جمعه, ۲ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Fri, 22 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

رسانه های اجتماعی جزو اصلی استراتژی های بازاریابی کسب وکار کوچک و بزرگ است.

اگرچه در خصوص مقوله های دستیابی پذیری، اغلب شبکه های اجتماعی با هدف سادگی و کارکردگرایی طراحی می شوند، اما با این حال بازاریابی رسانه های اجتماعی به شکلی سودمند، چیزی فراتر از کلیک، تایپ و پست است.

خوشبختانه گای کاوازاکی، مغز متفکر بازاریابی چندی از نکات عملی ای که می تواند در حوزه روش های موفق بازاریابی رسانه های اجتماعی برای هر کسی سودمند باشد را ارائه کرده است.

در جایگاه یک نویسنده، مشاور ارشد شرکت کانوا و مشاور ارشد سابق شرکت اپل، دانش بازاریابی گای کاوازاکی و نکاتی که در زمینه رسانه های اجتماعی ارائه می کند، ظرفیتی بی انتها دارد.

10 نکته کارکردی در مورد رسانه های اجتماعی از گای کاوازاکی

1- ساختن پلت فرم رسانه اجتماعی تان را از دیروز آغاز کنید

گای به جای اینکه بهترین چیزها را برای روز مبادا نگه دارد، نکات موجود در زمینه رسانه های اجتماعی را با زمان بندی صحیح آغاز می کند.

مطلب مرتبط:بازاریابی هوشمندانه در رسانه های اجتماعی

گرچه اکثر مردم در مورد پروسه های اجتماعی متفق القول هستند، اما هنگامی که نوبت به کوشش های حوزه کاری می رسد، این رویکرد گام به گام آنقدر که به نظر می رسد کارکردی نخواهد بود. پیشنهاد گای این است که به جای اینکه تفکر، خلاقیت، اتمام کار و تلاش های فروش تان در پی همدیگر باشند، آنها را به متوازات یکدیگر به انجام برسانید.

این بدان معناست که هرگاه محصول، سرویس یا ایده سرمایه گذاری جدیدی به ذهن تان می رسد، باید پلت فرم اجتماعی خود را بنیان کنید.

این سؤال را از خودتان بپرسید: چرا باید صبر کرد؟ همین طور که در عرصه کسب وکار به پیش می روید، محتوای رسانه اجتماعی خود را به شکلی ایجاد کنید که شما را به پیش سوق دهد. وقتی پلت فرم رسانه اجتماعی تان را از آغاز راه اندازی می کنید، فرصت ایجاد رشد سریع، دریافت بازخورد و دنبال کردن رویه را خواهید داشت.

2- خدمات را بخش بندی کنید

به منظور ساخت محتوایی که کارکردی باشد، درک کردن میزان توان هر پلت فرمی که استفاده می کنید، حیاتی است.

گای پلت فرم های مختلفی را چارچوب بندی کرده است:

- فیس بوک: این پلت فرم برای ارتباط با افرادی است که می شناسید.

- توییتر: از این شبکه برای انتشار دیدگاه های خود، ایده های جدید و واکنش ها استفاده کنید.

- گوگل پلاس: این ابزار موقعیت منحصربه فردی برای دنبال کردن انگیزه ها و اشتیاق تان است، علاوه بر این می توانید با افرادی که نمی شناسید علایق مشترکی را به اشتراک بگذارید.

- پینترست: پین برد ها تماما در مورد الصاق کردن چیزهایی هستند که علایق و سلیقه شما را بازتاب می کنند.

- لینکداین: این حساب کاربری گزینه ای مناسب برای نشان دادن توانایی هایتان است، به بیان دیگر این ابزار برای بازاریابی خودتان و توانایی تان است.

3- یک نمایه عالی ایجاد کنید

گای بیان می دارد که برای هر شخص به طور متوسط 2 تا 3 ثانیه طول می کشد که مبنی بر زیبایی شناسی سایت تان تصمیم به دنبال کردن شما بگیرد یا نه.

این بدان معناست که کلید موفقیت در زمینه رسانه اجتماعی در توانایی شما برای ایجاد یک نمایه ای که شخصیت کسب وکارتان را بازتاب کند و مردم را پذیرا باشد، نهفته است.

وی نمایه فیس بوک را پنجره ای رو به روح رسانه اجتماعی دانسته و آن را ابزاری مؤثر در روایت داستان تان می داند. چندین عامل وجود دارند که در گیرایی و زیبایی حساب کاربری تان مؤثر هستند که از جمله آنها می توان به تصویر نمایه، تصویر پوشش نمایه و بیوگرافی اشاره کرد.

در فهرست پیشنهادی او، تصویر نمایه ای که نمایانگر چهره خودتان باشد در صدر است. به جای انتخاب عکس های گروهی یا چندنفره، عکسی را انتخاب کنید که بر خودتان متمرکز بوده و 90درصد تصویر نمایانگر چهره خودتان باشد.

مردم در فضای مجازی مجذوب افرادی می شوند که تصویر نمایه حساب کاربری شان، فردی دوست داشتنی و قابل اعتماد را بازتاب کند، کسی که در یک جایگاه حرفه ای انتخاب اول شان باشد.

تصویر پوشش نمایه در خصوص مباحث شخصیتی، روندی تسهیل کننده دارد. از این فضا برای راه اندازی تصویری که علایق، افق دید و داستان تان را روایت کند، استفاده کنید.

در قسمت بیوگرافی، به حدی اطلاعات در اختیار مردم بگذارید که تصمیم گیری در خصوص شما و کسب وکارتان را برای شان آسان تر کند. مسائل اصلی را ذکر کنید، هرچیزی که فکر می کنید برای کارتان مؤثر واقع می شود را عنوان کنید اما زیاده روی نکنید. برای روایت کردن تمام داستان زمان و مکان مناسبی وجود دارد ولی قسمت بیوگرافی رسانه مجازی مناسب این کار نیست.

مطلب مرتبط: کارکردها و مزیت های رسانه های اجتماعی

4- یک لینک اضافه کنید

حضور در شبکه های مجازی به این معنا نیست که فقط وقت صرف کنید و در پاسخ هیچ چیزی دریافت نکنید. کاوازاکی به بقیه توصیه می کند تا از وب سایت هایی همچون Alltop. com و StumbleUpon استفاده کنند و مردم را به جست وجوی مطالب و محتوای مشابه تشویق کنند.

او بر این عقیده است که وقتی می خواهید حساب کاربری و نمایه تان با مردم صحبت کند، باید به آنها ثابت کنید که اگر شما را دنبال کنند، چیزهایی خوبی نصیب شان می شود. با ایجاد محتوای مناسب و راه اندازی لینک هایی که محتوای تولیدی خودتان و سایر شرکت های مؤثر را بازتاب کند، می تواند حوزه دسترسی تان را در شبکه های مجازی توسعه داده و اعتبار مدنظرتان را کسب کنید.

تقلب کنید!

هرگاه شک داشتید، تقلب کنید!

ورود به فهرست داغ سردمداران فرصتی را برای ورود به بحث ها و گفت وگوهای پرسروصدای صنعت تمرکزی تان فراهم می کند. پیشنهاد کاوازاکی این است که نگاهی به گوگل پلاس انداخته تا ببینید هم اکنون چه موضوعات و ایده هایی در صدر تمامی موارد موجود هستند. کار کردن روی یکی از این ایده ها یا بازنشر و توییت دوباره لینک هایی که در این خصوص صحبت می کنند، ترافیک وب سایت تان را افزایش داده و نشان دهنده این است که از اخبار مسائل روز مطلع هستید.

6- خودتان را مهار کنید

هیچ چیز بدتر از خودنمایی بیش از حد نیست. در بیشتر مواقع انتشار زیاد مطالب و محتواهایی که ماهیتی اینچنینی دارند، تأثیر عکس خواهد داشت. پس به جای اینکه محتوایی تولید کنید که ذاتا واکنشی و خنثی کننده باشد، وقت خود را صرف جلب توجه مخاطبان شبکه های مجازی کنید. به محض اینکه به مردم ثابت کنید در فراهم کردن محتوای علمی و آموزنده توانا هستید، می توانید محتوای مد نظر خودتان را نشر داده و آنها را به سوی کسب وکار خودتان و محصول و خدمات تولیدی تان سوق دهید.

گای در خصوص انتشار اطلاعات و محتواهایی که در خصوص کسب وکار خودتان هستند، نسبت 20 به 1 را پیشنهاد می کند. به ازای هر 19 مطلبی که برای مخاطبان خود منتشر می کنید و در آن اطلاعات و منابع لازم را در اختیارشان قرار می دهید، می توانید به عنوان جایزه یک پست را به کسب و کار خود اختصاص داده و محصول خود را تبلیغ کنید.

7- جلوه های بصری اضافه کنید

محتوای بصری می تواند بهتر از هر گونه محتوای متنی مخاطبان و دنبال کنندگان تان را به خود جذب کند. می توان گفت اکنون به نقطه ای رسیده ایم که اگر کسی از شما پرسید آیا از محتوای بصری استفاده کنم یا نه، تنها یک جواب مطلق برای سؤالش وجود دارد: قطعاً این کار را بکن.

اگر برای یافتن تصویر مناسب با متنی که آماده کرده اید مشکل دارید، وب سایت هایی همچون Wikimedia و CreativeCommons گنجینه بزرگی از تصاویر را در اختیارتان می گذارند که تقریباً هرچیزی را که به ذهن تان خطور کند، پوشش می دهند. 

8- پاسخ گویی

می توان گفت تقریباً برای همه ما پیش آمده است که مطلبی را در شبکه های مجازی منتشر کنیم و پس از آن بارها میزان لایک ها، کامنت ها و بازنشرها را چک کنیم. تفاوتی نمی کند که مردم به چه شکلی نسبت به محتوای تان واکنش نشان دهند، تصدیق آنها کافی است، پس چرا از آنها قدردانی نمی کنید؟

پاسخ دادن به نظرات و وارد شدن به بحث و گفت وگو با مخاطبان تان، راه مؤثری برای ورود به مرحله بعدی موفقیت در رسانه های مجازی است. شبکه های مجازی به منظور برقراری ارتباط طراحی شده اند، پس نترسید و وجود خودتان را به اطلاع دیگران برسانید. شما خودتان با حس رضایتی که اعلان شبکه های مجازی به همراه دارد آشنا هستید، پس آن را با دیگران نیز به اشتراک بگذارید.

9- یا مثبت باشید یا ساکت بمانید

نهمین توصیه گای کاوازاکی برای موفقیت در شبکه های مجازی این است که اگر چیز خوبی برای نشر ندارید، هیچ چیز دیگری هم منتشر نکنید. مادران هم این قانون را به فرزندان خود می آموزند، اما شایان ذکر است که این قانون طلایی در دنیای رسانه مجازی نیز صدق می کند.

اگر خدمات بدی دریافت کردید یا اینکه نسبت به یک کالا یا سرویس خاص، حس و تجربه بدی داشتید، نیازی نیست که این موج منفی را در شبکه های مجازی نشر دهید. وقتی بیشتر و دقیق تر نگاه کنید می فهمید که انتشار نظرات منفی در مورد کسی یا چیزی، هیچ نقطه قوتی ندارد.

به جای اینکه وقت خود را صرف نوشتن و انتشار یک نظر منفی کنید، ببینید چه چیزی را می توان از این تجربه ناموفق آموخت و سعی کنید خودتان آن را در برخورد با مشتریان تکرار نکنید. از موقعیت های اینچنینی برای کمک به خودتان استفاده کنید، چرا که این کار هم مورد توجه دنبال کنندگان تان قرار خواهد گرفت.

مطلب مرتبط: ۳رکن اساسی بازاریابی در رسانه های اجتماعی

10- تکرار کنید

گای کاوازاکی به عنوان حسن ختام این فهرست ده گانه، مهم ترین نکته را در آخر ذکر می کند: شاید کلید موفقیت شما و کسب و کارتان، انتشار مطالب زیاد باشد. درحالی که اکثر مردم نگران زیاد بودن تعداد مطالب شان هستند، گفتنی است که آنها حتی به حد نصاب نزدیک هم نشده اند. برای به نتیجه رساندن این مقوله، گای یک سؤال طرح می کند: از کجا می دانید که حوزه تأثیرتان به اندازه ای رسیده است که تمامی مطالب در دم خوانده شوند؟

تکرار و بازنشر همراه با ویرایش مطالب راه مؤثری برای دستیابی به ترافیک قوی تر و جذب دنبال کنندگان بیشتر است. به رغم اینکه نظر کاوازاکی بر این است که تا رسیدن به حد نصاب انتشار مطالب را ادامه دهید، ما توصیه می کنیم از صنعت خود و میزان زمان دنبال کنندگان خود مطلع باشید.

برای جلوگیری از اشباع مطالب، سطوح مختلفی از تکرار و بازنشر محتوا را تجربه کنید. گرچه ارائه پیشنهادات در شبکه های مجازی تأثیر فوق العاده ای دارد، اما با این حال بایستی از نحوه پاسخگویی و واکنش های مردم آگاه باشید.

منبع : impactbnd
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/6zA3Ys41
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه