شکست در زمینه تولید محتوای جذاب امر عجیب و غریبی نیست. بسیاری از بازاریاب ها در طول دوران حرفه ای شان چندین بار چنین تجربه ای را پشت سر می گذارند. اغلب اوقات افراد پس از مدت زمانی کوتاه نسبت به کیفیت پایین یا به عبارت بهتر شکست محتوای شان آگاهی پیدا می کنند، اما اقدامی برای رفع مشکل موردنظر انجام نمی دهند.
هدف اصلی در این مقاله کمک به شما برای بهینه سازی محتوای بازاریابی شکست خورده کسب و کارتان است. این امر به شما شانس دوباره ای برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف می دهد. در ادامه برخی از مهمترین نکات در این رابطه را مورد ارزیابی قرار خواهیم داد.
ارزیابی ارزش محتوا برای بهینه سازی
پیش از اینکه خودتان را درگیر بهینه سازی محتوای شکست خورده تان نمایید، باید نسبت به ارزش آن داوری کنید. آیا محتوای شما به اندازه کافی برای بهینه سازی ارزشمند است. این امر با نگاهی کوتاه به موضوع محتوای موردنظر به خوبی مشخص می شود.
مطلب مرتبط: 7 مرحله استراتژی بهینه سازی محتوا
بهینه سازی محتوای شکست خورده باید دلیل مشخصی داشته باشد. مهمترین دلیل برای بهینه سازی نیز ارزشمندی موضوع است. اگر محتوای شما براساس یکی از ترندها یا دغدغه های اساسی مشتریان طراحی شده است، رسیدگی به شکست آن امر مهمی خواهد بود. در غیر این صورت باید از آن صرف نظر کنید.
جست وجو برای محتوای مشابه
بهینه سازی محتوای بازاریابی شکست خورده باید براساس برخی از محتواهای مشابه و موفق صورت گیرد بنابراین گام دوم در زمینه بهینه سازی محتوا باید براساس جست وجو برای محتوای موفق صورت گیرد. این امر ایده های مناسبی در اختیار شما برای به روز رسانی محتوای تان به شما می دهد.
بدون تردید تفاوت های معناداری میان محتوای شکست خورده و موفق وجود دارد. وظیفه اصلی شما در این میان تلاش برای استفاده از نقاط قوت محتوای برتر به منظور بهینه سازی محتوای تان در کوتاه ترین زمان ممکن است.
شناسایی نقاط ضعف محتوای شکست خورده
اگر شما محتوای مشابهی برای به روز رسانی محتوای شکست خورده تان ندارید، کارتان اندکی سخت تر می شود، اما همچنان شانس دارید. یکی از راهکارهای جذاب در این میان مراجعه مستقیم به محتوای بازاریابی شکست خورده و تلاش برای شناسایی نقاط ضعف آن است. این امر براساس بازخوردهای دریافتی از کاربران و همچنین تجربه بازاریابی شما کار چندان سختی نخواهد بود. وقتی نقاط ضعف های محتوای بازاریابی شما شناسایی شد، رفع آنها کار چندان دشوار نخواهد بود.
تبلیغ برای محتوای شکست خورده
پس از اینکه نقاط ضعف محتوای بازاریابی شکست خورده تان را رفع کردید، محتوای تان آماده انتشار دوباره است. تبلیغ برای محتوای تازه تان یکی از نکات مهم در موفقیت بازاریابی محسوب می شود. شما باید همیشه این نکته مهم را مدنظر داشته باشید. در غیر این صورت شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نخواهید یافت.
بسیاری از برندها پس از به روز رسانی و بهینه سازی محتوای بازاریابی شان آن را به حال خود رها می کنند. این امر هیچ موفقیت بازاریابی برای آنها به همراه نخواهد داشت بنابراین شما باید دست به کار شده و اندکی تبلیغ برای محتوای تازه تان نمایید.
بازآفرینی تیترهای اصلی
اگر محتوای شما دقیقا با همان تیترهای قبلی برای کاربران عرضه شود، توجه بسیار اندکی را برمی انگیزد بنابراین باید پیش از انتشار محتوای تان به فکر به روز رسانی و بهینه سازی تیترهای اصلی باشید. این امر حال و هوای محتوای تازه برای کاربران دارد و آنها را نسبت به تغییرات اساسی در محتوای تان آگاه می سازد.
متاسفانه بسیاری از برندها در زمینه بهینه سازی محتوای شکست خورده فقط به رفع تکلیف توجه دارند. این امر موجب ناتوانی برای تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف می شود بنابراین شما باید همیشه با انگیزه های درستی وارد این حوزه شوید.
مطلب مرتبط: چگونه برندها محتوای بازاریابی شان را نابود می کنند؟
بهینه سازی دعوت به عمل محتوا
دعوت به عمل (CTA) مهمترین بخش محتوای بازاریابی محسوب می شود. اگر شما به این بخش توجه لازم را نشان ندهید، توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب را از دست می دهید. اغلب محتواهای شکست خورده به دلیل ناتوانی برای دعوت به عمل به چنین روزی می افتند بنابراین شما با بهینه سازی دعوت به عمل محتوای برندتان شانس بالایی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف خواهید داشت.