بسیاری از کسب و کارها پس از مدت کوتاهی که به طور رسمی راه اندازی می شوند، با شکست های سنگین در بازار مواجه می گردند. شاید این امر یک تصادف ساده به نظر برسد، اما وقتی برای شمار بالایی برای کسب و کارهای نوپا تکرار شود دیگر یک اتفاق نیست. این امر ناشی از برخی عملکردهای اشتباه از سوی تیم مدیریت کسب و کار است. هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از مشکلات موردنظر در راستای دستیابی به موفقیت بلندمدت در دنیای کسب و کار است. در ادامه برخی از اشتباهات و موانع اصلی در زمینه شکست فوری کسب و کارها را مورد بررسی قرار خواهد گرفت. این امر شما را به آرزوی دیرینه تان یعنی موفقیت بلندمدت نزدیک تر خواهد کرد.
استخدام افرادی شبیه به خودتان
کسب و کارها نیاز به افراد مختلف با توانایی های گوناگون دارند. این امر باید همیشه در کانون توجه شما به عنوان مدیر یک کسب و کار قرار داشته باشد، در غیر این صورت شاید هرگز فرصتی برای تاثیرگذاری بر روی وضعیت برندتان پیدا نکنید.
مطلب مرتبط: معیارهای مهم برای ارزیابی موفقیت کسب و کار
وقتی شما در تلاش برای استخدام کارمندان تازه هستید، باید همیشه تنوع مهارتی را مدنظر قرار دهید. شما تیم های مختلفی در برندتان می خواهید. پس باید براساس همین تنوع اقدام به استخدام نیروی کار نمایید. متاسفانه برخی از مدیران به طور مداوم کارمندانی دقیقا شبیه به خودشان را استخدام می کنند. معنای این امر تنها ماندن دامنه وسیعی از کارمندان دارای مهارت و حتی عادت های کاری مثل خودشان است. این امر هرگز یک کسب و کار را در مسیر موفقیت طولانی مدت قرار نخواهد داد.
مقاومت در برابر تغییر
کسب و کارهایی که در زمان درست اقدام به تغییر نکنند، همیشه محکوم به شکست هستند. این امر برای کسب و کارهای مختلف به یک اندازه مصداق دارد. بنابراین شما همیشه باید در تلاش برای انطباق با تغییرات جدید و اعمال آنها در برندتان باشید.
برخی از مدیران در طول زمان به شیوه های مشخصی از فعالیت کاری عادت می کنند. معنای این امر مقاومت چنین مدیرانی در برابر هر تغییری است. با این حساب کسب و کار آنها در طول زمان بدل به برندی کلیشه ای در بازار خواهد شد. وقتی از مفهوم برند کلیشه ای صحبت می کنیم، محور اصلی مربوط به استفاده از شیوه های قدیمی و عدم انطباق پذیری با شرایط تازه است. بنابراین شما با مقاومت در برابر شرایط تازه به چنین سرنوشتی دچار خواهید شد.
پرهیز از هر نوع ریسک
پرهیز از ریسک های مختلف در عرصه کسب و کار نکته مهمی محسوب می شود، اما باید به خاطر داشت که دنیای کسب و کار پیوند نزدیکی با ریسک پذیری دارد. اگر شما هیچ ریسکی را متحمل نشوید، در حقیقت هیچ توسعه ای در وضعیت برندتان هم پدید نمی آید. بنابراین باید دست کم هر چند وقت یک بار ریسک های مطمئن برای بهبود وضعیت برندتان را مدنظر قرار دهید.
اگر شما عادت به پذیرش ریسک ندارید، به احتمال زیاد دردسرهای زیادی در مسیر فعالیت تان به وجود خواهد آمد. بهترین ایده در این میان تلاش برای الگوبرداری از برندهای بزرگ دنیاست. این امر به شما اطمینان خاطر در زمینه طبیعی بودن پذیرش ریسک در دنیای کسب و کار را می دهد.
مطلب مرتبط: نکات موثر در موفقیت کسب و کار
تلاش برای انجام تمام کارها
هیچ کارآفرینی توانایی و دانش لازم برای انجام دادن تمام کارها را ندارد. بسیاری از مدیران در تلاش برای ساماندهی تمام کارها در عمل هر فرصتی برای بهبود وضعیت برندشان را از دست می دهند. شما باید باور داشته باشید که تمام کارها به شما ختم نمی شود. این امر منطق اصلی تشکیل تیم های مختلف در شرکت ها و همچنین استخدام کارمندان متعدد است. اگر شما حتی یک روز در تلاش برای انجام دادن تمان کارهای کسب و کارتان باشید، بدون تردید در مدت زمانی اندک وقت و انرژی تان کاملا هدر می رود. به علاوه اینکه تقریبا هیچ کاری را نیز به طور کامل انجام نداده اید. با این حساب همیشه در زمینه انجام دادن کارها بر روی کمک دیگران حساب کنید، در غیر این صورت شاید هیچ شانسی برای حضور مداوم در بازار کسب و کار نداشته باشید.