پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

نسل جوان با سلیقه ای متفاوت نسبت به والدین شان چند سالی هست تبدیل به کابوس کارآفرینان شده اند. تولید محتوا، فروش یا حتی برقراری ارتباط با این نسل به نظر خیلی ها شبیه ماموریت غیرممکن است. درست به همین خاطر دنیای دیجیتال پر از محتواهای مختلف درباره نحوه تعامل با این نسل است. به طوری که بازاریاب ها شب و روز مشغول یادگیری نکاتی تازه درباره نسل جوان (همان نسل Z) هستند. همین امر باعث شده هیچ کس حواسش به نسل آلفا (Gen Alpha) نباشد. 

بی شک صحبت درباره نسل آلفا برای اغلب کارآفرینان تازگی دارد؛ چراکه بعضی ها هنوز با نسل Z هم آشنایی ندارند، چه برسد به کسانی که بعد از سال 2010 به دنیا آمده اند. از این نظر نسل آلفا تمام کودکان و بخش کوچکی از نوجوانان در سراسر دنیا را شامل می شود. شما را نمی دانم، ولی برای من که دنیا آنقدر روی دور تند جریان داشته که اصلا متوجه بزرگ شدن بچه های این دوره نشدم. این همان اشتباهی است که خیلی از برندها را از سود سرشار این نسل مهم محروم می کند. 

آشنایی با نسل آلفا (Gen Alpha)

ما در این مقاله قصد داریم شما را با مشتریان تازه نفسی آشنا کنیم که نه تنها کپی برابر اصل نسل Z نیستند، بلکه ویژگی های خاص خودشان را دارند. اگر دوست ندارید در زمینه فروش از رقبای بزرگ عقب افتاده و شانس طلایی تان را از دست بدهید، با ما همراه باشید. در ادامه محورهای زیر را به اتفاق شما مرور خواهیم کرد:

•    نسل آلفا دقیقا چه کسانی هستند؟

•    کودکان نسل آلفا تحت تاثیر چه ترندهایی بزرگ می شوند؟

•    برندها چطور باید با این نسل کنار بیایند؟

•    بهترین راهکار برای جلب نظر این نسل چیست؟

مطلب مرتبط: مهارت های مارکتینگ برای بازاریاب های نسل جدید

نسل آلفا: یک تعریف دقیق

تعریف دقیق نسل آلفا

همانطور که در مقدمه اشاره کردیم، نسل آلفا به تمام کسانی گفته می شود که بعد از سال 2010 به دنیا آمده اند. شاید فکر کنید این نسل هنوز خیلی کوچک تر از آن است که قدرت خرید داشته باشد. در این صورت احتمالا نفوذ کلام بچه ها در خانواده را دست کم گرفته اید!

خیلی وقت ها والدین تن به خریدهایی می دهند که تماما به خاطر بچه ها انجام شده است. به علاوه، همین کودکان به زودی وارد بازار کار شده و قدرت مالی بالایی برای خرید پیدا خواهند کرد. آن وقت دیگر برای سرمایه گذاری بر روی این نسل کمی دیر خواهد بود. خب انتظار ندارید که بقیه همینطور دست روی دست گذاشته و سراغ این نسل وسوسه برانگیز نروند؟

براساس گزارش موسسه مردم شناسی جنریشن آلفا (Generation Alpha)، تا سال 2025 جمعیت این نسل به بیش از 2 میلیارد نفر خواهد رسید. با این حساب هر برند باهوشی باید گوی سبقت را در سرمایه گذاری بر روی این نسل از رقبا بدزدد. وگرنه بعدها پشیمانی فایده ای نخواهد داشت. 

نقطه اشتراک میان نسل آلفا با نسل Z در علاقه بالای هر دو آنها به تکنولوژی است. شاید به نظر خیلی ها این ماجرا شبیه سناریوهای آخر الزمانی به نظر برسد اما دنیا دیگر بدون تکنولوژی های دیجیتال برای نسل های جدید معنایی ندارد. این به معنای کسب تجربه زندگی از دل انواع ابزارهای دیجیتال است. به ویژه اینکه نسل آلفا نزدیک به سه سال از عمرش را در دوران سخت کرونا گذرانده است؛ دورانی که همه ما را بیش از پیش به دنیای دیجیتال وابسته کرده است!

تفاوت اصلی که نسل آلفا با دوستان بزرگ ترشان دارند، علاقه بیشترشان به زندگی اجتماعی است. اگر نسل Z به عنوان افرادی منزوی و به دور از جامعه شناخته شده اند، نسل آلفا ویژگی های برعکسی دارند. آنها حتی از فناوری های در دسترس شان نیز برای ارتباط بیشتر با دنیای پیرامون استفاده می کنند. 

نسل آلفا تحت چه شرایطی بزرگ می شوند؟

نسل آلفا تحت چه شرایطی بزرگ می شوند

حالا که کمی درباره نسل آلفا حرف زدیم، باید به ویژگی های بیشتری از آنها نیز بپردازیم. شما الان مثل نوجوانی هستید که در مدرسه فوتبال فقط با قوانین اصلی فوتبال آشنا شده اما هیچ ایده ای درباره تاکتیک های مختلف این ورزش ندارد. ما در ادامه سعی می کنیم به زبانی ساده و خودمانی شرایط رشد نسل آلفا را زیر ذره بین ببریم. 

ارتباط عالی با جست وجوی صوتی: خداحافظی با تایپ!

ارتباط عالی با جست وجوی صوتی

تجربه اغلب مردم از دنیای اینترنت با گوگل شروع شده است. آن لوگوی خاطره انگیز همراه با سرچ های بی پایانی که صبح تا شب آدم را به خودش اختصاص می داد. اگرچه هنوز هم این ماجرا نقش پررنگی در دسترسی به محتوای آنلاین دارد اما نسل آلفا طور دیگری زندگی می کند. چند سالی هست که دستیارهای صوتی مثل سیری یا الکسا زیر و بم زندگی انسان را به هم ریخته است. مثلا شما به جای اینکه به طور کلاسیک چند کلیدواژه را کنار هم قرار دهید، به راحتی امکان گفت وگو با دستیار صوتی تان را خواهید داشت. شما را نمی دانم، ولی من که هنوز هم تایپ کردن را به جست وجوی صوتی ترجیح می دهم؛ چراکه سال های سال، حتی قبل از ظهور این تکنولوژی، همه حرف هایم را تایپ کرده ام. 

نسل آلفا از وقتی چشمش را باز کرد، با انواع ابزارهای دیجیتال تنها بود. همین امر شرایط ویژه ای برای رشد آنها فراهم کرده است. به طوری که این روزها هر فناوری تازه ای وارد بازار شود، اول از همه بچه های این نسل سراغش می روند. 

روحیه ماجراجویانه این نسل باید سرمشق مهمی برای کارآفرینان و بازاریاب ها باشد. مثلا در مورد همین دستیارهای صوتی، اگر حواس تان به کلیدواژه های صوتی نباشد، اوضاع تان طوری به هم می ریزد که نگو و نپرس. شاید بچه های نسل آلفا میانه خوبی با تکنولوژی های تازه داشته باشند، اما اصلا دلیلی ندارد تا ابد منتظر سازگاری شما با این فناوری ها بمانند!

مطلب مرتبط: بازاریابی دیجیتال با هدف گذاری بر روی نسل Z

نسل آلفا هر سوالی که داشته باشد، بدون حتی یک لحظه معطلی از دستیارهای صوتی می پرسد. برای این کار هم اصلا حوصله تایپ ندارند. در عوض یک گفت وگوی کوتاه با دستیار صوتی بهترین ایده دنیا خواهد بود؛ چراکه نیازشان را در لحظه رفع کرده و کلی محتوای به درد بخور برای شان فراهم می کند. یادتان باشد، میانه خوب نسل آلفا با دستیارهای صوتی به همین جا ختم نمی شود. آنهایی که در خانه های هوشمند زندگی می کنند، حتی برای تنظیم نور اتاق هم از این دستیارها کمک می گیرند. پس باید خودتان را برای تعامل با کسانی آماده کنید که حتی برای روشن و خاموش کردن لامپ اتاق شان هم از میانبرهای دیجیتال سود می برند. 

نفوذ واقعیت افزوده: داستان خاطره انگیز پوکمون گو

نفوذ واقعیت افزوده

بازی پوکمون گو را به خاطر دارید؟ این بازی خاطره انگیز اوایل دهه گذشته حسابی بحث برانگیز شده بود؛ چراکه تقریبا اولین تجربه ترکیب صنعت بازی با فناوری واقعیت افزوده بود. به طوری که میلیاردها نفر در سراسر دنیا شیفته این بازی شده و هنوز هم طرفداران دو آتیشه اش در چهارگوشه دنیا به چشم می خورند. کاربرد این فناوری در دنیای کسب و کار بیشتر مربوط به شبیه‎سازی تجربه خرید محصولات است. به طوری که مشتریان بدون نیاز به حضور در مراکز خرید، نمایی تا حد امکان واقعی از محصولات را مشاهده کنند. 

برندهایی نظیر زارا، IKEA و نایک چند سالی هست در زمینه استفاده از واقعیت افزوده در فرآیند معرفی محصولات شان پیشتاز هستند. مثلا کفش های نایک را در نظر بگیرید؛ شما برای خرید این کفش ها لازم نیست حتما به یکی از شعبه های آن مراجعه کنید. در عوض اسکن بارکدهای QR به مشتریان امکان مشاهده نمایی واقعی از کفش های این برند را می دهد. ماجرا از این قرار است که کدهای مورد نظر در واقع تصویر طراحی شده محصولات نایک را در دوربین گوشی های هوشمند به نمایش درمی آورند. اینطوری مشتریان امکان ارزیابی جزییات محصول را خواهند داشت؛ آن هم بدون اینکه از صندلی راحتی شان دل بکنند!

نسل آلفا بیشتر از هر نسل دیگری با تکنولوژی واقعیت افزوده ارتباط خوبی دارد. این امر نه تنها در حوزه بازی و سرگرمی خودش را نشان می دهد، بلکه اوضاع را در حوزه خرید نیز متفاوت می کند. اگر تا حالا فکری به حال اوضاع برندتان در دنیای فروش نکرده اید، باید حالا با دست پر وارد گود شوید. دست کم برای جلب نظر مشتریان نسل آلفا که ماجرا از این قرار است. 

خرید با کمک دستگاه های دیجیتال: دروازه ای تازه به سوی خرید

خرید با کمک دستگاه های دیجیتال

آدم ها به طور معمول برای خرید یا به فروشگاه های بزرگ مراجعه می کنند یا سراغ گزینه هایی مثل آمازون خواهند رفت. با این حال آیا واقعا تمام گزینه های خرید در دو مورد بالا خلاصه می شود؟ جواب این سوال برخلاف آنچه به نظر می رسد، کاملا منفی است. نسل آلفا راهکار دیگری برای خرید سراغ دارد که اتفاقا بی نهایت راحت هم هست: خرید با کمک دستگاه های دیجیتال!

این روزها گجت های دیجیتال بی نهایت زیادی دم دست آدم ها قرار دارد. از نمونه هایی مثل الکسا گرفته تا هوش مصنوعی به کار رفته در اپ های موبایلی، همه و همه زندگی را برای مردم راحت تر کرده اند. این وسط همه چیز بستگی به نحوه استفاده من و شما از چنین ابزارهایی دارد. نسل آلفا برای اینکه کارش را بی نهایت ساده کند، از چنین ابزارهایی برای خرید بی واسطه سود می برد. مثلا اگر کسی از این نسل مشغول تعامل با ربات چت یک برند باشد، دیگر به خودش زحمت نمی دهد تا با مراجعه به سایت رسمی آن برند سفارشش را ثبت کند. در عوض همان جا به توانایی ربات چت اعتماد کرده و سفارش از را با جزییات دقیق ثبت می کند. 

احتمالا برای کسانی که موقع خرید آنلاین کلی دلهره کلاهبرداری دارند، موضوع بالا حسابی تعجب آور باشد. راستش را بخواهید، ما هم اولین بار که درباره این ویژگی نسل آلفا تحقیق می کردیم، خشک مان زد. با این حال باید قبول کرد زمانه عوض شده است. پس یادتان باشد، کودکان این نسل از هر ابزار هوشمندی برای خرید بهتر سود می برند. 

استقبال از کیف پول دیجیتال: خداحافظی با پول های سنتی

استقبال از کیف پول دیجیتال

زمانی نه چندان دور رواج کارت های بانکی یک انقلاب تمام عیار محسوب می شد. کسانی که دهه ها حقوق شان را به صورت نقد دریافت کرده بودند، حالا دیگر حس عقب افتادن از زمانه را داشتند. با این حال دنیای اقتصاد همچنان به نوآوری های گوناگون ادامه داد. به طوری که در هزاره جدید کم کم پول های کلاسیک از مد افتاد. احتمالا شما هم حرف هایی درباره بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال به گوش تان خورده است، مگر نه؟

مطلب مرتبط: بازاریابی برای نسل Z و دردسرهای آن

صرف نظر از اینکه ارزهای دیجیتال چرا طراحی شده، باید حواس مان به استقبال نسل آلفا از آنها باشد. خریداران این نسل به جای اینکه از درگاه های بانکی یا حتی پول نقد استفاده کنند، کارشان را با کیف پول دیجیتال راه می اندازند. نکته جالب اینکه خیلی از فروشگاه ها هم از این گزینه پشتیبانی می کنند. 

انگار نسل آلفا دوست دارد در خیلی از جنبه های زندگی با نسل های قبل تفاوت داشته باشد. سمبل اصلی این ایده نیز در استفاده فراوان از کیف پول دیجیتال به چشم می خورد. اگر اولین بار است که چنین اسمی به گوش تان می خورد، احتمالا هنوز کسب و کارتان در حالت ابتدایی قرار دارد. پس بد نیست برای جلب نظر این دسته از کاربران هم که شده کمی به خودتان سخت گرفته و استفاده از کیف پول دیجیتال یا پذیرش آن در کسب و کارتان را شروع کنید. قول می دهم نتیجه کار خیلی بهتر از آن چیزی که فکرش را می کنید، شود. 

شفافیت+ محوریت اطلاعات: 2 انتظار اصلی نسل آلفا

شفافیت+ محوریت اطلاعات

از نسلی که کل زندگی اش را با هوش مصنوعی و گزارش های دقیق گذرانده چه انتظاری دارید؟ آیا فکر کرده اید این نسل هم به توضیحات ساده یا حرف آدم های به اصطلاح «کاربلد» اعتنایی دارد؟ راستش را بخواهید، نسل آلفا حتی به حرف اینفلوئنسرها هم اهمیت زیادی نمی دهد. به همین خاطر به جای اینکه کور کورانه دنبال حرف اینفلوئنسرها برود، سرشان را با آمار و ارقام دقیق گرم می کنند؛ همان کاری که برای خیلی ها عجیب و غریب است!

کسب و کارهایی که عادت به استفاده از آمارهای دقیق برای اثبات ادعای شان ندارند، جایی در دل نسل آلفا نخواهند داشت. مشتریان این نسل نه تنها برای خرید همه جزییات یک محصول را زیر و رو می کنند، بلکه انتظار عملکرد شفاف از برندها را نیز دارند. با این حساب اگر فکر کرده اید بدون عملکرد شفاف از زیر دست چنین مشتریانی قسر درمی روید، سخت دراشتباهید.

محوریت عملکرد شفاف برای نسل آلفا نتیجه طبیعی دسترسی وسیع به اطلاعات معتبر است. این امر جایی برای فرار برندها باقی نمی گذارد. بر این اساس اگر عملکرد یک برند در بازار مشکوک باشد، مشتریان این نسل خیلی زود دست طرف شان را می خوانند. ماجرا جالب شد، نه؟

ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم در آینده جایی برای برندهایی که احساس زرنگی می کنند، نیست. با این حساب برای تعامل بهتر با نسل آلفا هم که شده، باید فکری به حال عملکرد شفاف برندتان کنید؛ چراکه همینطور بی مقدمه نمی توانید اوضاع تان در این زمینه را بهبود بخشید. در عوض باید برای هر ادعایی که در بازار می کنید، مجموعه ای از گزارش های شفاف داشته باشید. فقط در این صورت روزنه ای برای تعامل با نسل آلفا برای تان باقی می ماند.

تعامل با نسل آلفا: معمایی چندبُعدی

تعامل با نسل آلفا

نسل آلفا تا همین جای کار هم گروه متفاوتی از مشتریان به نظر می رسد که در عین ارتباط با نسل های قبلی، ویژگی های خاص خودشان را دارند. همین امر تعامل با این دسته از مشتریان را بدل به ماموریتی پیچیده کرده است. البته اگر یک راهنمای دقیق دم دست داشته باشید، این چالش بدل به یک بازی سرگرم کننده برای تان خواهد شد. ما در ادامه قصد داریم یک نقشه گنج برای نحوه تعامل با مشتریان این نسل تحویل تان دهیم. 

درک قدرت محتوای تعاملی

درک قدرت محتوای تعاملی

دورانی که بازاریاب ها هرچی ایده دم دست شان بود جلوی مخاطب می ریختند، دیگر تمام شده است؛ چراکه نسل آلفا اصلا دوست ندارد مخاطبی منفعل در برابر برندها باشد. این امر زمینه را برای ظهور محتوای تعاملی باز کرده است. منظور ما از محتوای تعاملی هر نوع ایده یا کمپینی است که جایی برای فعالیت مخاطب هدف باقی می گذارد. مثلا کمپین هایی را در نظر بگیرید که در ازای یک اقدام مشخص از سوی مخاطب کوپن تخفیف ارائه می کند. شاید این ایده خیلی ساده به نظر برسد اما همین که به نسل آلفا فرصتی برای تعامل واقعی می دهد، کافی خواهد بود. 

ورزشکارهای جوان در مقایسه با قهرمان هایی که به پایان دوران حرفه ای شان نزدیک می شوند، جنب و جوش خیلی بیشتری دارند. این امر درباره نحوه زندگی نسل آلفا نیز مصداق دارد. آنها دنبال برندهای کسل کننده نیستند. در عوض همه تلاش شان ارتباط با برندهایی است که نه تنها حرفی برای گفتن دارند، بلکه فرصتی برای تعامل نیز به مشتریان می دهند. 

یادتان باشد، دنیای کسب و کار هیچ وقت جاده ای یک طرفه نبوده است. با این حال در طول سال های اخیر تمایل مشتریان برای تعامل با برندها به طور حیرت انگیزی بیشتر شده است. بنابراین اگر خودتان را برای محتوای تعاملی آماده نکنید، ضربه سختی از نسل آلفا خواهید خورد!

مطلب مرتبط: از مشتریان نسل Z چه می دانیم؟

نسل آلفا و ستایش اصالت

نسل آلفا و ستایش اصالت

بعضی از کارآفرینان موفق در دنیا تنها مهارت شان کپی برداری بی عیب و نقص از ایده های دیگران است. این ماجرا در دهه 70 و 80 میلادی به اوج خودش رسید. به طوری که اگر شما مهارت کپی برداری و رفع ایرادات جزئی یک ایده موفق را داشتید، خیلی زود تبدیل به میلیاردری خودساخته می شدید.

شاید فکر کنید این روزها هم توسعه کسب و کار از روی دست برندهای بزرگ جواب می دهد. در این صورت امیدوارم هیچ وقت سراغ امتحان این ایده نروید؛ چراکه چیزی جز شکست برای تان به همراه نخواهد داشت. ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم نه تنها نسل آلفا، بلکه بخش قابل ملاحظه ای از مشتریان در سراسر دنیا، اصالت را ستایش می کنند. 

قبول دارم منظور ما در سطر بالا خیلی روشن نیست. پس اجازه دهید با یک مثال کاربردی حرف مان را واضح تر کنیم. موسیقیدانی را در نظر بگیرید که به خاطر بازسازی قطعات مشهور باخ یا بتهوون در سراسر دنیا شهرتی به هم زده است. در نقطه مقابل چنین هنرمندی، موسیقیدان های نوآوری قرار دارند که دنبال هارمونی تازه ای هستند. چه بسا خیلی از آدم بزرگ ها (همان اصطلاحی که نسل آلفا برای نسل های قبلی به کار می برد!) موسیقیدان اولی را ترجیح دهند اما ماجرا درباره نسل آلفا کاملا متفاوت است!

نسل آلفا گرایش های متفاوتی در زمینه انتخاب برندهای مورد علاقه شان دارند. مهمترین نکته در این میان جذابیت اصالت برای این نسل است. کافی است شما یک کار کاملا پیش پا افتاده را به طرزی متفاوت انجام دهید. در این صورت نسل آلفا طوری دورتان جمع می شوند که حتی فکرش را هم نکنید. 

اهمیت مسئولیت پذیری اجتماعی

اهمیت مسئولیت پذیری اجتماعی

برند شما چقدر به فکر حقوق مصرف کننده یا مسائل زیست محیطی است؟ اگر چنین سوالاتی خنده ای تمسخرآمیز روی صورت تان ایجاد می کند، احتمالا هنوز مقتضیات کسب و کار مدرن را به خوبی درک نکرده اید. این روزها همه چیز به مسئولیت پذیری اجتماعی ختم می شود. این مفهوم برای نسل آلفا و حتی نسل Z بیانگر نکات متعددی است؛ از جمله اینکه برند مورد علاقه شان همینطوری سرسری مشغول فعالیت نیست. 

شاید عمر نسل جوان به دوران «توسعه به هر قیمتی» قد ندهد، اما خیلی خوب با تاریخچه این دوران آشنا هستند. به همین خاطر اصلا دوست ندارند از برندهایی خرید کنند که به بهای آلودگی زیست محیطی و زیر پا گذاشتن حقوق مشتریان دنبال کسب سود هستند. ماجرا کمی سخت شد، نه؟

کسب و کارهایی که هیچ اهمیتی به حفاظت از محیط زیست نمی دهند، جایی در آینده دنیای کسب و کار ندارند. این امر نه یک رویای دور و دراز، بلکه حقیقتی انکارناپذیر است. قبول دارم نشانه های چنین امری هنوز در دنیای امروز آنقدرها به چشم نمی آید، اما کافی است چند سالی صبر کنید تا نسل آلفا پایش به دنیای کارآفرینی باز شود. آن وقت مسئولیت پذیری اجتماعی و توسعه پایدار بدل به ارزش هایی بی چون و چرا در دنیا خواهد شد. 

مطلب مرتبط: توسعه کسب و کار و مسئله تفاوت های نسل Z با دیگر مشتریان

ماموریت برندها در این بخش بی نهایت ساده است. شما باید روز به روز اقدامات تان را در مسیر مسئولیت پذیری اجتماعی سازمان دهید. مثلا اگر در شهری فعالیت دارید که کودکان کار معضلی اساسی برای محسوب می شود، ارائه ایده هایی برای حل و فصل مشکل موردنظر یا دست کم اقدامی کوچک برای مدیریت آن ضروری خواهد بود. اینطوری نه تنها دل مشتریان را به دست می آورید، بلکه یک گام به سوی تحقق ارزش های برندتان نیز نزدیک تر خواهید شد (خب مگر برندی هست که توجه به مشکلات جامعه جزو تعهداتش نباشد؟).

منابع:

https://www.shopify.com

https://www.spectrapartnership.com

https://www.forbes.com

برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/4PHMn2XM
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه