان با توجه به تمایل بالای شان برای صرف وعده های غذایی در خارج از خانه و رستوران های مختلف چالش برانگیز خواهد بود.
آشپزی همیشه همراه با موفقیت برای تهیه خوراکی موردنظر نیست. بسیاری از افراد در زمینه تهیه غذا با شکست مواجه می شوند. این امر شامل سوختگی کامل غذا یا دست کم عدم شباهت نتیجه نهایی به دستورالعمل است. برند پپسی نیز همین نکته را در مورد رونمایی از کمپین تازه اش مدنظر داشته است. بر این اساس بیش از تهیه دقیق غذاهای مختلف بر روی به اشتراک گذاری شکست های کاربران تمرکز شده است. این امر اوقات خوشی برای کاربران در طول دوران کریسمس ایجاد خواهد کرد.
امروزه بارگذاری ویدئوهای آشپزی در شبکه های اجتماعی رواج بسیار زیادی پیدا کرده است. برخی از آشپزهای حرفه ای یا اینفلوئنسرها به طور مداوم در تلاش برای بارگذاری ویدئوهای آموزشی در رابطه با طبخ غذاهای مختلف هستند. این امر برای بسیاری از کاربران به مثابه محتوای خسته کننده تلقی می شود. کمتر کسی حوصله طبخ غذاهای بیش از اندازه پیچیده را دارد. این امر به طور ویژه ای درباره نسل جوان صدق می کند بنابراین پپسی در کمپین تازه اش به دنبال دستورالعملی ساده رفته است. طبخ کیک پای سیب یکی از گزینه های جذاب برای نسل های مختلف است بنابراین کمپین تازه پپسی براساس به اشتراک گذاری تلاش های مختلف در این زمینه صورت گرفته است.
تمرکز بر روی شبکه اجتماعی تیک تاک بخشی مهمی از کمپین تازه پپسی را شکل می دهد. دلیل این امر امکان تولید ویدئوهای خنده دار و کوتاه از تجربه آشپزی نسل جوان است. بدون شک اگر مخاطب هدف پپسی نسل میانسال بود، بسیاری از ویدئوها ماهیت حرفه ای پیدا می کند. تمرکز بر روی نسل جوان برای ایجاد اوقاتی خوش و همچنین ویدئوهایی شاد صورت گرفته است.
مطلب مرتبط: کمپین تازه پپسی برای طرفداران مسابقات ورزشی
بدون تردید پیشبرد کمپین های بازاریابی بدون همکاری گسترده با اینفلوئنسرهای حرفه ای امری دشوار خواهد بود. بر همین اساس برند پپسی اقدام به همکاری گسترده با برخی از اینفلوئنسرهای تیک تاک کرده است. این امر به معنای بارگذاری تجربه تهیه پای سیب از سوی اینفلوئنسرهای موردنظر خواهد بود. استفاده از ویدئوهای جذاب تیک تاک فقط مخصوص همان پلتفرم نیست. بر این اساس بازاریاب های پپسی ویدئوهای تیک تاکی کمپین شان را در سایر پلتفرم ها نیز بازنشر خواهند کرد. تا به حال استفاده از توییتر، اینستاگرام و فیس بوک برای بازاریابی پیرامون کمپین جدید پپسی به تایید تیم بازاریابی شرکت رسیده است بنابراین کاربران سایر پلتفرم ها نیز شانس مشاهده محتوای جذاب تیک تاکی را خواهند داشت.
راه اندازی چالش های گوناگون در شبکه های اجتماعی در طول سال های اخیر بدل به راهکاری جذاب برای جلب تعامل مخاطب هدف شده است. برندهای بسیار زیادی اقدام به راه اندازی چالش های مختلف در این فضا کرده اند، اما فقط تعداد محدودی از آنها موفق به تاثیرگذاری عملی بر روی مخاطب هدف شده اند. پپسی در این میان با سرمایه گذاری بر روی دامنه وسیع طرفدارانش و همچنین انتخاب موضوعی به نسبت ساده و جذاب شانس بالایی برای موفقیت در جلب تعامل کاربران خواهد داشت.