سه شنبه, ۲۰ شهریور(۶) ۱۴۰۳ / Tue, 10 Sep(9) 2024 /
           
فرصت امروز

 فعالیت بدون هدف در بازار شاید اعتماد به نفس خوبی در کارآفرینان ایجاد کند، اما هیچ دستاوردی به همراه نخواهد داشت. خب در دنیایی که تمام برندها برنامه ریزی دقیقی برای تامین سرمایه و تولید محصولات درجه یک دارند، شما بدون یک برنامه دقیق هیچ شانسی برای بقا نخواهید داشت. درست به همین خاطر طراحی برنامه ای جامع برای کسب و کار باید در کانون فعالیت های هر کارآفرین قرار داشته باشد. یکی از استراتژی های مناسب در این میان هدف گذاری مشتری است. 

وقتی شما وارد بازار می شوید، با کلی مشتری مختلف رو به رو خواهید شد. این در حالی است که شاید همه آنها مشتری بالقوه شما نباشند. اصلا بعید نیست برخی از مشتریان در بازار نیازی به محصولات شما نداشته و علاقه ای هم به برندتان نشان ندهند. به همین خاطر ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم شما برای بهبود وضعیت تان نیاز به استفاده از یک الگوی دقیق برای شناسایی مشتریان مناسب دارید. 

همانطور که مردم در دنیا به ژانرهای سینمایی مختلف علاقه دارند، مشتریان نیز به حوزه های گوناگون و برندهای مختلفی علاقه نشان می ‏دهند. یک کارآفرین باهوش در این میان بر روی مشتریانی سرمایه گذاری خواهد کرد که علاقه ای هرچند اندک به حوزه کاری اش داشته باشند. این دقیقا همان نکته ای است که تمایز میان برندهای موفق و شکست خورده را شکل می ‏دهد. 

ما در این مقاله قصد داریم شما را با مفهوم هدف گذاری مشتری آشنا کنیم. این نکته به شما کمک خواهد کرد تا جلوی سرمایه گذاری بر روی مخاطب اشتباه را گرفته و بازگشت سرمایه بسیار بهتری را تجربه کنید. خب اجازه دهید کم کم برویم سراغ اصل ماجرا.

هدف گذاری مشتری: یک تعریف ساده

هدف گذاری مشتری، میانبرهایی برای فروش بیشتر

هدف گذاری مشتری اصطلاحی نیست که هر روز به گوش من و شما بخورد. با این حال کارآفرینان باهوش همیشه از آن برای افزایش شانس فروش شان در بازار استفاده می کنند. ماجرا از این قرار است که هدف گذاری مشتری به کارآفرینان برای شناسایی مشتریانی با بیشتری میزان علاقه و تمایل برای خرید کمک می کند. اینطوری دیگر در طول فعالیت کارآفرینی اشتباهی روی مشتریانی که هیچ علاقه ای به برندتان ندارند، سرمایه گذاری نخواهید کرد. 

هدف گذاری مشتری در طول زمان اهمیت بسیار بیشتری پیدا کرده است. خب در گذشته مشتریان سلیقه های خیلی متفاوتی نداشتند. با این حال اکنون ماجرا به طور کامل فرق کرده است. جهانی شدن بازارها و حضور برندهایی از سراسر دنیا موجب شده تا مشتریان بیشتر از هر زمان دیگری نسبت به جزییات حساس شوند. به همین خاطر شما نمی ‏توانید بدون توجه به هدف گذاری مشتری به کارتان ادامه دهید.

مطلب مرتبط: مشکل هدف گذاری اشتباه بر روی مشتریان

باور کنید یا نه، دوران جلب نظر تمام مشتریان در دنیا دیگر به پایان رسیده است. حالا شما باید دنبال مشتریانی باشید که به طور ویژه علاقه مند به حوزه کاری تان هستند. خب از نظر مالی دیگر نمی ‏توانید کلی هزینه برای بازاریابی توده ای انجام دهید. پس باید میانبری دقیق تر دم دست داشته باشید. این امر به شما کمک خواهد کرد تا فرآیند اثرگذاری بر روی مخاطب را خیلی بهتر طی کنید. 

روش های اجرای هدف گذاری مشتری

روش های اجرای هدف گذاری مشتری

هدف گذاری مشتری مبتنی بر تعامل با مشتریانی است که علاقه زیادی به حوزه کاری شما دارند. این امر به طور طبیعی موجب افزایش سطح تعامل میان شما و مخاطب تان خواهد شد. نتیجه جانبی این بحث افزایش فروش و بهبود وضعیت تان در دنیای کسب و کار خواهد بود. بنابراین استفاده از آن چندان محل چون و چرا نیست. نکته کلیدی در این میان چگونگی استفاده از آن در عمل است. این دقیقا همان بخشی است که باید بیشتر مورد بررسی قرار گیرد. 

ما در این بخش سعی می کنیم انواع روش های اجرای هدف گذاری مشتری را با شما در میان بگذاریم. این روش ها در واقع کانال های ارتباطی میان شما و مشتریان محسوب می شود. خب اجازه دهید در طول مسیر با نکات بیشتر آشنا شویم. 

ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ

ایمیل هنوز هم یکی از ابزارهای بی نهایت مهم برای تعامل میان برندها و مخاطب هدف محسوب می شود. شما می ‏توانید به ساده ترین شکل ممکن با مخاطب تان در قالب ایمیل های رایگان ارتباط برقرار کنید. البته این امر فقط معطوف به هزینه نیست. خیلی از برندها پس از تعامل با مشتریان بالقوه از آنها درخواست پر کردن فرم هایی برای تعامل بیشتر می کنند. اغلب اوقات این فرم ها شامل آدرس ایمیل نیز می شود. بنابراین مشتریانی که آدرس ایمیل شان را در اختیار شما قرار می ‏دهند، چراغ سبز بزرگی مبنی بر تمایل برای ارتباط با شما نشان داده اند. این امر می ‏تواند در بلندمدت به مثابه راهکاری برای تعامل با مخاطب هدف محسوب شود. 

بی ‏شک اگر یک بازاریاب به طور دسته جمعی برای کسانی که هیچ اطلاعی از برندش ندارند، ایمیل ارسال کند خیلی زود با مشکلات زیادی رو به رو خواهد شد. خب مردم که وقت شان را از سر راه نیاورده اند تا با ایمیل های تکراری و آزاردهنده تلف کنند. در عوض باید راهکاری دقیق تر برای ارسال ایمیل مدنظر قرار داد. این راهکار می ‏تواند برای شما جذابیت های زیادی به همراه داشته و کارتان را نیز ساده تر از هر زمان دیگری سازد. درست به همین خاطر ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم بازاریابی با استفاده از آشنایی قبلی با مخاطب امری اساسی است. 

وقتی مخاطب تان آدرس ایمیلش را در اختیار شما قرار می ‏دهد، می ‏توانید به ساده ترین شکل ممکن او را مشتری هدف تان در نظر بگیرید. از اینجا به بعد کیفیت محتوای تان نتیجه نهایی را مشخص خواهد کرد. کافی است کارتان را به ساده ترین شکل ممکن با محتوای درجه یک دنبال کنید. به علاوه، در این میان مطمئن خواهید بود مخاطب تان ایمیل ها را 100 درصد باز می کند. 

مطلب مرتبط: بازاریابی و تبلیغات تاثیرگذار با هدف گذاری بر روی مخاطب

شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی

یکی دیگر از کانال های ارتباطی مهم میان برندها و مشتریان شبکه های اجتماعی است. خب بسیاری از مردم در شبکه های اجتماعی عضویت داشته و بیشتر وقت شان در طول روز را در این شبکه های سپری می کنند. این مسئله ای است که می ‏تواند برای شما جذابیت زیادی داشته باشد. خب بازاریاب ها همیشه آرزوی دسترسی به مخاطب وسیع را داشته اند. به نظر می رسد به لطف شبکه های اجتماعی این مسئله دیگر یک رویای خام نیست. به همین خاطر حالا می ‏توانید کارتان را به بهترین شکل ممکن دنبال کرده و نشان دهید تا چه اندازه فرصت تعامل با مخاطب گسترده را دارید. 

صرف نظر از دسترسی به دامنه وسیعی از مشتریان، شما الان امکان کاهش هزینه ها را هم دارید. خب تولید محتوا در شبکه های اجتماعی برخلاف تبلیغات تلویزیونی هیچ هزینه ای برای شما در پی نخواهد داشت. همین امر بسیاری از بازاریاب ها را نسبت به استفاده از این شیوه تعامل با مخاطب ترغیب کرده است. بنابراین شما می ‏توانید به ساده ترین شکل ممکن کارتان در این حوزه را ساماندهی کنید. 

نکته ای که درباره شناسایی مشتریان هدف در شبکه های اجتماعی وجود دارد، تلاش برای جلب رضایت شان است. خب شما همینطور بی مقدمه نمی ‏توانید متوجه شوید چه کسانی مشتری هدف شما هستند. در عوض باید رفتارتان در شبکه های اجتماعی را دقیق تنظیم کنید تا مشتری مناسب را جذب کند. قبول دارم این امر کمی عجیب یا حتی زمانبر به نظر می رسد، اما اگر به درستی اجرا شود، موفقیت زیادی برای ‏تان به همراه خواهد داشت.

اگر برخی کاربران در شبکه های اجتماعی تعامل نزدیکی با برند شما دارند، این امر نشانه محکمی مبنی بر تمایل آنها برای تعامل بیشتر با برند شما خواهد بود. اینطوری می ‏توانید متوجه علاقه آنها به برندتان شوید. از اینجا به بعد دیگر شخصی سازی محتوا یا حتی ارسال پیام های تبلیغاتی به این دسته از کاربران امر ناخوشایندی نخواهد بود. 

هنر شما به عنوان بازاریاب تلاش برای استفاده از استراتژی هدف گذاری مشتری برای شناسایی کسانی است که علاقه بیشتری برای تعامل با شما دارند. این امر به شما کمک خواهد کرد تا بدون خطر اعتراض یا شکایت مشتریان از دست تان با آنها تعامل داشته باشید. پس باید حسابی قدر این موقعیت مناسب را بدانید. این امری است که می ‏تواند برای شما مزایای بسیار زیادی به همراه داشته و اوضاع تان را نیز حسابی تغییر دهد. 

تبلیغات دیجیتال

تبلیغات دیجیتال

امروزه تبلیغات دیجیتال حوزه های بسیار متنوعی را شامل می شود. درست به همین خاطر شما می ‏توانید روی انواع این تبلیغات برای بهره مندی در دنیای کسب و کار حساب باز کنید. این در حالی است که شاید قبل از این کمتر برندی توانایی اثرگذاری بر روی مخاطب هدف به این شیوه را داشت. 

ظهور هوش مصنوعی در صنعت تبلیغات فرصت های زیادی برای بازاریاب ها به ارمغان آورده است. حالا شما می ‏توانید بازخوردهای مخاطب تان در دنیای دیجیتال را به ساده ترین شکل ممکن گردآوری کنید. مثلا سایت رسمی برند را در نظر بگیرید؛ بسیاری از برندها هیچ ایده ای برای سایت شان ندارند. به همین خاطر هم کاربران هیچ وقت در سایت شان حضور پیدا نمی کنند. این در حالی است که اگر شما کمی با دقت بیشتر سایت تان را مورد توجه قرار دهید، کارتان خیلی ساده تر خواهد شد. درست به همین خاطر ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم سایت هر برند باید محلی دقیق و اساسی برای تولید محتوا باشد. 

وقی شما محتوای خوبی در سایت تان بارگذاری کنید، بازخوردهایی نیز از سوی کاربران دریافت خواهید کرد. چنین بازخوردهایی به شما برای تعامل بهتر با مخاطب کمک می کند. درست به همین خاطر بد نیست کمی هم که شده کارتان در این حوزه را مورد بررسی بیشتر قرار دهید، وگرنه کارتان با چالش ‏های زیادی همراه می شود. 

مشتریانی که آنقدر به برندتان اهمیت می ‏دهند تا نظرات شان را در سایت تان ثبت کنند، علاقه زیادی برای تعامل با شما دارند. درست به همین خاطر می ‏توانید آنها را به مثابه مشتری هدف در کانون توجه قرار دهید. این مسئله ای است که در بلندمدت اوضاع شما در بازار را حسابی تغییر خواهد داد. به همین خاطر بد نیست کمی هم که شده به فکر تغییر وضعیت سایت تان باشید. این امر در ابتدا سخت یا حتی همراه با هزینه های زیادی خواهد بود، اما به شما کمک می کند تا مشتریان علاقه مند به کسب و کارتان را پیدا کنید. در نتیجه فرآیند اثرگذاری بر روی مخاطب هدف بدل به راهبردی ساده و کاربردی می شود. 

مطلب مرتبط: هدف گذاری مشتریان در بازاریابی با موبایل

مزایای هدف گذاری مشتری

مزایای هدف گذاری مشتری

هر استراتژی در این دنیا مزایای خاص خودش را دارد. به همین خاطر اطلاع از مزایای یک استراتژی نقش مهمی در تقویت انگیزه کارآفرینان خواهد داشت. این امر به شما کمک می کند تا فرآیند ساده تری از اثرگذاری بر روی مخاطب را در کانون توجه قرار دهید. درست به همین خاطر ما در این بخش قصد داریم برخی از مزایای مهم مربوط به هدف گذاری مشتری را در کانون توجه قرار دهیم. اینطوری انگیزه شما برای استفاده از این استراتژی در عمل بی نهایت بیشتر خواهد شد. پس اجازه دهید کم کم کارمان را شروع کنیم. 

بهینه سازی بودجه

بهینه سازی بودجه

وقتی شما مشتریان هدف تان را به خوبی مورد شناسایی قرار دهید، دیگر لازم نیست روی کسانی که علاقه زیادی به برندتان ندارند، سرمایه گذاری کنید. این کار دقیقا مثل وضعیت استعدادیابی است که از بین هزاران بازیکن فوتبال فقط یکی دو تا را به عنوان استعداد مناسب کشف می کند. اینطوری تیم فوتبال مورد نظر دیگر لازم نیست کلی هزینه کرده و بازیکنان مختلف را به خدمت بگیرد تا بلکه یکی از آنها بدل به بازیکنی حرفه ای شوند!

این روزها بودجه ها در دنیای کسب و کار به سختی تامین می شود. اصلا یکی از بحران های اصلی هر کسب و کاری در دنیا تامین بودجه است. به همین خاطر ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم هرچه پول کمتری در بازار خرج شود، امکان تداوم حیات برندها بیشتر خواهد بود. البته در این میان شما باید هوشمندانه پول تان را خرج کنید وگرنه اصلا بعید نیست با مشکلات زیادی برای اثرگذاری بر روی مشتریان رو به رو شوید. آن وقت دیگر هیچ شانسی برای بهبود وضعیت تان در بازار نخواهید داشت. 

صرف هزینه کمتر در بازار اگر همراه با برنامه و به طور هوشمند باشد، نتیجه بخشی بسیار بهتری به همراه خواهد داشت. این امری است که می ‏تواند در بلندمدت موجب صرفه جویی حیرت انگیز برای کسب و کارتان شود. درست به همین خاطر ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم شما برای اثرگذاری بهتر بر روی مخاطب هدف باید همیشه به جای بودجه بیشتر بر روی برنامه دقیق تر متمرکز شوید. 

تخصیص منابع دقیق تر

تخصیص منابع دقیق تر

چه کسی گفته شما باید وارد یک بازار تازه شوید؟ آیا مطالعه ای دقیق درباره ویژگی های آن بازار داشته اید یا فقط به خاطر اینکه بودجه ای اضافی دم دست تان است، آن را دقیق می شمارید. این نکته ای است که می ‏تواند نقش تعیین کننده ای در آینده برندتان داشته باشد. درست به همین خاطر اگر نتوانید کارتان را با نهایت دقت پیش ببرید، مشکلات یکی پس از دیگری خودشان را نشان می ‏دهند. 

مطلب مرتبط: تبدیل مخاطب هدف به مشتری برند: نقشه راهی برای بازاریاب ها

ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم شما برای اثرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف نیاز به تخصیص منابع درست دارید. این امر نه تنها صرفه جویی خوبی برای ‏تان رقم می زند، بلکه از هدررفت منابع انسانی نیز جلوگیری خواهد کرد. خب وقتی بازاریاب ها یا فروشنده های شما بر روی مشتریان اشتباهی متمرکز شوند، بخش زیادی از توان شان را از دست خواهند داد. این مسئله ای است که می ‏تواند برای شما دردسرهای زیادی به همراه داشته باشد. درست به همین خاطر تمرکز درست و حسابی بر روی مشتریان امری کلیدی خواهد بود. 

شما نمی ‏توانید کارتان در بازار را بدون تلاش برای تخصیص منابع دنبال کنید. البته این کار فقط در حد حرف نیست. در عوض باید کمی به خودتان سخت گرفته و نشان دهید تا چه میزان آمادگی تغییر شرایط را دارید. خب هدف گذاری مشتری در این میان به شما برای بهبود شرایط کمک خواهد کرد. پس منتظر چه هستید؟ همین حالا دست به کار شده و اوضاع را به سود خودتان تغییر دهید. 

ارزیابی بهتر نتایج

ارزیابی بهتر نتایج

استفاده از هدف گذاری مشتری به شما کمک خواهد کرد تا نظارت بهتری بر روی نتایج فعالیت تان داشته و شانس های دقیق تری نیز برای اثرگذاری بر روی مخاطب به دست بیاورید. خب یکی از مهمترین کارهایی که هر بازاریاب برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف باید انجام دهد، تلاش برای ارزیابی درست نتایج است. اینطوری امکان آپدیت استراتژی ها و تعامل بهتر با مخاطب در آینده فراهم می شود. متاسفانه خیلی از کارآفرینان در طول فعالیت کاری شان اصلا به این نکته کلیدی توجه نشان نمی ‏دهند. درست به همین خاطر دائما با مشکلاتی برای اثرگذاری بر روی مخاطب شان رو به رو هستند. 

ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم شما بدون هدف گذاری دقیق بر روی مشتریان هیچ شانسی برای گردآوری اطلاعات مناسب و سپس تحلیل شرایط به طور درست نخواهید داشت. این امری است که می ‏تواند شرایط را برای شما به طور قابل ملاحظه ای دشوار سازد. به همین خاطر اگر نتوانید کارتان در بازار را مطابق با شرایط تازه هماهنگ کنید، خیلی زود از جریان رقابت کنار گذاشته خواهید شد. 

امروزه مشتریان با هیچ برندی شوخی ندارند. کافی است کمی هم که شده ضعف از خودتان نشان دهید تا کلاه تان پس معرکه باشد. ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم شما برای تعامل بهتر با مخاطب تان هم که شده باید فرآیند متفاوتی را مد نظر قرار دهید. این امر به شما کمک خواهد کرد تا در طول زمان به طور مداوم کیفیت بهتری از خودتان در بازار نشان دهید. فکر می کنم شما هم قبول داشته باشید این مسئله به اندازه کافی مهم و اساسی هست که ارزش سرمایه گذاری داشته باشد، مگر نه؟

تنها کاری که شما در این میان باید انجام دهید، محدودسازی فرآیند مطالعه بازار و همچنین نتایج به دست آمده به طیف مشتری هدف تان است. اینطوری هم بار سبک تری روی دوش تان خواهد بود، هم اینکه نتایج مناسب در کوتاه ترین زمان ارزیابی می شود. خب دیگر منتظر چه هستید؟ همین حالا دست به کار شوید.

سخن پایانی

بازاریابی و تعامل با مخاطب هدف

بازاریابی و تعامل با مخاطب هدف امر ساده ای نیست. درست به همین خاطر ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم شما برای بهبود شرایط باید از استراتژی های درست و حسابی بهره ببرید. یکی از استراتژی های مناسب در این میان هدف گذاری مشتری است. این امر به شما کمک خواهد کرد تا تلاش های بهتری در بازار برای تعامل با مخاطب تان داشته باشید. 

ما در این مقاله سعی کردیم برخی از مهمترین نکات مربوط به هدف گذاری مشتری را به اتفاق شما زیر ذره بین ببریم. حالا این فرآیند به شما برای بهبود فعالیت تان در بازار کمک خواهد کرد. بد نیست قبل از اینکه کارتان با چالش ‏های زیادی در بازار رو به رو شود، شانسی به خودتان در این فرآیند دهید. هر جایی هم در فرآیند اجرای این استراتژی به مشکل خوردید، می ‏توانید به ساده ترین شکل ممکن با ما در ارتباط باشید.

منابع:

https://ca.indeed.com

https://www.criteo.com

https://useinsider.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Ab2Z5Otj
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلا
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه