هنگامی که کار نگارش یک پست وبلاگی را تمام می کنید و آن را برای مخاطبان خود منتشر می کنید، شاید از اینکه هیچ کس محتوای تان را نمی خواند احساس ناامیدی کنید. بهترین اتفاق این است که به محض نوشتن متن مورد نظر و قراردادن آن در فضای اینترنت، شاهد ترافیک بسیار بالایی باشید، اما این نقطه نظر چندان واقع بینانه نیست. در تحقیق چارت ها و جداول بازاریابی، چیزی در حدود 63درصد از بازاریابان بیان داشتند که بزرگ ترین چالش در زمینه تولید محتوا، هدایت ترافیک و بالابردن آمار خوانش محتوا است. خب، شما چطور وبلاگ خود را ارتقا داده و ترافیک آن را افزایش می دهید؟
حتما ببینید: ارزش آفرینی با کلمات حرفه ما است.
نمی توان برای بالابردن ترافیک وب سایت تنها به سئو متکی بود. بلکه خودتان تلاش کرده و قادر باشید تعداد بیشتری از مخاطبان هدف تان را به سوی محتواهای وب سایت تان جلب کنید و تنها راه ممکن برای انجام این کار و رسیدن به نتیجه مطلوب، ارتقا دادن محتوا است.
در اینجا نکات ارزنده ای درخصوص ارتقای محتوا و عرضه آن به مخاطبان تان اشاره شده است. این نکات را بررسی کرده تا ببینید چگونه می توان همچون یک فرد خبره محتوا را ارتقا داد.
وبلاگ تان را در کمپین ایمیل ارتقا دهید
بایستی تا اینجا به اهمیت ایجاد فهرست ایمیل پی برده باشید. پس اگر هم اکنون فهرست تان را آماده کرده اید، در موقعیت بسیار خوبی هستید. افرادی که در فهرست ایمیل تان ثبت نام کرده اند احتمالا کسانی هستند که بیش از هر کس دیگر به محتوای تولیدی تان علاقه مند هستند. دقیقا به همین خاطر است که باید همیشه اولین و جدیدترین مطالب تان را برای آنان ارتقا دهید.
برای مثال، شالن جانسون، مربی تناسب اندام، در ایمیل هایش لینک مطالب وبلاگی را همراه با فراخوان «اینجا کلیک کنید» قرار می دهد.
عنوانی انتخاب کنید که کنجکاوی مخاطب را برانگیزد و مطمئن شوید که حتما ایمیل تان باز می شود. توجه داشته باشید که بایستی متن ایمیل کوتاه و جالب باشد. علاوه بر این می توانید در خبرنامه ماهانه، پست ها و مطالب جدید را ارتقا دهید. اگر افراد حاضر در فهرست ایمیل تان را پیش از دیگران مطلع کنید، احتمال خوانده شدن مطالب و به اشتراک گذاری آنها بیشتر خواهد بود.
در انجمن ها و وب سایت های مرجع مشارکت داشته باشید
شاید تا به حال به انتشار پست ها و مطالب وبلاگی تان در انجمن ها و وب سایت های مرجع فکر نکرده باشید، اما گفتنی است که این کار راهی موثر و آسان برای مطلع کردن مخاطبان است. وب سایت مرجع در واقع مکانی است که می توانید در آن اطلاعات گوناگونی را پیرامون یک موضوع خاص بیابید.
محتوای تولیدی تان را در این محل ها قرار دهید تا بتوانید به کاربرانی که مسئله یا سوالی دارند کمک کنید. این کار راه موثری برای برقراری ارتباط مستقیم با مخاطبان هدف تان است. قدری از مهارت و تخصص تان را برای شان به نمایش گذاشته و در آخر لینک وبلاگ تان را به اشتراگ بگذارید.
انتخاب محبوب بسیاری از افراد وب سایت Reddit است، در این وب سایت برای هر موضوعی که فکرش را بکنید انجمنی وجود دارد و بسیاری از این انجمن ها صدها و یا هزاران عضو دارند. تنها کاری که باید بکنید این است که در قسمت جست وجوی سایت به دنبال موضوعی بگردید که مرتبط با صنعت و کسب و کارتان بوده و عضو یک انجمن بشوید. از دیگر وب سایت های مرجع می توان به Quora و Triberr اشاره کرد. به خاطر داشته باشید که زیاده روی نکنید و هنگامی محتوای تان را به اشتراک بگذارید که با موضوعیت انجمن و سایر مطالب تناسب داشته باشد.
مطالب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی مسئله ای بدیهی است، اما این کار فوت و فن هایی دارد که شاید به آنها توجه نکرده باشید. اولا، مطمئن شوید که محتوای تان را در چندین پلتفرم منتشر می کنید. علاوه بر این لینک وبلاگ تان را در تمامی حساب های کاربری تان قرار داده تا مطمئن شوید یکی از اولین چیزهایی که بیننده صفحه تان به آن برمی خورد، وبلاگ تان است. علاوه بر این باید محتواهای قدیمی و محبوب خود را ویرایش کرده و ارتقا دهید تا از این طریق، دنبال کنندگان جدیدتان شاهد بهترین محتوای ممکن باشند. توییتر و فیس بوک این امکان را فراهم می کنند که محبوب ترین پست های تان را در بالای پروفایل خود پین کرده و اولین چیزی باشند که مردم می بینند.
به محض انتشار محتوای جدیدتان آن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید و محتوای جدید برندتان را بارها نشر دهید. همچنین می توانید از ابزارهایی همچون CoSchedule استفاده کرده تا نحوه کارکرد پست های تان را بررسی کنید. فراموش نکنید که از مخاطبان خود به خاطر اشتراک گذاری مطالب تان تشکر کنید.
از تکنیک هدف گیری دوباره استفاده کنید
بنا به گزارش CrazyEgg با استفاده از تکنیک هدف گیری می توانید دوباره به 84درصد از بازدیدکنندگان وب سایت تان دسترسی پیدا کنید. هدف گیری دوباره ابزار قدرتمندی است که به شما امکان می دهد بازدیدکنندگان وب سایت تان را برای بازگشت به آن و بررسی سایر محتواها تشویق و جلب کنید.
هدف گیری دوباره شامل نصب یک پیکسل روی وب سایت تان است؛ این پیکسل به شما این امکان را می دهد تا بازدیدکنندگان قبلی تان را دنبال کرده و آگهی های وب سایت تان را به آنها نشان دهید.
برای مثال، اگر از صفحه کاری پینترست خود دیدن کنید، با یک آگهی به فیس بوک برگردانده می شوید.
این تاکتیک هزینه پایینی دارد و راه موثری برای ارتقای مهم ترین محتوای تان است. حال فرقی نمی کند که این محتوا آخرین پست وبلاگی تان باشد و یا هر چیز دیگری. هدف گیری دوباره به شما امکان را می دهد که حتی بعد از اینکه بازدیدکنندگان وب سایت تان را ترک می کنند، آنها را دنبال کنید و محتوای خود را به آنها نشان دهید. در حقیقت هدف گیری دوباره، ابزار قدرتمندی برای بالا بردن آمار خوانش محتوا است.
هرچه وقت بیشتری را صرف ویرایش و ارتقای پست های وبلاگی خود کنید، نتایج بهتری به دست می آورید. این تاکتیک های ارتقای محتوا، مسلما ترافیک وب سایت تان را بالا می برند.