جمعه, ۶ مهر(۷) ۱۴۰۳ / Fri, 27 Sep(9) 2024 /
           
فرصت امروز

کارآفرینان زیادی در دنیا مشغول فعالیت هستند و راستش را بخواهید همه آنها آرزوهای دور و درازی برای کسب و کارشان دارند. در این میان تنها برخی از کارآفرینان به شهرت جهانی و از همه مهمتر موفقیت های بزرگ دست پیدا می کنند. شاید فکر کنید برخی از این موفقیت های تکرارنشدنی حاصل شانس افراد است، خب در این صورت کمی حق با شماست، اما در یک چشم انداز وسیع تر ماجرا کمی فرق دارد. خب کارآفرینان بزرگ ایده های تازه و حیرت انگیزی هم داشته اند. به همین خاطر توانایی اثرگذاری بهتری بر روی مخاطب داشته و کارشان بهتر از رقبا پیش رفته است.

مشتریان و ناظران بیرون بازار معمولا موفقیت برندها را بدون هیچ دقت نظری مشاهده می کنند. این امر موجب بروز سوءتفاهم های زیادی درباره شیوه موفقیت در بازار می شود. به همین خاطر سالانه خیلی از مردم سراسر دنیا به خیال اینکه در کوتاه ترین زمان ممکن امکان موفقیت در بازار را دارند، وارد دنیای کسب و کار می شوند. این در حالی است که برای موفقیت نیاز به شرایط متفاوتی است. اگر شما دقیقا مطابق دیگران عمل کنید، دیگر کارتان تفاوتی با بقیه نخواهند داشت. مزیت اصلی کارآفرینان موفق شجاعت شان برای عملکردی متفاوت در مقایسه با دیگران است. این امر به آنها فرصت خوبی برای تعامل بهتر با مخاطب هدف می دهد. درست همان کاری که شما هم در دنیای کسب و کار به بهترین شکل ممکن باید انجام دهید. 

ما در این مقاله قصد نداریم یک کلاس انگیزشی برای شما برگزار کنیم. خب هر کارآفرینی انگیزه اش برای فعالیت بهتر در بازار را به طور متفاوتی به دست می آورد. نکته کلیدی در این میان تلاش برای فعالیت متفاوت در بازار با نیم نگاهی به تجربه افراد موفق است. خب همه ما اسم های مختلفی تحت عنوان «بهترین کارآفرینان دنیا» در سر داریم. این امری است که به شما برای الگوبرداری از آنها کمک می کند. البته اینجا قصد ما بیشتر کمک به شما برای آشنایی با دنیای متفاوت کارآفرینی است. 

شما در این مقاله با تجربه برخی از موفق ترین کارآفرینان دنیا در زمینه فعالیت در بازار و عملکرد متفاوت آشنا خواهید شد. خب اجازه دهید بدون هیچ اتلاف وقتی برویم سراغ بخش اصلی ماجرا. یادتان باشد، شما قرار نیست دقیقا مثل افراد مورد بحث در این مقاله عمل کنید. در عوض مزیت شما در استفاده از زاویه دید آنها برای تحلیل شرایط بازار است. این امر به شما موقعیت بهتری در مقایسه با رقبا خواهد داد. خب اجازه دهید کم کم برویم سراغ ماجراجویی مان.

کارآفرینان موفق و رمز موفقیت شان

کارآفرینان موفق و رمز موفقیت شان

اگر همین حالا از مردم سراسر دنیا درباره موفق ترین کارآفرینان دنیا سوال کنیم، احتمالا هر کسی جواب خاص خودش را خواهد داشت. با این حال برخی از اسامی به دلیل موفقیت های حیرت انگیزشان جای هیچ چون و چرایی ندارند. به همین خاطر ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم شما برای اثرگذاری بهتر بر روی مخاطب هدف چاره ای به غیر از تایید اثرگذاری آنها در دنیای کسب و کار نخواهید داشت. این مسئله ای است که به شما برای فعالیت بهتر کمک خواهد کرد. ما در ادامه قصد داریم داستان نوآوری برخی از موفق ترین کارآفرینان دنیا را به اتفاق شما مرور کنیم. متر و معیار ما برای تعیین موفق ترین افراد دنیا بی نهایت ساده است. خب کسانی مثل ایلان ماسک یا جف بزوس علاوه بر اینکه شهرت زیادی دارند، ثروت شان نیز تکرارنشدنی به نظر می رسد. به همین خاطر ما از همین معیار برای انتخاب موفق ترین کارآفرینان دنیا استفاده کرده ایم. 

مطلب مرتبط: کارآفرینان جوان و مسئله موفقیت در بازار

جف بزوس: کارآفرینی با ثروتی تمام نشدنی

جف بزوس، کارآفرینی با ثروتی تمام نشدنی

جف بزوس هنوز هم یکی از ثروتمندترین آدم های روی کره زمین است. در حالی که پرونده طلاق او از همسرش هزینه زیادی روی دستش گذاشت، اما ایده آمازون آنقدر پولساز هست که باز هم جف بزوس را در میان افراد ثروتمند دنیا مشاهده کنیم.

نکته جالب درباره جف بزوس شروع به کارش به عنوان یک مشاور مدیریتی است. زمانی که او تازه در دنیای کسب و کار وارد شده بود، تمرکز اصلی اش بر روی طراحی سیستم های بانکداری نوین برای کمک به تجارت جهانی ساده تر بود. البته در آن حوزه موفقیت زیادی به دست نیاورد. به همین خاطر در دهه 90 میلادی کتابخانه آنلاین کادابرا (Cadabra) را راه اندازی کرد. این ایده کمی جذاب تر از کارهای قبلی اش در دنیای کسب و کار بود. اصلا ایده اصلی آمازون از همینجا شروع شد. 

جف بزوس با خودش فکر کرد وقتی ایده یک کتابخانه آنلاین تا این اندازه مورد استقبال اهالی فرهنگ و هنر قرار می گیرد، چرا دامنه کارش را توسعه ندهد؟ آمازون حاصل این ماجراجویی در دنیای کسب و کار بود. تا پیش از آن تصور اینکه صنعت خرده فروشی به طور کامل آنلاین شود برای کسی قابل درک نبود. با این حال جف بزوس به ساده ترین شکل ممکن وضعیتش در دنیای کسب و کار را تغییر داد. درست به همین خاطر امروزه آمازون یکی از پولسازترین ایده های دنیا محسوب می شود. 

فرقی ندارد شما در چه حوزه ای فعالیت دارید، امتحان ایده های تازه در قالب محدود و سپس توسعه آنها همیشه برای تان جذابیت خاصی خواهد داشت. این مسئله ای است که می تواند شرایط تان را به طور قابل ملاحظه ای تغییر دهد. درست به همین خاطر می توانید از الگوی جف بزوس درس گرفته و کارتان را با کمی هیجان و نوآوری بیشتر همراه سازید. لازم نیست همیشه ایده هایی مرتبط با حوزه کاری تان را دنبال کنید. خب جف بزوس هم این کار را نکرد. در عوض بهتر است از ایده های اثرگذار برای بهبود وضعیت تان سود ببرید. اینطوری سرنوشت بهتری در انتظارتان خواهد بود. 

مطلب مرتبط: کارآفرینی در سال 2023

استیو جابز: یک سیب گاز زده!

استیو جابز، یک سیب گاز زده

استیو جابز یکی از موسسان اصلی برند اپل محسوب می شود. اگرچه او زمانی از شرکتش بیرون انداخته شد، اما با پشتکار مثال زدنی اش دوباره به اپل بازگشت. این اتفاقی بود که بسیاری از کارشناس ها را نیز حیرت‎زده کرد. خب وقتی آدم از شرکت خودش بیرون انداخته می شود، دیگر نباید خیلی دنبال بازگشت باشد، مگر نه؟

نکته ای که درباره اپل وجود دارد، تلاش این برند برای تبدیل ایده رایانه های بزرگ به رایانه هایی قابل استفاده و حتی قابل حمل بود. درواقع در کنار مایکروسافت، اپل نیز نقش مهمی در تبدیل کامپیوتر به یک وسیله قابل دسترس و ارزان قیمت داشت؛ چراکه تا پیش از آن رایانه ها معمولا بی نهایت بزرگ و گران بودند. به طوری که کاربران خانگی حتی فکر خریدشان را نیز نمی کردند.

پس از اینکه استیو جابز دوباره به اپل بازگشت، ایده دستگاه های هوشمند و قابل حمل را مطرح کرد. مثلا آیپد یکی از نخستین ایده های او بود. به طوری که در قالبی سبک و کوچک امکان حمل و نقل ساده را داشته باشد. در ادامه ایده آیفون نیز مطرح گشت. درست جایی که بسیاری از کارآفرینان فکر می کردند اندروید به دلیل توسعه زودترش بازار را به دست می گیرد، اپل با یک نوآوری جذاب و سیستم عاملی یکدست رقبا را از میدان به در کرد. 

بی شک در دنیای امروز فروش محصولات دارای سیستم عامل انحصاری اپل کمتر از نمونه هایی مثل ویندوز یا اندروید است، اما نکته مهم در این میان طرفدارهای بیشتر اپل در سراسر دنیاست. به طوری که ارزش فعلی این برند دنیای تکنولوژی به بیش از 2.5 تریلیون دلار می رسد؛ رقمی که به هیچ وجه شوخی بردار نیست.

نکته کلیدی درباره استیو جابز درک درست او از نیازهای مردم بود. در واقع او مشتری هدفش را خیلی خوب می شناخت. با این حال کارش را به همین سطح محدود نکرد. او علاوه بر شناخت درست از مخاطب به دنبال درک نیازهای آنها نیز بود. به همین خاطر همیشه ایده های تازه و هیجان انگیزی برای برندش داشت. کاری که در طول زمان از اپل یک برند بی نهایت جذاب و نوآور ساخت. به طوری که در طول سال های متمادی بسیاری از کارآفرینان در تلاش برای الگوبرداری از استراتژی های اپل بودند. 

شاید هیچ توضیح دقیقی درباره نحوه موفقیت استیو جابز در زمینه درک نیازهای مشتریان وجود نداشته باشد. با این حال شکی نیست که او زمان زیادی را به مطالعه بازار اختصاص می داد. اگر شما هم فکر می کنید مطالعه بازار کاری غیرضروری است، احتمالا تجربه استیو جابز حسابی حیرت زده تان خواهد کرد. خب منتظر چه هستید؟ همین حالا آماده شده و مطالعه بازار را به طور جدی شروع کنید. این امر به شما برای درک نیازهای مشتریان و بهبود وضعیت کمک شایانی خواهد کرد. 

مطلب مرتبط: ویژگی های شخصیتی کارآفرینان موفق چیست؟

ایلان ماسک: ایده های چند میلیارد دلاری

ایلان ماسک، ایده های چند میلیارد دلاری

اگر به شما بگوییم یک کارآفرین موفق برای تان پیدا کرده ایم که در سن 12 سالگی ویدئوی گیم مخصوص خودش را به فروش رساند، چه فکری خواهید کرد؟ بی شک کسی که توانایی طراحی بازی در سن پایین را دارد، یک نابغه تمام عیار محسوب می شود. این دقیقا داستان ایلان ماسک است. کسی که در دنیای کسب و کار به خاطر فعالیت های حیرت انگیزش شناخته می شود. البته گاهی اوقات موضع گیری های او به ضررش نیز تمام شده است، اما همیشه وجهه عمومی اش را کاملا فعال و پویا نگه داشته است. 

ایده های ایلان ماسک فقط مربوط به دنیای شبکه های اجتماعی یا حمل و نقل نیست. او در اولین اقدام مهمش پی پال را طراحی کرد. ایده یک سیستم آنلاین برای پرداخت جهانی به اندازه کافی جذاب بود تا ایلان ماسک را وارد دنیای کارآفرینان پولدار کند. البته کارآفرین قصه ما به این ماجرا اکتفا نکرد. در عوض در طول زمان به خوبی کارش را توسعه داد. ایده تسلا در نوع خودش حیرت انگیز بود. 

ماجرای تسلا از تلاش ایلان ماسک برای کم هزینه ساختن حمل و نقل و همچنین حفاظت از محیط زیست شروع شد. خب انرژی برق در مقایسه با سوخت های فسیلی آسیب کمتری به طبیعت می رساند. به همین خاطر استفاده از آن در سراسر دنیا مقرون به صرفه تر است. این دقیقا همان کاری بود که ایلان ماسک در حوزه حرفه ای خودش به خوبی انجام داد. 

ایلان ماسک همیشه یک قدم جلوتر از رقبا فکر می کند. دلیل این امر توانایی او برای استفاده از نظرات افراد حرفه ای و کارشناس های معتبر است. در واقع برخلاف تصور عمومی از ایلان ماسک، او اهمیت زیادی به نظرات دیگران می دهد. درست به همین خاطر همیشه کسب و کارهایی بی نهایت جذاب و صدالبته پولساز را مدیریت کرده است. به طوری که در طول سال های اخیر دائما حوزه فعالیت او در دنیای کسب و کار با تغییرات مثبت همراه بوده است. 

شما لازم نیست به عنوان یک کارآفرین همیشه تمام نکات را بلد باشید. گاهی اوقات هنر اصلی شما در کمگ گرفتن به موقع از دیگران نهفته است. این همان کاری است که شما می توانید برای اثرگذاری بهتر بر روی مخاطب هدف انجام دهید. پس نگران چه هستید؟ همین حالا دست به کار شده و بابت کمک گرفتن از دیگران اصلا احساس خجالت نکنید. 

مطلب مرتبط: ویژگی های اصلی کارآفرینان موفق کدامند؟

مارک زاکربرگ: کارآفرینی از نسل جوان

مارک زاکربرگ، کارآفرینی از نسل جوان

درک نیازهای نسل جوان همیشه امر ساده ای نیست. بسیاری از کارآفرینان در سراسر دنیا نسبت به مشکلات فراوان برای ارتباط با مشتریان جوان شکایت های بزرگی دارند. خب در این رابطه شکاف بین نسلی و صدالبته نیازهای دائما در حال تغییر بی تاثیر نیست. 

مارک زاکربرگ کارآفرینی است که به طور مشخص با درک درست نیاز هم نسلی های خود به ثروت فراوان رسیده است. ماجرا از این قرار است که مارک زاکربرگ با مشاهده نسل اول شبکه های اجتماعی متوجه رابط کاربری نه چندان جذاب آنها شد. سپس سعی کرد فیس بوک را براساس یک محیط امن و تعاملی بسازد. ایده ای که در طول نزدیک به دو دهه اخیر جذابیت های بسیار زیادی برای سراسر مردم داشته است. 

امروزه ارزش مالی مارک زاکربرگ در دنیای تجارت نزدیک به 445 میلیارد دلار است. این رقم حیرت انگیز نه تنها حاصل شانس نیست، بلکه به خاطر تعهد او نسبت به ارائه خدمات آنلاین مناسب در هر زمان و مکانی صورت گرفته است. به طوری که پس از مدت زمانی کوتاه فیس بوک بدل به یکی از محبوب ترین پلتفرم های دنیا شد. 

زمانی که در اوایل دهه گذشته اینستاگرام و واتس اپ به سرعت در حال جذب کاربران بودند، زاکربرگ به خوبی متوجه تغییرات شد. به همین خاطر اقدام به خرید این دو پلتفرم از طراحانش کرد. ایده ای که حالا بعد از نزدیک به 15 سال سودآوری خودش را به بهترین شکل ممکن نشان داده است. 

شما لازم نیست همیشه ایده های قبلی تان را تا انتها دنبال کنید. گاهی اوقات استفاده از ایده های تازه یا حتی خرید آنها گزینه بدی نخواهد بود. این دقیقا کاری است که زاکربرگ به بهترین شکل انجام می دهد. او از ایده های تازه و هیجان انگیز دیگران به بهترین شکل ممکن استقبال می کند. البته این امر با هدف استفاده از آن ایده هاست. پس شما هم لازم نیست نسبت به ظهور رقبای تازه در بازار خیلی احساس بدی داشته باشید. در عوض می توانید به ساده ترین شکل ممکن اوضاع را به سود خودتان کنترل نمایید. 

مطلب مرتبط: 9 ویژگی ضروری برای کارآفرینان موفق

لری پیج: داستان گوگل

لری پیج، داستان گوگل

گوگل یکی از بزرگ ترین برندهای دنیا و بی شک نوستالژیک ترین شان محسوب می شود. اغلب ما تجربه مان در دنیای آنلاین از دل لوگوی جذاب گوگل شروع شده است. امری که در طول سال های اخیر نیز بی تغییر مانده است. البته استراتژی گوگل برای توسعه خدماتش به حوزه های مختلف در این میان بی تاثیر نبوده است. 

زمانی نه چندان دور گوگل فقط یک موتور جست وجو بود. با این حال در طول دو دهه اخیر خدماتی مثل یوتیوب، جیمیل، نقشه راهنما و همچنین فضای اشتراک ابری به خدمات آن اضافه شده است. به علاوه، فعالیت در دنیای تبلیغات و بازاریابی نیز بدون استفاده از خدمات این برند تقریبا غیرممکن است. 

دامنه متنوع خدمات گوگل کنار گذاشتن آن از سوی کاربران عادی و همچنین کارآفرینان را غیرممکن کرده است. درست به همین خاطر در طول سال های متمادی گوگل همچنان محبوبیتش را حفظ کرده است. شاید این مهمترین رمز موفقیت گوگل در دنیای کسب و کار محسوب شود. 

نکته کلیدی درباره گوگل تلاش برای تلاش برای استفاده از تجربه های حیرت انگیزش است. لری پیج زمانی ایده گوگل را با همکاری برخی از دوستانش شروع کرد که تقریبا دنیای آنلاین تحت سیطره یاهو بود. بی شک هر کارآفرین دیگری به جای لری پیج بود، دردسرهای این کار را به جان نمی خرید؛ چراکه احتمال شکست های بی نهایت بزرگ اصلا دور از ذهن نبود. البته در این میان لری پیج اصلا اعتماد به نفشش را از دست نداد. در عوض سعی کرد خیلی ساده خودش را به عنوان یک کارآفرین حرفه ای معرفی کند. ایده‎ای که در طول زمان با کمک ایده های حیرت انگیز همکارانش توسعه زیادی پیدا کرد. 

گوگل همیشه یک قدم جلوتر از رقبای خودش است. دلیل این امر تلاش مداوم مدیران آن برای توسعه دامنه کاری شان است. در واقع آنها هیچ وقت به یک حوزه خاص راضی نیستند. در عوض به دنبال بهبود وضعیت فعالیت شان به طور مداوم هستند. این دقیقا همان مسئله ای است که موجب شده امروزه گوگل یکی از پولسازترین ایده های دنیا محسوب شود. 

بی شک همه کارآفرینان در دنیا امکان درس گرفتن از گوگل را دارند. نکته کلیدی در این میان تلاش برای بهبود وضعیت خدمات و همچنین ارائه سرویس های بیشتر در طول زمان است. از نظر لری پیج وقتی یک کسب و کار در تلاش برای حفظ وضعیت فعلی به جای بهبود آن باشد، درگیر سقوطی بی مانند خواهد شد. درست به همین خاطر گوگل هیچ وقت در فرآیند توسعه کسب و کارش توقف نمی کند. 

مطلب مرتبط: 5 ویژگی کارآفرینان اجتماعی موفق

میشل دل: انقلابی در صنعت کامپیوتر و تراشه

میشل دل، انقلابی در صنعت کامپیوتر و تراشه

میشل دل یکی از کارآفرینانی است که در سن بسیار پایین کارش را شروع کرد. او وقتی فقط 19 سال داشت در ایالت تگزاس اولین استارت آپ خودش را با سرمایه ای نزدیک به هزار دلار راه اندازی کرد. ایده او تغییر در طراحی رایانه ها و تبدیل شان به دستگاه هایی برای کاربری روزمره بود. در واقع میشل دل فکر می کرد رایانه کمک بی نهایت زیادی به ساده سازی کارهای روزمره می کند. بسیاری از نخستین رایانه های اداری از شرکت دل هستند. دلیل این امر سرمایه گذاری ویژه میشل دل بر روی این عرصه بود. 

بی شک هر کسی داستان دل را بشنود، نسبت به توانایی یک بچه کم سن و سال برای تغییر دنیای رایانه شگفت زده می شود. این در حالی است که معمولا نوجوانان در این سن و سال خیلی جدی گرفته نمی شوند. درس مهمی که باید از دل گرفت، اهمیت پافشاری بر روی اهداف و برنامه های شخصی است. اگر در این میان همه مخالف شما باشند، اهمیت زیادی ندارد. نکته کلیدی در این میان باوری است که هر فرد به برنامه خاص خودش دارد. این امر می تواند اوضاع را به طور قابل ملاحظه ای برای کارآفرینان بهتر کند. 

قبول دارم گاهی اوقات پافشاری بر روی ایده های عجیب پرهزینه خواهد بود، اما درباره مثال دل ماجرا کاملا فرق دارد. در اینجا ما با کسب و کاری رو به رو هستیم که به طور فزاینده ای در بازار ارزشش بیشتر می شود. بنابراین اگر شما نسبت به آینده استارت آپ تان مطمئن هستید، بد نیست برخلاف مخالفت های همه عمل کنید. خب اگر قرار بود شما هم مثل دیگران در بازار عمل کنید، هیچ وقت به موفقیت های بزرگ دست پیدا نمی کردید. این نکته ای است که اهمیت بسیار زیادی در بازار کسب و کار دارد. 

سخن پایانی

درس های مهم از کارآفرینان موفق و مشهور دنیا

کارآفرینان بزرگ دنیا از همان روز اول میلیونرهایی بی چون و چرا نبودند. خیلی از آنها در مسیر کاری شان با شکست های زیادی نیز رو به رو شده اند. مثلا استیو جابز در دوران فعالیتش به خاطر همین تصمیم های موجب شکست از شرکتش بیرون انداخته شد. با این حال برآیند کلی کارآفرینان بزرگ نشان دهنده ثبات شان در زمینه موفقیت مالی است. 

مطلب مرتبط: موفقیت در کارآفرینی با توصیه های کاربردی

ما در این مقاله سعی کردیم برخی از درس های مهم از کارآفرینان موفق و مشهور دنیا را به اتفاق شما مرور کنیم. حالا شما آمادگی لازم برای تبدیل شدن به یک کارآفرین حرفه ای را دارید. پس چرا منتظر هستید؟ همین حالا کارتان را شروع کنید. هر جایی هم نیاز به راهنمایی داشتید، کارشناس های ما در روزنامه فرصت امروز آماده تعامل با شما هستند. 

منابع:

https://robertsmith.com

https://www.investopedia.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/o9sWrDWo
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزکمک به خیریهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکس
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه