وقتی شما تصمیم به راه اندازی یک کسب و کار می گیرید، به طور منطقی باید اول از همه به دنبال شرکت در دوره های آموزشی متنوع باشید. این دوره ها انواع مهارت ها را دربر می گیرد. درست به همین خاطر خیلی از کارآفرینان در عمل کارشان را از مدرسه های کسب و کار شروع می کنند. با این حال بسیاری از نکات و توصیه های حرفه ای در حوزه کسب و کار نه در این کلاس ها، بلکه محیط واقعی فعالیت کاری به دست می آید. درست به همین خاطر همیشه کارآفرینان پس از پایان دوره های آموزشی برای ورود به بازار کار با مشکلات عمده مواجه می شوند.
هدف اصلی در این مقاله مرور برخی از مهارت های مهم کاری برای کارآفرینان به منظور شروع مناسب فعالیت شان در بازار است. در واقع ما می خواهیم نکات و توصیه هایی که در دانشگاه ها به شما یاد نمی دهند، برای تان مورد واکاوی قرار دهیم. شما با چنین کاری امکان تاثیرگذاری مناسب بر روی مشتریان را پیدا خواهید کرد. در ادامه برخی از مهمترین نکات مربوط به این حوزه را مورد بررسی قرار خواهیم داد.
برخی از کارشناس ها برای کمک به کارآفرینان در راستای شروع قدرتمندانه کارشان اقدام به بیان توصیه های بسیار متنوع می کنند. نکته منفی در این باره ناتوانی کارآفرینان برای اجرای تمام توصیه های مورد نظر است. درست به همین خاطر ما در این بخش به جای بررسی توصیه های متعدد از یک راهکار ساده استفاده کرده ایم و آن محدودسازی توصیه ها به 3 عدد است. در ادامه این 3 توصیه ساده و کاربردی را مورد بررسی قرار می دهیم.
مطلب مرتبط: توصیه های شغلی برای کارآفرینان جوان
یادگیری فروش سریع
امروزه دیگر دوره سرمایه گذاری بلند بر روی کسب و کار گذشته است. شما در این میان باید از همان روز نخست در تلاش برای جلب سود و فروش مناسب باشید، در غیر این صورت برندتان شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نخواهد داشت. اشتباه بسیاری از برندها در این میان تلاش برای پیدا کردن جایگاه شان در بازار و سپس شروع فرآیند فروش محصولات شان است. اگر شما هم چنین راهکاری را مدنظر قرار دهید، به احتمال زیاد فقط برای مدت زمانی کوتاه در بازار حضور خواهید داشت. دلیل این امر نیز مواجهه تان با مشکلات متعدد در عرصه کسب و کار از نقطه نظر مالی است.
توصیه ما در این بخش یادگیری مهارت فروش از همان روز اول شروع به کار کسب و کارتان است. این امر به شما برای بقای برندتان در بازار کمک شایانی خواهد کرد، در غیر این صورت باید هر لحظه انتظار شکست برندتان را داشته باشید.
تقویت مهارت ایجاد ارتباط با دیگران
برقراری ارتباط با دیگران در عرصه کسب و کار برای یک کارآفرین امر بسیار مهمی محسوب می شود. اگر شما مهارت های ارتباطی بالایی نداشته باشید، خیلی زود در بازار تنها خواهید ماند. آن وقت دیگر هیچ مشتری به سوی کسب و کار شما جلب نخواهد شد. بنابراین باید از همان ابتدا نسبت به تقویت مهارت های ارتباطی تان با دیگران اقدام نمایید، در غیر این صورت هیچ شانسی برای جلب نظر مشتریان نخواهید داشت.
بسیاری از مشتریان در صورت مشاهده برخورد و رفتار مناسب برندها به سرعت تبدیل به مشتریان وفادار آنها می شوند. این امر به خوبی ضرورت تمرکز بر روی رفتاری حرفه ای با مشتریان را نشان می دهد. همچنین شما باید همیشه با کارمندان تان هم رفتاری حرفه ای داشته باشید، در غیر این صورت هرگز شانسی برای تقویت انگیزه کارمندان به منظور فعالیت بهتر در شرکت نخواهید داشت.
مطلب مرتبط: موفقیت در کارآفرینی با توصیه های کاربردی
استفاده از بازخوردهای مشتریان
شما باید از همان روزهای ابتدایی شروع به کار به عنوان کارآفرین نسبت به یادگیری گردآوری و استفاده از بازخوردهای مشتریان تان اقدام کنید. این امر به شما امکان پیدا کردن نقاط ضعف برندتان به بهترین شکل ممکن و تاثیرگذاری بر روی مشتریان با رفع آنها را می دهد. نکته جالب اینکه مشتریان در بازار بیش از هر چیزی به برندهایی که به سرعت اشتباهات شان را جبران می کنند، توجه نشان خواهند داد. این امر شما را به بهترین شکل ممکن تبدیل به برند محبوب مشتریان خواهد کرد.