هتل ها در ارتباط با شیوع ویروس کرونا ضرر بسیار زیادی را متحمل شده اند. امروزه دیگر صنعت هتلداری و همراه با آن گردشگری دارای رونق سال های قبل نیست. براساس گزارشی از سوی موسسه مک کنزی، تمایل مردم برای مسافرت و اقامت در هتل ها نزدیک به 50 درصد افت داشته است بنابراین هتل ها شرایط بسیار دشواری از نظر جلب نظر مسافران، حتی با کاهش نگرانی ها نسبت به شرایط کرونایی همزمان با رونمایی از واکسن های کرونا، خواهند داشت.
امروزه انتظارات مردم از هتل ها به طور قابل توجهی افزایش یافته است. رعایت نکات بهداشتی به طور دقیق و همچنین ارائه خدماتی نظیر تست کرونا از مسافران دارای اهمیت بالایی است. شرایط دشوار کنونی مدیریت وضعیت برندها را بیش از هر زمان دیگری سخت کرده است. مدیریت برند در این بازه زمانی یکی از سخت ترین کارهای ممکن محسوب می شود. هدف اصلی ما در ادامه مقاله بررسی برخی از قوانین طلایی برای مدیریت بهینه برند در این شرایط دشوار خواهد بود.
قانون توجه و مراقبت
توجه ویژه به مشتریان مرکزی و وفادار برند در طول بازه های زمانی بحرانی ضروری است. بدون تردید هتل ها توانایی افزایش سطح توجه شان به تمام مسافران را ندارند، اما برخی از مسافران همیشگی باید در اولویت قرار گیرند. چنین مسافرانی شامل هیأت های تجاری یا سیاسی است که به طور مداوم برای سکونت در سفرهای کاری در هتل ما اقامت می کنند. ایجاد شرایط مناسب برای این دسته از افراد عدم کاهش شدید در سود شرکت را تضمین خواهد کرد. متاسفانه برخی از هتل ها به این نکته توجه نشان نمی دهند بنابراین در چنین شرایط بحرانی به طور مداوم مشتریانشان را از دست می دهند.
مطلب مرتبط: 5 توصیه برای هتلداری موفق
یکی از نوآوری های جذاب در زمینه هتلداری مربوط به مجموعه هتل های هیلتون است. این شرکت با در اختیار داشتن اعتبار 18 برند در حوزه هتلداری یکی از تاثیرگذارتری کسب و کارهای این صنعت محسوب می شود. مدیریت این شرکت با هدف جلب رضایت مشتریان ویژه اش در طول دوران کرونا سرویس تازهای تحت عنوان اتاق های فوق بهداشتی را راه اندازی کرده است. این اتاق ها با نظارت شدید ضدعفونی و به طور کامل برای استفاده مشتریان مهم آماده می شود.
قانون هماهنگی با شرایط
هماهنگی با شرایط بازار یکی از مهمترین نکات در حوزه بازاریابی است. بسیاری از برندها در این راستا مشکلات زیادی پیش روی دارند. دلیل این امر تمایل برای بازاریابی به شیوه های سنتی است. وقتی شرایط به طور کامل تغییر می کند، برندها نیز باید شیوه بازاریابی شان را تغییر دهند. در غیر این صورت مشکلات بسیار زیادی پیش روی چنین برندهایی قرار خواهد گرفت.
هماهنگی با شرایط جاری در عرصه کسب و کار نکته بسیار مهمی محسوب می شود. این امر امکان جلب نظر مشتریان حتی در سخت ترین شرایط ممکن را نیز ایجاد خواهد کرد. توجه به شرایط ناشی از کرونا در کمپین های بازاریابی برای مشتریان در تمام حوزه ها جذاب است بنابراین باید استفاده از پیام های مرتبط با حوزه کرونا را مدنظر قرار دهیم.
قانون همکاری
همکاری میان برندها در شرایط بحرانی باید به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا کند. در غیر این صورت برندها شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نخواهند داشت. شرایط بحرانی برای برندسازی نیاز به همکاری دارد. یافتن برندهای دارای مشکلات مشابه ما ایده جذابی خواهد بود. مزیت این امر امکان رفع مشکلات کسب و کار بدون نیاز به استفاده از ایده های عجیب و غریب است.
مهمترین مسئله در زمینه یافتن برندهایی برای همکاری در دوران کرونایی توجه به زمینه های مکمل فعالیت است. این امر به معنای عدم انتخاب رقبای مستقیم کسب و کارمان برای همکاری است. چنین همکاری هایی اغلب اوقات دوام چندانی ندارد.
مطلب مرتبط: داستان یک هتل متفاوت
توسعه همدلی در میان اعضای شرکت
برندسازی در دوران کرونا و به طور کلی بازه های زمانی بحرانی باید با توجه به میزان همگرایی در میان اعضای شرکت صورت گیرد بنابراین یکی از مهمترین نکات برندسازی در این شرایط توجه به نقش همدلی در میان کارمندان و مدیران است. این نکته با برگزاری جلسات آنلاین برای بحث پیرامون مشکلات جاری برند به بهترین شکل ممکن حل و فصل خواهد شد. بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و برندسازی در شرایط بحرانی با مانع نابسامانی درونی کسب و کارشان مواجه هستند بنابراین تا زمانی که این مشکل حل نشود، هرگونه اقدام دیگری بی فایده خواهد بود.