آیا همیشه به دنبال یادگیری نکات تازه در عرصه بازاریابی هستید؟ بسیاری از بازاریاب ها به طور مداوم به دنبال ایده های تازه برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان هستند. این امر اهمیت بسیار زیادی برای توسعه شیوه های بازاریابی و موفقیت برندهای مختلف دارد. اگر قرار باشد از صنعت سرگرمی برای بازاریابی محتوایی بهتر الگوبرداری کنید، چه واکنشی نشان خواهید داد؟ بسیاری از مردم نسبت به این ایده واکنش مناسبی ندارند، با این حال صنعت سرگرمی برای بازاریاب ها درس های بسیار زیادی دارد.
هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از مهمترین نکات و شیوه های آموزشی در صنعت سرگرمی برای بازاریاب های محتوایی است. در ادامه برخی از مهمترین نکات در این زمینه را مورد بررسی قرار خواهیم داد.
محتوا به عنوان یک محصول
شاید بسیاری از بازاریاب ها به محتوا به مثابه یک محصول نگاه نکنند. این امر طبیعی است. کمتر بازاریابی دارای چنین نگاهی به محتوای بازاریابی است. نکته مهم در این میان تغییر نگرش افراد حرفه ای در صنعت سرگرمی است. بسیاری از کارآفرینان حرفه ای در این صنعت تولید محتوای جذاب را به عنوان یک کالای ارزشمند مورد شناسایی قرار می دهند. اگر این امر مدنظر برندها قرار داشته باشد، امکان تولید محتوای بهتر فراهم خواهد شد.
مطلب مرتبط: بازاریابی محتوایی منحصربه فرد در عرصه رقابتی امروز
شما باید به محتوای بازاریابی برندتان درست مانند یکی از محصولات تان نگاه کنید. این نوع نگاه به محتوا تمام بخش های کسب و کار را تحت تاثیر قرار می دهد. به این ترتیب دیگر خبری از ناکامی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نخواهد بود. وقتی یک برند به محتوایش به عنوان یک محصول نگاه می کند، درست مهمان دقت نظر در فرآیند تولید محصولات را در طراحی محتوا به کار خواهد گرفت.
تنوع بخشی به دارایی های برند
محتوا اگر به عنوان یک محصول در نظر گرفته شود، به طور خودکار بخشی از دارایی برند نیز می شود. بهترین مثال در این رابطه برند دیزنی است. شاید بسیاری از افراد این برند را به عنوان بزرگترین شرکت سرگرمی در سراسر دنیا قلمداد کنند. نکته مهم در این میان ارزیابی دارایی های این برند است. نکته جالب در این میان لحاظ کردن آثار انیمیشنی به عنوان دارایی های این برند است.
تمرکز بر روی محتوا به عنوان یکی از نقاط قوت برند امکان تنوع بخشی به دارایی های برند را به همراه دارد بدون تردید هیچ برندی تمایل به در اختیار داشتن دارایی های اندک ندارد. اگر شما هم مایل به ایجاد تنوع در دارایی های کسب و کارتان هستید، باید از همین الان دست به کار شوید. تولید محتوای بازاریابی با کیفیت بالا امکان بهبود سطح دارایی های برند را به همراه خواهد داشت. البته در این میان تاثیرگذاری بهتر بر روی مشتریان و سطح بالاتر فروش را نیز نباید فراموش کرد.
جذابیت بازآفرینی محتوا برای مخاطب هدف
شرکت های بزرگ عرصه سرگرمی هر چند سال یک بار عناوین قدیمی فیلم یا بازی های رایانه ای شان را بازآفرینی می کنند. این امر تاثیر بسیار مطلوبی بر روی ذهنیت مشتریان برجای می گذارد. بدون تردید همه ما از نسخه بازسازی شده شیرشاه لذت برده ایم. این یکی از درس های مهم صنعت سرگرمی برای بازاریاب هاست.
شاید کسب و کار شما دارای یک محتوای قدیمی اما جذاب برای مشتریان باشد. اگر شما به خوبی بر روی بازآفرینی محتوای موردنظر سرمایه گذاری نمایید، شانس بالایی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف خواهید داشت. این امر بحث نوستالژی و تاثیرش بر روی مخاطب هدف را به میان می کشد بنابراین شما باید عملکرد مناسبی در این زمینه از خودتان نشان دهید. در غیر این صورت شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نخواهید داشت. همچنین تاثیر محتوای قدیمی تان را هم از بین می برید.
محتوا به مثابه یک تجربه چندرسانه ای
محتوای خوب فقط در قالب یک فرمت یا رسانه در اختیار مخاطب هدف قرار نمی گیرد. برندهای بزرگ در عرصه سرگرمی از نقاط قوت شان به طور مداوم برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف استفاده می کنند. این امر نقش مهمی در جلب نظر مخاطب هدف به همراه دارد.
اگر شما محتوای جذاب تان برای مخاطب هدف را فقط در قالب یک فرمت در اختیار آنها قرار دهید، شاید تاثیرگذاری معمولی بر روی آنها داشته باشید، اما هرگز تاثیرگذاری عالی را ایجاد نخواهید کرد. به عبارت ساده تر، شما باید از مزیت های بازاریابی برندتان به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.
یکی از نکات مهم در این میان تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان با عرضه محتوای چندرسانه ای است.
محتوا به مثابه بخشی از فرهنگ شرکت
محتوای بازاریابی هر برند باید بخشی از فرهنگ شرکت باشد در غیر این صورت جلوه منحصر به فردی نخواهد داشت. شرکت های بزرگ در زمینه تولید محتوای سرگرم کننده همیشه به فرهنگ خاص کسب و کارشان توجه نشان می دهند. این امر تاثیرگذاری بسیار مطلوبی بر روی وضعیت هر برند دارد.
مطلب مرتبط: راهکارهای تزریق روح تازه به بازاریابی محتوایی
اگر کسب و کار شما هنوز فرهنگ خاص خود را شناسایی نکرده است، باید نسبت به سازماندهی اش اقدام نماید. در غیر این صورت در رقابت با دیگر برندها عقب خواهید ماند. ساماندهی فرهنگ خاص برند همیشه با توجه به ارزش های کسب و کار صورت می گیرد بنابراین در این مسیر باید به ارزش های منحصر به فرد کسب و کارمان توجه نماییم. در غیر این صورت شانسی برای موفقیت و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نخواهیم داشت.
امروزه صنعت سرگرمی بسیار بزرگتر از آنجه فکرش را می کنیم، است. همین امر امکان یادگیری نکات مختلف از این صنعت برای بازاریاب ها در زمینه تولید محتوا را فراهم کرده است. استفاده از توصیه های مورد بحث در این مقاله اهمیت بسیار زیادی برای شروع این فرآیند خواهد داشت.