شرکت Airbnb در حال تشویق اعضای خود برای نصب سیستم های پنل خورشیدی در خانه های شان است. روز چهارشنبه این شرکت از شروع همکاری خود با شرکت SolarCity، ارائه دهنده خدمات سیستم انرژی خورشیدی خبر داد. این شرکت به مشتریان خود اجازه می دهد که امورمالی، مجوزها، نصب و نگهدای از سیستم پنل های خورشیدی را مدیریت کنند.
22درصد سهام شرکت SolarCity متعلق به ایلان ماسک، مخترع مشهور آمریکایی و مدیرتیش نیز با این چهره نامدار است.
Airbnb (فعال در حوزه اقامت توریستی) به مشتریانی که از شرکت SolarCity پنل خورشیدی بخرند، 1000 دلار پول نقد پرداخت می کرد. این کار از پایان ماه مارس آغاز شد اما در ادامه مبلغ پرداختی شرکت Airbnb به 750 دلار کاهش یافت. این تخفیف از جانب خود شرکت SolarCity جبران خواهد شد. میزبان ها و مهمانان خانه ها و هتل های طرف قرارداد Airbnb می توانند از مزایای عضویت در 19 بازاری که Solarcity در آنها حضور دارد، استفاده کنند. آریزونا، نیو همپشایر و هاوایی از جمله شهرهایی در آمریکا هستند که شرکت Solarcity در بازارهای شان حضور پررنگ دارد.
همکاری میان این دو شرکت به Airbnb این امکان را می دهد که خودش را به عنوان شرکت دوستدار محیط زیست معرفی کرده و با ارائه خدماتی متناسب با حفظ محیط زیست در مسیر سبز شدن گام بردارد.
کریس لهین، رئیس ارتباطات و سیاست های عمومی جهانی Airbnb در گفت وگو با رسانه ها دراین باره گفت: «ما دقیقا می دانیم که مهمانان ما به دنبال چنین مکان هایی در هنگام مسافرت هستند.»
این شرکت پیش از این در ماه دسامبر سال گذشته همکاری خود را با شرکت NRG، ارائه دهنده خانه های خورشیدی شروع کرده بود. هدف از این همکاری اجاره خانه های مجهز به استفاده از انرژی خورشیدی با تخفیف در اجاره بهای آنهاست.
براساس اعلام SolarCity متوسط پرداختی قبض ها برای صاحبان این خانه ها کمتر می شود و میزان آلودگی ناشی از دی اکسیدکربن تولیدی نیز کاهش پیدا خواهد کرد.
توبی کوری، رئیس فروش جهانی اعلام کرد که شرکت SolarCity به شدت علاقه مند دستیابی به بازارهای تازه و مهم در فرآیند همکاری با Airbnb است. از نظر او بازارهای تازه حجم زیادی از مشتریان را برای این شرکت به همراه دارد؛ مشتریانی که تا پیش از این کمتر به آنها توجه شده بود.
شرکت Airbnb با این اقدامات تازه سرعت خود را برای سبز شدن و همگامی با محیط زیست بیش از پیش کرده است. این شرکت هم در حال طی کردن راهی است که برخی شرکت های بزرگ دیگر به سمت آن رفته اند.
سازگاری با محیط زیست از جمله دغدغه هایی است که پس از جدی شدن معضل تغییرات آب وهوایی برای شرکت های بزرگ در جهان جدی تر شد. استفاده از انرژی های تجدیدپذیر یکی از بهترین اقدامات برای کاهش آلودگی هوا و در نتیجه کنترل بهتر تغییرات آب وهوایی است.