ایجاد یک موتور محرک بازاریابی به صبر و این چهار استراتژی نیازمند است.
وقتی که صحبت در مورد بازاریابی محتوا است، ما بازاریابان طبیعتا در پی نتیجه هستیم. ما مطالب را منتشر کرده و سریعا می خواهیم میزان بازدیدها و دانلودها را بررسی کنیم، اما حقیقت این است که اکثر محتواها بازخورد سریعی از خود نشان نمی دهند.
حتما ببینید: ارزش آفرینی با کلمات حرفه ما است.
اما این بدان معناست که باید تسلیم شویم و چیز جدیدی را امتحان کنیم؟ خیر، باید صبر داشته باشیم و بنیان درستی را بنا کنیم. به من اعتماد کنید، این کار نتیجه سودمندی خواهد داشت.
من معمولا به مدت چهارماه محتوا را ارتقا می دهم و این به خاطر تفاوت نتایجی است که در ماه اول تا چهارم حاصل می شوند. بازاریابی محتوا کاری نیست که با انجامش، خاتمه یابد. باید به مدت زیادی با آن درگیر باشید.
با در نظر داشتن موارد مذکور، در اینجا چهار استراتژی بنیادین برای بناکردن اساسی مستحکم ارائه شده است.
1- خوب به فضای رقابتی فکر کنید
می دانید رقبای تان چه کار می کنند؟ من می دانم. من به صورت مرتب محتوای تولیدی رقبای خود را بررسی می کنم، با استفاده از Buzzsumo لینک های شان را دنبال کرده و به کمک Brand24 مطالب شان را مرور می کنم.
باید از خود بپرسید «آنها چه کار می کنند که نتیجه می گیرند»؟ به سازوکار کارها و تلاش های شان توجه کنید. به میزان ارجاعات مطالب ایشان دقت داشته باشید، چرا که شما می خواهید این اعداد را شکست دهید!
مراقب باشید که تنها کارهای افراد موفق را تقلید نکنید. کاری که آنها امروز می کنند، دلیل پیروزی و موفقیت شان نیست. بلکه دلیل موفقیت شان در تلاش های ماقبل نهفته است.
برای مثال، نمی توانید کاری که امروز HubSpot می کند را تقلید کرده و انتظار موفقیت داشته باشید. چرا که آنها سال ها پیش کارشان را آغاز کردند و به واسطه ترافیک بسیاری بالایی که دارند، می توانند به نتایج مطلوب شان دست پیدا کنند. این مسئله در مورد رقیبان تان هم صادق است.
2- حامیان خود را گردآوری کنید
وقتی که اول راه هستید، شاید ایجاد محتوای مستقل موجب دستیابی به ترافیک بالایی نشود، اما وقتی تلاش های تان را با اقدامات افرادی که مخاطبان خاص خود را دارند، ترکیب می کنید، میزان شهرت تان افزایش یافته و به نتایج بهتری خواهید رسید.
در سال 2015، قصد داشتم مقاله ای در مورد ویژگی های شخصیتی خریداران بنویسم، اما نمی خواستم این کار را تنها انجام دهم. در عوض به دنبال افراد حرفه ای گشتم که در این زمینه تجربه داشتند و با آنها ارتباط برقرار کردم. از آنان خواستم تا ایده های شان را با من به اشتراک گذاشته و در نگارش مقاله ام همکاری کنند. از بین 100نفری که درخواست کمک داده بودم، چیزی در حدود 30 یا 40 نفر در نوشتن مقاله ام مرا حمایت کردند، که این موجب شد مقاله مذکور 15000 بازدیدکننده داشته باشد. از آنجایی که نام های بسیاری به این مقاله برچسب شده بود، خوانندگان بسیاری را به خود جلب کرد.
پروسه ایجاد این مقاله طولانی تر از پست های وبلاگی عادی بود، اما گاهی اوقات چنین سرمایه گذاری هایی زمانی برای دستیابی به موفقیت های بزرگ تر ضروری هستند.
3- ارتباط ایجاد کنید
در هر صنعتی محرک ها و منفعل هایی وجود دارند. حتی اگر آنها روی رقبای تان تاثیرگذاری دارند، باز هم با این حال می توانید با ایشان ارتباط برقرار کنید، اما کلید موفقیت در ایجاد ارتباطی است که اصطلاحا دوسر سود باشد.
بازاریاب حرفه ای، اسکات استراتن در توییتر نوشت: « اگر اعتقاد دارید که ارتباطات اساس کسب و کار هستند، بر ساختن شان تمرکز کنید».
من طی دو سال گذشته، از تمام راه های ارتباطی استفاده کرده ام تا ارتباطم با سایر بازاریابان را به حداکثر برسانم. اما من فقط برای ارتقای محتوای خود با آنها ارتباط برقرار نمی کنم؛ من با آنها وارد رابطه می شوم چون که کاری جالب انجام می دهند.
حال این افراد دوستان من هستند و محتواهای بسیار زیادی خلق می کنند. من هم مقالات بسیاری می نویسم و اگر کسی چیزی از من نپرسد آنها را ارجاع می دهند و ایشان هم مرا ارجاع می دهند.
اما نباید این ارجاع دادن هدف اصلی تان باشد. هدف اصلی شما باید برقراری ارتباط باشد، پس از آن زنجیره ها و ارجاعات خودبه خود ساخته می شوند.
4- استفاده مجدد و بازطراحی کنید
بر طبق گزارش محتواهای سال 2018 Buzzsumo، حجم محتواها رو به افزایش است و این صنعت هر روز به اشباع نزدیک تر می شود. اگر پیوسته به دنبال محتوای جدیدی هستید، خود را خسته می کنید و نتایجی خوبی به دست نخواهید آورد.
استراتژی بهتر این است که روی کارهای سابق تان تمرکز کرده و آنها را بازطراحی کنید. مقالات قبلی تان را بازطراحی کنید.
برای این کار می توانید چیزی به آنها بیفزایید یا آنها را به شکلی دسته بندی کنید که جلوه بهتری داشته باشند. از این طریق محتواهای قبلی تان زمینه ای برای بازگویی موضوعات فراهم می کنند و احتمالا موفقیت های بزرگ تری را در ادامه به همراه خواهند داشت.
این پروسه در مقایسه با خلق محتوای جدید به زمان و تلاش کمتری نیاز دارد و از آنجا که رویکردی اصلاحی دارید، نتایج بهتری حاصل خواهد شد.