شنبه, ۸ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 27 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

بهار که از راه می رسد، همه مردم حس و حال خوبی پیدا می کنند. بعضی ها شروع به تعیین اهداف تازه یا حتی بلندپروازی های بزرگ کرده و خودشان را با ارائه ای فولادی وارد سال نو می کنند. در این میان بازاریاب ها نیز کمابیش دستخوش تغییر می شوند. خب اصلا بهار همیشه با کلی تغییر همراه بوده، مگر نه؟

شاید پیش خودتان فکر کنید صحبت درباره بهار، آن هم درست وقتی که در پایان زمستان هستیم، کمی عجیب به نظر می رسد. خب اگر شما بخواهید یک کمپین عالی برای شروع فصل بهار داشته باشید، باید از همین حالا به فکر باشید. وگرنه خیلی زود دیرتان می شود. بازاریاب های بزرگ همیشه از مدتی قبل کارشان را شروع کرده و دنبال اثرگذاری بر روی مخاطب هدف می روند. پس اگر فکر کرده اید تا ابد زمان دارید تا کارتان را مدیریت کنید، سخت در اشتباهید. 

بازاریابی با چاشنی استقبال از فصل بهار

ما در این مقاله قصد نداریم قدم به قدم بازاریابی در بهار را به شما آموزش دهیم. خب اینطور راهنمایی ها بیشتر از اینکه به کار بازاریاب ها بیاید، آنها را در یک قفس بزرگ زندانی خواهد کرد. در عوض ما سراغ ایده هایی برای بهبود کارتان، هرچند به صورت جزئی، رفته ایم. این امر فضای مناسب برای آزادی عمل و فعالیت بی دردسر شما را نیز باقی خواهد گذاشت. پس بد نیست با ما همراه شده و برخی از مهمترین نکات در این راستا را یاد بگیرید. بی شک ترکیب ایده های مورد بحث در این مقاله با خلاقیت شما نتایج درخشانی خواهد داشت. پس منتظر چه هستید؟ همین حالا با ما همراه شده و اوضاع را به سود خود تغییر دهید. 

گام اول: آپدیت استراتژی بازاریابی

آپدیت استراتژی بازاریابی

از قدیم گفته اند «به ترکیب برنده دست نزن» و خیلی از بازاریاب ها در دنیای کسب و کار از این توصیه استفاده می کنند. شما را نمی دانم، ولی من که اصلا دوست ندارم تا وقتی همه چیز مثل ساعت دقیق کار می کند، تغییری در اوضاع بدهم. فرقی هم ندارد پای زندگی شخصی وسط باشد یا دنیای کسب و کار، به هر حال تغییر همیشه سخت است. درست به همین خاطر خیلی وقت ها حتی کارآفرینان نیز میانه خوبی با تغییرات ندارند. 

مطلب مرتبط: برترین ایده های بازاریابی برای فصل بهار

نکته ای که در این میان باید بدان توجه داشته باشید، اهمیت درک دقیق زمان تغییر است. خب اگر شما همیشه منتظر بروز مشکلات برای تغییر استراتژی بازاریابی تان باشید، این وسط زمان طلایی را از دست می دهید. منظور ما فاصله میان اطلاع شما از مشکل و تلاش تان برای حل و فصل آن است. خب در این صورت مشتریان حسابی از شما ناامید شده و فضای مناسب برای رقبا پدید می آید. 

پیشنهاد ما در این بخش تلاش برای آپدیت استراتژی بازاریابی در پایان هر سال است. وقتی بهار از راه می رسد، می توانید کمی در ایده های بازاریابی تان تجدیدنظر کرده یا اصلا استراتژی تان را آپدیت کنید. این کار به شما برای اثرگذاری بهتر بر روی مخاطب تان کمک خواهد کرد. به طوری که دیگر نیازی به نگرانی بابت شروع سال جدید نداشته باشید. 

اگر کمی دقیق تر ماجرا را بررسی کنیم، شروع سال جدید با یک آپدیت حسابی در حوزه بازاریابی برای مخاطب هدف نیز جذابیت خاص خودش را دارد. اینطوری شما می توانید بدون هیچ مشکلی به تعامل با مخاطب تان پرداخته و آنها را میخکوب کنید. آن هم درست در شروع سال که معمولا بازاریاب ها مشکلات زیادی برای تعامل درست و حسابی با مخاطب شان دارند!

گام دوم: ورود به کانال های تازه

ورود به کانال های تازه

کانال های بازاریابی دائما در حال تغییر و تحول است. زمانی نه چندان دور کسی حتی فکرش را هم نمی کرد که به غیر از تبلیغات تلویزیونی دیگر کانال بازاریابی بهتری پیدا شود. با این حال امروز ایمیل مارکتینگ در کنار شبکه های اجتماعی هوش از سر هر بازاریابی می برد. درست به همین خاطر شما باید همیشه نیم نگاهی به ابزارهای بازاریابی تازه داشته باشید. این امر به شما کمک خواهد کرد تا کارتان را بدون هیچ ایرادی جلو برده و همیشه یک سر و گردن از رقبا جلوتر باشید. 

وقتی درباره سال جدید یا همان بهار حرف می زنیم، همه چیز در خلاقیت خلاصه می شود. مثلا بازاریابی کلیکی (PPC) را در نظر بگیرید. این الگوی بازاریابی به شما کمک می کند تا بدون هیچ دردسری کارتان را جلو برده و هزینه اضافی نیز نکنید. با این حال هنوز هم خیلی از کسب و کارها نسبت به استفاده از این الگو گاردهای سفت و سختی دارند. انگار که همه دنیای بازاریابی در تبلیغات شبکه های اجتماعی خلاصه می شود. اگر شما هم فکر استفاده از بازاریابی کلیکی به سرتان زده، می توانید در سال جدید از این آپدیت برای ساده سازی کارتان سود ببرید. این نکته به طور ویژه ای برای کسب و کارهای نوپا با بودجه های بی نهایت محدود جذاب خواهد بود. اینطوری می توانید بدون هیچ دردسری نگرانی روی مخاطب تان اثرگذاری لازم را داشته باشید. 

گزینه هایی مثل ویدئو مارکتینگ، تماس تلفنی یا حتی ارسال پیام در اپ های پیام رسان از جمله مواردی است که می توانید به شما برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک ویژه ای نماید. درست به همین خاطر باید خودتان را برای تعاملی سازنده با مخاطب هدف آماده سازید. این امر به شما کمک خواهد کرد تا همیشه با دست پر در کنار مخاطب باشید. 

گام سوم: به روز رسانی سایت

به روز رسانی سایت

سایت ها هم مثل آدم ها یک عمر مفید دارند. وقتی آدم ها پیر می شوند، نیاز به مراقبت بیشتری دارند. این در حالی است که کمتر کسی در دنیای دیجیتال حتی به وضعیت سایت ها پس از چند سال فکر می کند، چه برسد به اینکه پای آپدیت در میان باشد. 

وقتی سایت شما عمر طولانی داشته باشد، به مرور زمان از نظر سئو امتیازهای پایینی دریافت خواهد کرد. دلیل این امر قدیمی شدن فناوری مورد استفاده در طراحی سایت مورد نظر و مشکلاتی مثل خرابی لینک هاست. نتیجه این امر بروز یک تجربه بی نهایت وحشتناک برای کاربران به هنگام بازدید از سایت تان است. این امر به شما هیچ کمکی برای تعامل بهتر با مخاطب تان نکرده و دقیقا مثل یک دافعه بزرگ عمل خواهد کرد. 

مطلب مرتبط: بازاریابی در پایان فصل تابستان

حالا که بهار در یک قدمی ماست، بد نیست کمی هم که شده آپدیت سایت را مد نظر قرار دهیم. این امر شاید کمی ساده به نظر برسد، اما به شما برای تعامل بهتر با مخاطب تان کمک خواهد کرد. خب وقتی سایت شما کیفیت بالایی داشته باشد، به طور خودکار مخاطب تازه را جذب می کند. به همین خاطر شما می توانید بدون هیچ دردسری سراغ تعامل با مخاطب تان بروید. یادتان باشد، در دنیای امروز بسیاری از کارآفرینان به خاطر مشکلات بی نهایت کوچک با شکست رو به رو می شوند. بنابراین اگر شما حواس تان به آپدیت منظم سایت تان باشد، کارتان خیلی ساده تر مدیریت خواهد شد. پس منتظر چه هستید؟ از همین امروز آپدیت سایت تان را شروع کنید. 

بی شک در مسیر آپدیت سایت گاهی اوقات مشکلاتی برای بازاریاب ها پیش می آید. بهترین ایده در این میان همکاری با یک طراح حرفه ای سایت است. این طوری دیگر خبری از ایرادات سریالی یا ادامه دار نخواهد بود. یادتان نرود، سایت شما تنها گزینه ای نیست که دم دست مخاطب هدف قرار دارد. به همین خاطر باید همیشه بهترین سایت ممکن را جلوی آنها قرار دهید. وگرنه خیلی ساده دور شما را خط کشیده و سراغ گزینه های دیگر خواهند رفت. آن وقت شما می مانید و کلی حسرت که جایی برای آنها نخواهید داشت. 

گام چهارم: رونمایی از محصولات تازه

رونمایی از محصولات تازه

محصولات تازه به شما کمک می کند تا اثرگذاری بهتری بر روی مخاطب تان داشته باشید. خب کمتر کسی در دنیا از برندی که همیشه یک محصول تکراری بدون هیچ نوآوری برای مشتریان دارد، استقبال خواهد کرد. درست به همین دلیل ضروری است که همیشه از ایده های تازه برای تعامل با مخاطب تان سود ببرید. این امر به شما کمک خواهد کرد تا در مدت زمانی کوتاه تر به هدف تان برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف دست پیدا کنید. 

بی شک رونمایی از محصولات تازه کاری نیست که به این سادگی ها انجام شود. ما در این بخش کاری با مشکلات فنی این ماجرا نداریم. از نظر بازاریابی شما باید قبل از هر چیز شناخت بسیار خوبی از محصول تان پیدا کنید. این امر به شما کمک می کند تا در جریان اثرگذاری بر روی مخاطب هدف دردسرهای کمتری را تحمل کرده و جواب سوالات مشتریان را داشته باشید.

یادتان باشد، مشتریان اصلا حوصله مشاهده کمپین بازاریابی که اطلاعات اندکی درباره محصولات در آن وجود دارد، نخواهند داشت. درست به همین خاطر شما باید همیشه بهترین اطلاعات ممکن را تحویل مخاطب تان دهید، در غیر این صورت همیشه یک جای کارتان ایراد خواهد داشت. آن وقت است که تعامل با مخاطب هدف برای شما بدل به کابوسی تمام نشدنی خواهد شد. 

مشتریان همیشه به برندهای کاربلد با اطلاعات دقیق واکنش مثبت نشان می دهند. درست به همین خاطر باید طوری رفتار کنید که در میان مخاطب به عنوان چنین برندی شناخته شوید، در غیر این صورت دائما با مشکل اثرگذاری بر روی مخاطب یا جلب نظرشان رو به رو خواهید شد. 

از آنجایی که مردم در فصل بهار انگیزه بیشتری برای خرید یا تغییر وسایل شان دارند، شما باید از این بازه زمانی به خوبی برای اثرگذاری بر روی مخاطب تان سود ببرید بنابراین رونمایی از محصولات تازه در قالب یک کمپین بازاریابی هیجان انگیز کمترین کاری است که از دست تان برمی آید. پس سعی کنید این رونمایی را تا جای ممکن متفاوت از رقبا انجام دهید. خب شما که دوست ندارید در بازار به عنوان یک برند کلیشه ای شناخته شوید؟ پس حواس تان را جمع کنید تا یک وقت کلاه سرتان نرود. 

گام پنجم: خلق حس بهاره!

خلق حس بهاره!

فصل بهار برای بسیاری از مردم با المان هایی مثل رنگ سبز، نسیم و هوای خنک معنا پیدا می کند. حتی آب و هوا هم در این فصل از حالت سرد و برفی خارج شده و نهایتا باران های بهاری به چشم می خورد. این نکته ای است که شما به عنوان کارآفرین باید همیشه به آن توجه داشته باشید. حتما می پرسید چرا؟ خب اجازه دهید کمی بیشتر توضیح دهیم. 

مطلب مرتبط: ایده های بازاریابی برای فصل پاییز

وقتی شما در دنیای کسب و کار به دنبال اثرگذاری بر روی مخاطب تان هستید، باید به فکر حس و حال متفاوت این حوزه نیز باشید. نکته کلیدی در این میان القای حس و حال بهاره به مخاطب تان است. این امر به شما کمک می کند تا با دردسر کمتری سراغ مخاطب تان رفته و کار تعامل با او را سازماندهی کنید. 

خب وقتی همه چیز در فصل بهار در حال تغییر و شکوفایی است، چرا برند شما چنین وضعیتی نداشته باشد؟ این سوالی است که بسیاری از بازاریاب ها حتی بدان فکر هم نمی کنند. درست به همین خاطر دائما با مشکلاتی برای اثرگذاری بر روی مخاطب رو به رو هستند. اگر شما دوست ندارید با چنین مشکلاتی دست به گریبان شوید، بد نیست خلق حس و حال بهاره را در نظر بگیرید. 

یکی از ایده های ساده در این میان تلاش برای تغییر دکور شرکت یا دفتر فروش است. اینطوری شما به راحتی هرچه تمام تر حس و حال بهار را به مخاطب تان القا خواهید کرد. خب وقتی مخاطب تان به این خوبی در جریان بهار و تغییرات برند شما قرار گیرد، کمی برای تعامل بیشتر با شما ترغیب خواهد شد، مگر نه؟

گام ششم: تعامل با شرکای تازه

تعامل با شرکای تازه

هر برندی در دنیا برای اینکه موفقیت های تازه و بی نظیری را تجربه کند، نیاز به همکاری با دیگران دارد. فرقی ندارد طرف حساب شما یک برند واقعی باشد یا استارت آپی که تازه قدم های اولش را برمی دارد، در هر صورت شما به تنهایی در بازار خیلی زود با شکست رو به رو خواهید شد. 

ایده ما در این بخش تلاش برای همکاری بازاریابی با شرکای تازه در سال جدید است. این امر شاید کمی عجیب به نظر برسد، اما به شما برای تعامل بهتر با مخاطب تان کمک خواهد کرد. خب شما که قرار نیست همینطور صاف و ساده سراغ شرکای تجاری رفته و قراردادهای بلندمدتی را برنامه ریزی کنید. در عوض بهتر است اول از همه گزینه های مختلف را کنار هم قرار دهید. سپس فرصت ارزیابی گزینه ها و مقایسه شان را پیدا می کنید. در نهایت نیز با در نظر گرفتن ماهیت فعالیت همه طرف ها باید یک همکاری را سامان دهید. این امر به شما برای اثرگذاری بهتر بر روی مخاطب تان کمک ویژه ای خواهد کرد. پس به جای اینکه الکی کارتان را سخت کنید، بد نیست کمی هم به فکر تعامل با مخاطب تان به شیوه ای متمایز باشید. این امر به شما برای بهبود اوضاع‎تان کمک ویژه ای خواهد کرد. 

وقتی سال نو از راه می رسد، بد نیست شما هم شرکای بازاریابی تان را تازه کنید. این امر شاید کمی عجیب یا حتی سختگیرانه به نظر برسد، اما پس از مدت زمانی کوتاه به شما برای تعامل بهتر با مخاطب کمک ویژه ای خواهد کرد. خب هرچه باشد، تغییرات اینچنینی حس و حال تازه ای برای مخاطب تان به همراه می آورد. پس بد نیست از همین حالا به فکر تعامل های اینچنینی با مخاطب هدف باشید. اینطوری کارتان خیلی راحت تر مدیریت خواهد شد. 

گام هفتم: رویدادهای مشتری محور

رویدادهای مشتری محور

بهار فرصتی برای تازه کردن روابط اجتماعی میان آدم هاست. بسیاری از افراد در این فصل تمایل بیشتری برای برگزاری دورهمی یا حتی مهمانی های دوستانه دارند. این نکته باید در روابط میان برندها با مشتریان شان نیز به چشم بخورد. اگر شما دنبال تعامل بهینه با مخاطب تان در دنیای کسب و کار هستید، باید همیشه از فرصت های تان به بهترین شکل ممکن سود ببرید. این امر به شما کمک می کند تا خیلی راحت تر مشتریان قدیمی تان را حفظ کرده و آنها را از خطر رقبا دور نگه دارید. 

باور کنید یا نه، سطح رقابت در دنیای امروز به طور وحشتناکی افزایش پیدا کرده است. این یعنی اگر حواس تان نباشد، خیلی زود رقبا تک تک مشتریان شما را از چنگ‎تان درمی آورند. درست به همین دلیل باید دائما برنامه ای برای حفظ مشتریان دم دست تان باشد. برگزاری رویدادهای مشتری محور به شما کمک می کند تا خیلی بهتر ارتباط‎تان با مخاطب را حفظ کنید. خب مشتریان به ویژه بعد از پایان دوران کرونا تمایل بیشتری برای تعامل حضوری با برندها دارند. رویدادهایی که به منظور آشناسازی مخاطب با زیر و بم برند شما صورت می گیرد، ایده ای جذاب برای شروع فصل بهار خواهد بود. اینطوری شما خودتان را به شیوه ای متفاوت به مخاطب تان معرفی خواهید کرد. 

یادتان باشد، شما لازم نیست همیشه تک و تنها مراسم های بازاریابی تان را مدیریت کنید. در عوض می توانید سراغ برخی از شرکای تجاری رفته یا اصلا همینطور صاف و ساده شریک موقت پیدا کنید. این امر نه تنها در هزینه ها به شما کمک خواهد کرد، بلکه مشتریان شریک مورد نظر را نیز با برند شما آشنا می سازد؛ همینقدر جذاب و هیجان انگیز.

گام هشتم: تغییر دعوت به عمل (CTA)

تغییر دعوت به عمل (CTA)

گاهی اوقات شما لازم نیست برای سال جدید در حوزه بازاریابی تغییرات اساسی اعمال کنید. توجه به جزییات خیلی وقت ها اهمیتی بیشتر از نوآوری های انقلابی دارد. درست به همین دلیل شما می توانید از کاری مثل آپدیت یا تغییر دعوت به عمل شروع کنید. 

مطلب مرتبط: بازاریابی مناسبتی با هشتگ های اختصاصی برند

بی شک برندهایی که برای مدت زمانی طولانی از دعوت به عملی یکسان سود می برند، خیلی زود ماهیت تکراری پیدا خواهند کرد. این در حالی است که شما می توانید به ساده ترین شکل ممکن فرآیند تعامل با مخاطب تان را به روز رسانی کنید. آپدیت دعوت به عمل شاید کار خیلی پیش پا افتاده ای به نظر برسد، اما خیلی از بازاریاب ها همین یک کار را هم درست انجام نمی دهند. به همین خاطر دائما با مشکلاتی در زمینه تعامل با مخاطب شان رو به رو هستند.

یادتان باشد، شما لازم نیست یک راست سراغ طرح های تازه بروید. گاهی اوقات یک ادیت ساده در دعوت به عمل به اندازه کافی جذاب به نظر می رسد. این نکته به شما برای تعاملی سازنده با مخاطب تان کمک خواهد کرد. یادتان باشد، در این مسیر همیشه می توانید روی کمک دیگران نیز حساب کنید. در این میان گاهی اوقات استفاده تجربه برندهای بزرگ نیز گزینه چندان بدی نخواهد بود. دست کم در این حالت شما فرصت کافی برای تعامل با مخاطب تان به شیوه ای کاملا متفاوت را پیدا می کنید. 

گام نهم: ارزیابی انتقاد مخاطب هدف

ارزیابی انتقاد مخاطب هدف

آیا مخاطب هدف شما برای سال جدید نیز جذابیت های خود را حفظ کرده است؟ این سوالی است که بسیاری از بازاریاب ها از خودشان می پرسند، اما وقتی نوبت به عمل می رسد، کسی حوصله نگاه انتقادی را ندارد. 

ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم در دنیای پر از تغییر و شتاب کسب و کار بعید است مخاطب هدف یک برند در طول زمان ثابت بماند. درست به همین خاطر شما باید دائما حواس تان به این نکته کلیدی باشد، در غیر این صورت هیچ شانسی برای تعامل سازنده با مخاطب تان نخواهید داشت. 

بد نیست قبل از اینکه سراغ تولید محتوا برای بهار بروید، کمی به این فکر کنید که رفتار مشتریان تان در طول یک سال اخیر چه تغییراتی داشته است. شاید شما نیاز به هدف گذاری بر روی مخاطب تازه ای داشته باشید. در این صورت تمام تلاش های شما در بازار بدون یک تغییر کلیدی با شکست همراه خواهد شد. این در حالی است که کمی تغییر مثبت به شما برای تعامل سازنده تر با مخاطب تان کمک ویژه ای می کند. پس منتظر چه هستید؟ همین حالا دست به کار شده و اوضاع را به سود خود تغییر دهید. 

گام دهم: همکاری با اینفلوئنسرها

همکاری با اینفلوئنسرها

تعامل با اینفلوئنسرها گزینه بی نهایت مهمی محسوب می شود. خیلی از کسب و کارها برای اینکه به سرعت در دنیای بازاریابی محبوبیت پیدا کنند، سراغ همکاری با این دسته از افراد می روند. البته در این میان اوضاع همیشه به سود شما در جریان نخواهد بود. گاهی اوقات شما نیاز دارید تا همکاری تان را روی یک نفر متمرکز کرده یا به طور برعکس با چند نفر همکاری بازاریابی داشته باشید. تشخیص این نکته به طور کامل به وضعیت برندتان بستگی دارد. درست به همین دلیل باید خودتان را برای تعاملی سازنده با مخاطب هدف آماده سازید.

همکاری با اینفلوئنسرها گزینه ای نیست که شما براساس سلیقه خودتان ساماندهی کنید. در عوض باید همیشه نیم نگاهی به مخاطب هدف و سلیقه او داشته باشید. این امر به شما کمک می کند تا اثرگذاری بهتری بر روی مخاطب تان داشته باشید. خب حرف اول و آخر در این میان باید از سوی مخاطب تان زده شود. پس بهتر است که در این میان کمی رابطه تان را با آنها بهبود بخشید وگرنه اصلا بعید نیست مخاطب در یک چشم به هم زدن کمپین شما را کنار بگذارد. 

نکته دیگر اینکه حواس شما باید به بُعد مالی قضیه نیز باشد. خب شما که بودجه نامحدود برای همکاری با اینفلوئنسرها ندارید. در عوض باید خودتان دست به کار شده و بودجه ای مناسب تهیه کنید. در نتیجه برنامه ریزی برای استفاده درست از بودجه امری اساسی خواهد بود. اگر نتوانید  در این رابطه از هوش مالی تان سود ببرید، چه بسا در میانه راه یکهو به کمبود منابع مالی برخورد کنید. آن وقت نه تنها کارتان نیمه تمام باقی می ماند، بلکه اعتبارتان هم در بازار به طور کامل از بین خواهد رفت. این نکته ای است که بازاریاب ها به طور معمول از آن اطلاعی ندارند. درست به همین دلیل در دنیای کسب و کار همه برندها سعی می کنند همکاری شان با اینفلوئنسرها در میانه راه تمام نشود؛ چراکه همیشه سرنوشت خوبی در انتظارشان نخواهد بود. 

سخن پایانی

بازاریابی در فصل بهار

بازاریابی در فصل بهار ایده های متنوعی در خودش دارد. البته به شرط اینکه شما انگیزه کافی برای استفاده از این ایده ها را داشته باشید. متاسفانه خیلی از بازاریاب ها عملا هر سال از ایده های تکراری بهره می برند. با این حساب اصلا جای تعجب ندارد که فرآیند همکاری شما با مخاطب هدف با دردسرهای بزرگی همراه شود. توصیه ما در این میان استفاده از ایده هایی است که در طول مقاله با هم بررسی کردیم. اینطوری شانس تان برای بازگشت سرمایه بیشتر به طور حیرت انگیزی افزایش خواهد یافت. 

مطلب مرتبط: بازاریابی مناسبتی موفق چه ویژگی هایی دارد؟

من و همکارانم در روزنامه فرصت امروز امیدواریم نکات مورد بحث در این مقاله کمکی هرچند کوچک به شما برای آشنایی با بازاریابی مناسب با فصل بهار کرده باشد. مثل همیشه اگر سوالی درباره نکات مورد بحث در این مقاله داشتید، کارشناس های ما همیشه آماده پاسخگویی به شما هستند. پس تعارف را کنار گذاشته و با ما در ارتباط باشید. 

منابع:

https://localiq.com

https://adact.me

برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/AHyMNXNE
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه