نمایشگاه لوازم الكترونیكی مصرفی CES به طور كلی حاوی فناوریهای جدیدی است كه با هدف خدمترسانی به مصرفكننده طراحی شدهاند. Kodak به هر حال امسال مسیر متفاوتی را پیموده و یك صفحه از گذشته خود را باز كرده است. با كمك یك طراح به نام «ایو بهار»، Kodak به معرفی مجدد دوربین سوپر 8 معروف خود میپردازد. این دوربین ابزار كار اولیه بسیاری از افراد تولید كننده محتوا در دنیای امروز به شمار میرود. این دوربین دارای یكسری قابلیتهای دیجیتال نیز خواهد بود كه از آن جمله میتوان به منظرهیاب دیجیتال اشاره كرد.
با وجود نمایش یك نمونه اولیه در نمایشگاه CES، محصول واقعی احتمالا تا پاییز به بازار عرضه نخواهد شد و به قیمت 400 تا 750 دلار به فروش خواهد رفت. البته یك نمونه ارزانتر در سال 2017 فروخته میشود. فیلمسازان، تهیهكنندگان و كارگردانانی نظیر كریستوفر نولان، استیون اسپیلبرگ و جی.جی.آبرامز همگی نسبت به این وسیله ابراز علاقه كردهاند. در حالی كه باید از هر فناوری برای داستانسرایی بصری استقبال كرد، هیچ چیز به فیلم ضربه نمیزند.
به گفته آبرامز، برندسازی دوربین سوپر 8 جدید رویایی است كه تحقق مییابد. اسپیلبرگ با وجود ابراز خوشحالی از شنیدن این خبر، قصد استفاده از آن را در ساخت فیلمهای خود ندارد. او فیلمهایی را دوست دارد كه جایی برای تخیلات باقی نمیگذارند. فیلمساز معروف كوئنتین تارانتینو، عكاس مشهور رابرت ریچاردسون و كارگردان و فیلمنامهنویس آمریكایی پتی جنكینز، نیز از طرفداران این دوربین احیا شده هستند.
البته فیلمهای این دوربین مثل گذشته در دسترس نیستند، بنابراین شاید دوربین سوپر 8 تا حدی گران به نظر برسد. این دوربین نیز ممكن است مثل دوربینهای عكس فوری به خاطر جنبه نوستالژیك خود فروش بالایی پیدا كند. به گفته كداك، مردم با ارسال فیلم سوپر 8 خود برای پردازش، به نسخههای دیجیتال آن دست مییابند.