جمعه, ۷ دی(۱۰) ۱۴۰۳ / Fri, 27 Dec(12) 2024 /
           
فرصت امروز

این روزها هوش مصنوعی برای مردم دنیا حکم فرشته نجاتی را دارد که راه حل تمام مشکلات شان را در آن جست وجو می کنند. انگار که هرچه مشکل یا ضعف در زندگی روزمره هست، با این فناوری تازه به کلی درمان می شود. راستش را بخواهید، در این میان کلی افسانه غیرواقعی و شاخدار نیز درباره هوش مصنوعی به گوش می رسد. به طوری که آدم یک لحظه با خودش فکر می کند آیا واقعا همه دارند درباره هوش مصنوعی حرف می زنند یا رویاهای شخصی خودشان؟

ما در این مقاله قصد داریم یک بار برای همیشه به وضعیت هوش مصنوعی و تولید محتوا بپردازیم. این روزها کم نیستند کارآفرینانی که از پایان عصر بازاریابی با مشارکت عامل انسانی صحبت می کنند. از نظر آنها هوش مصنوعی دیگر جایی برای فعالیت بازاریاب ها باقی نمی گذارد. بنابراین تیم های بازاریابی دیر یا زود کاملا بیکار خواهند شد. بی شک چنین سرنوشت ترسناکی برای حوزه بازاریابی هر کسی که در این حوزه فعالیت دارد را به وحشت می اندازد. به علاوه، کلی ادعای دیگر هم هست که باید مو به مو بررسی شود. 

هوش مصنوعی و تولید محتوا

اگر شما هم صحبت های عجیب و غریب زیادی درباره تولید محتوا به گوش تان خورده، بد نیست در ادامه با ما همراه شوید تا نگاهی به سیر تا پیاز ماجرا بیندازیم. ما در این مقاله قصد داریم ارتباط میان هوش مصنوعی و تولید محتوا را زیر ذره بین ببریم. پس منتظر چه هستید؟ با ما همراه شوید تا از سرنوشت نهایی عرصه بازاریابی مطلع شوید. 

مطلب مرتبط: تولید محتوای آنلاین در فضای مجازی و به صورت آنلاین با هوش مصنوعی

هوش مصنوعی چطور تولید محتوا می کند؟

هوش مصنوعی چطور تولید محتوا می کند

قبل از اینکه سراغ تولید محتوا برویم، اجازه دهید کمی درباره هوش مصنوعی صحبت کنیم. اصلا این فناوری چی هست که در طول یکی دو سال اخیر این همه سر و صدا به راه انداخته؟ اگر بخواهیم خیلی خلاصه وار بحث را جلو ببریم، باید گفت هوش مصنوعی در واقع به توانایی پردازنده های رایانه ای برای شبیه سازی عملکرد انسان در موقعیت های مختلف اشاره دارد. مثلا رباتی را در نظر بگیرید که برای شبیه سازی بازی گلف طراحی شده است. این ربات دقیقا همانطور که انسان های واقعی به توپ ضربه زده و بازی را جلو می برند، رفتار خواهد کرد. 

یک مثال ساده تر در رابطه با هوش مصنوعی انواع گجت های هوشمندی است که در خانه ها یافت می شود. بی شک شما هم دستگاه های کوچک جاروبرقی که لقب هوشمند را یدک می کشند، دیده اید. این دستگاه ها با هوش مصنوعی که دارند، بدون دخالت عامل انسانی، اقدام به تمیز کردن سطوح می کنند. ربات های چت نیز در سایت های مختلف همین وضعیت را دارند؛ چراکه در مواجهه با کاربران مثل یک کارشناس واقعی جواب سوالات شان را داده و آنها را راهنمایی می کنند. 

وقتی درباره تولید محتوا حرف می زنیم، ماجرا دقیقا مثل موارد بالاست. در این میان هوش مصنوعی به جای انسان و دقیقا مشابه او دست به تولید محتوا می زند. این روزها بازار چت جی پی تی (Chat GPT) حسابی داغ است. یکی از خدمات این ابزار نگارش خودکار متن هاست. کافی است شما موضوعی به این ابزار دهید تا هر چقدر که دل تان بخواهد درباره اش دست به تولید محتوا بزند. 

اگرچه تولید محتوا از سوی هوش مصنوعی سرراست به نظر می رسد، اما قرار نیست کاملا بی دردسر آن را جلو ببرید. از آنجایی که اغلب محتواهای تولیدی در این مسیر باید در فضای آنلاین منتشر شود، نظر گوگل نیز مهم خواهد بود. این دقیقا همان مسئله ای است که ما در بخش بعد بررسی اش خواهیم کرد.

گوگل و تولید محتوا با هوش مصنوعی

گوگل و تولید محتوا با هوش مصنوعی

گوگل خودش در زمینه تولید محتوا با هوش مصنوعی فعالیتی ندارد. با این حال به عنوان یک موتور جست وجو بی نهایت مشهور جهت گیری خاصی در قبال این دسته از محتوا دارد. به طور کلی شما برای تولید محتوا در گوگل هیچ محدودیتی ندارید. فقط باید برخی از قوانین مهم این پلتفرم را رعایت کنید. 

مطلب مرتبط: تضمین موقعیت حرفه ای در دنیای بازاریابی محتوا در دوران هوش مصنوعی

از نظر گوگل اصلا مهم نیست شما چطور محتوای تان را تولید می کنید. فقط باید در چارچوب قوانین این شرکت فعالیت کنید تا مشکلی برای محتوا و برندتان پیش نیاید. منظور ما از قوانین گوگل موارد زیر است:

•    پرهیز از تولید محتواهایی که با اتوماسیون و بدون توجه به اصول سئو تولید می شود. در واقع محتوای شما باید از نظر سئو یکپارچه و درباره موضوعی واحد باشد. اگر تیتر و محتوای اصلی با هم ناسازگار باشد، گوگل آن را اسپم تشخیص خواهد داد. 

•    کپی برداری محض از روی محتوای دیگران یا ترکیب چند محتوا با هم برای تولید یک نمونه تازه کاری نیست که گوگل از آن استقبال کند. به همین خاطر الگوریتم آن خیلی زود چنین محتوایی را از خروجی موتورش برخواهد داشت. 

•    استفاده از کلیدواژه ها یا جملات فاقد معنا کاملا ممنوع است. پس باید دور این مدل از تولید محتوا، چه به کمک هوش مصنوعی و چه عامل انسانی، را خط بکشید. وگرنه خیلی زود کارتان با دردسرهای زیادی رو به رو شده و دیگر فرصتی برای تولید محتوا نخواهید داشت. 

همانطور که می بینید، نگرانی گوگل در رابطه با محتوای تولیدی هوش مصنوعی تفاوت زیادی با دغدغه اش در رابطه با کار بازاریاب ها ندارد. شما قرار نیست از هوش مصنوعی به مثابه بهانه ای برای انتشار محتوای بی کیفیت استفاده کنید. در عوض باید از این ابزار برای بهبود کارتان به معنای واقعی سود برده و کیفیت نهایی محتوا را بهبود بخشید. 

آیا هوش مصنوعی جای بازاریاب ها را می گیرد؟

آیا هوش مصنوعی جای بازاریاب ها را می گیرد

هوش مصنوعی در نسخه تازه اش امکانات بی نهایت متنوعی به کاربران و به ویژه بازاریاب ها می دهد. با این حال هنوز باگ های زیادی است که توسعه دهندگان باید فکری به حال شان کنند. مثلا گاهی اوقات در تولید محتوا متن هایی بی معنا از دل این ابزارها بیرون می آید. حالا اگر یک ناظر واقعی این محتوا را مورد بررسی قرار ندهد، احتمالا روزانه کلی محتوای بی سر و ته از سوی برندها منتشر می شود. 

ما در روزنامه فرصت امروز هوش مصنوعی را ابزار کمکی بی نهایت مفیدی برای برندها می دانیم. با این حال هنوز خیلی زود است درباره جانشینی بازاریاب های واقعی حرف بزنیم. هرچه باشد، هنوز هم بازاریاب ها اعتبار زیادی در بازار داشته و بعید است به این زودی ها جای شان را به یک ابزار کاملا هوشمند دهند. 

یک فرض واقع بینانه در این میان رسیدگی هوش مصنوعی به کارهای دم دستی و کسل کننده ای است که کمتر بازاریابی حوصله اش را دارد. مواردی نظیر گردآوری اطلاعات یا تولید محتوای آماری از دل داده های گسترده از جمله کارهایی است که هوش مصنوعی به خوبی از پس آن برمی آید. با این حال وقتی ظرافت و پیچیدگی کارها بیشتر می شود، هوش مصنوعی همیشه عملکرد خوبی از خودش نشان نخواهد داد. 

اگر شما فکر می کنید هوش مصنوعی قرار است کسب و کارتان را نجات دهد، تا حدودی حق دارید. با این حال یادتان نرود، مزایای این فناوری فقط در دسترس شما نخواهد بود. تمام رقبای تان در بازار نیز امکان استفاده از این فناوری برای تولید محتوا و بازاریابی را خواهند داشت. بنابراین به نظر می رسد باز هم این عامل انسانی است که تفاوت ها در زمینه بازاریابی را رقم خواهد زد. ماجرا جالب شد، نه؟

به مرور زمان از اهمیت بازاریاب ها به مثابه بازیگر اصلی حوزه مارکتینگ کاسته خواهد شد. با این حال چنین بلندپروازی هایی برای زمان فعلی خیلی بعید به نظر می رسد. بنابراین لازم نیست با نگرانی حوزه کارتان را زیر ذره بین قرار داده یا نگران از دست دادن فرصت های کاری تان باشید. بد نیست ماجرا را به مثابه به دست آوردن اوقات فراغت بیشتر برای طراحی ایده های جذاب تر در حوزه بازاریابی مورد بررسی قرار دهید. اینطوری به راحتی فرصت اثرگذاری بر روی مخاطب هدف را پیدا کرده و توانایی تان در بازار نیز بیشتر خواهد شد. 

جمع بندی نهایی

تولید محتوا با ابزار هوش مصنوعی

هوش مصنوعی ابزاری است که این روزها همه جا درباره اش صحبت می شود. فرقی ندارد شما در حوزه بازاریابی فعال باشید یا پزشکی، در هر صورت هوش مصنوعی حرف هایی برای حوزه کاری تان دارد. نکته کلیدی در این میان توجه به واقعیت های این عرصه است. 

مطلب مرتبط: تحول بازاریابی محتوایی و نقش هوش مصنوعی

درباره تولید محتوا خیلی از کارآفرینان با ذوق زدگی فراوان از حذف بازاریاب ها صحبت می کنند. با این حال همانطور که دیدید، اصلا از این خبرها نیست. در یک جمع بندی کلی باید گفت بی شک با استفاده از هوش مصنوعی کیفیت محتوای تولیدی بیشتر خواهد شد، اما قرار نیست بازاریاب ها از صحنه روزگار محو شوند. 

منابع:

https://xperiencify.com

https://clickup.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/YPyM5kuj
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانلوازم یدکی تویوتاتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطیکفپوش پی وی سیتماشای سریال زخم کاری 4تخت خوابخرید کتاب استخدامیقیمت کمد دیواریکاشت ابرو طبیعیپارتیشنتاسیس کلینیک زیباییریفرال مارکتینگ چیست؟ماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیستتور سنگاپورخرید PS5
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه