یکشنبه, ۲۷ آبان(۸) ۱۴۰۳ / Sun, 17 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

با وجود خبرهایی که تصاویری متضاد از شکست های شرکت های نوپا و داستان هایی از موفقیت های شگفت انگیز را به تصویر می کشند، تصمیم گیری در مورد زمان مناسب برای گذار به سمت کارآفرینی دشوار می شود.

اعداد و ارقامی که در مقاله ای از سال 2017 به دست ما رسیده است، به مثبت نگری در زمینه کارآفرینی اشاره دارد. لِی بوکانان (Leigh Buchanan) با اشاره به فهرستی که بنیاد کافمن (Kauffman Foundatuon) در سال 2016 و دررابطه با فعالیت شرکت های نوپا منتشر کرد، اعلام کرد که «سال گذشته، 84درصد از کارآفرینان، کارآفرینان جدید و به اصطلاح «در پی فرصت» بوده اند، نه کارآفرینان «از روی ضرورت»؛ علاوه بر این هر ماه 550000 کسب و کار جدید درحال شکل گیری است».

اما ورود به دنیای ناشناسِ مالکیت تجارت، سختی های خودش را نیز دارد. به گفته ماریو مارتینز (Mario Martinez) که بیش از 21 سال را در زندگی سازمانی گذرانده و به 300میلیون دلار سود دست یافته است «گذار از زندگی سازمانی به کارآفرینی سخت ترین کاری بود که تابه حال انجام داده ام. مردم دائماً صحبت از این رؤیا به میان می آورند که از زندگی سازمانی دست بردارند و کسب وکار خود را اداره کنند، اما اگر شما تنها نان آور خانواده هستید، باید به گونه ای دستمزد از دست رفته تان که از زندگی سازمانی به دست می آوردید را در وضعیت کنونی جبران کنید».

من با ماریو درباره سه گام مهم در جهت گذار از کارمندی به کارآفرینی صحبت کردم. هرچند تغییری این چنینی خالی از ریسک نیست، اما آماده کردن زیربنایی از آمادگی، محاسبه و انطباق پذیری، برای قدم اول به نظر مناسب می آید.

1- آماده سازی

شما تنها یک فرصت برای موفقیت در این مسیر دارید. میل و اراده قوی مهم است، اما این فقط شروع ماجراست. مارتینز تأکید کرد قبل از شروع باید برنامه ای از پیش آماده شده در دست داشته باشید. به گفته مارتینز «برنامه و چشم انداز خود را روی کاغذ بیاورید، در غیر این صورت باید برنامه ریزی و مشتری یابی را به صورت همزمان انجام دهید».

این که کارآفرینان تازه کار با حذف منبع درآمد قابل اتکاء در شروع برنامه پرهزینه شان روبه رو می شوند، امری معمول است. یک راه هوشمندانه برای مقابله با این شرایط کنار گذاشتن مبلغی پول به اندازه یک سال مصرف خانوار است. به گفته اندی آییم (Andy Ayim) «با وارد شدن به این کار خواهید دید که آن قدرها هم که تصور می کردید هزینه بر نیست. سخت است که ماه ها را با سختی پشت سر بگذارید، اما می توانید به حداقل درآمد ماهیانه خود به دید «حالت بقاء» نگاه کنید. هرچند شما برای همیشه تحت این شرایط مالی محدود زندگی نخواهید کرد، اما به احتمال زیاد در اوایل کار احتیاج می شود مخارج خود را محدود کنید».

مطلب مرتبط: کارآفرینی چیست؟

مورد آخر این که تصمیم به پیش گرفتن این راه و تغییراتی که در نتیجه این تصمیم در سبک زندگی شما ایجاد خواهد شد، نیازمند همکاری نزدیکان شما است. به گفته مایکل کول (Micheal Cole) «داشتن افرادی که به شما نزدیک هستند، می تواند بسیار ارزشمند باشد. آنها می توانند از این که شما درحال پیمودن مسیر درست هستید اطمینان حاصل کنند، در مقابله با چالش مشوق باشند و هنگام رسیدن به موفقیت به شما شادی و نشاط بخشند».

2- گسترش

یکی از بزرگ ترین چالش های کارآفرینی، کمبود نیرو است. به گفته مارتینز «من به عنوان فردی تنها، سختی های زیادی را پیش رو داشتم. بنابراین تصمیم گرفتم تعداد زیادی از افراد دیگر در شرایط مشابه را دور هم جمع و بزرگ ترین تجارت خدماتی درزمینه تحول فروش دیجیتال را در جهان راه اندازی کنم. انجام این کار به تنهایی ممکن بود، اما پی بردم که حتماً باید با سرعت بالایی به گسترش کسب وکار خود بپردازم».

این مهم است که مهارت های خود را بسنجید و کمبودهای خود را شناسایی کنید، سپس در شبکه های ارتباطاتی خود به دنبال افرادی بگردید که توانایی جبران این کاستی ها را داشته باشند. «زمانی که افراد مختلف را با توانایی های متفاوت گرد هم می آورید، درواقع خودتان را چهاربرابر قدرتمند تر و ماهرتر ساخته اید.»

درعین حال باید نوع شرکت تان را مشخص کنید؛ آیا می خواهید شرکتی خصوصی ثبت کنید یا با شخصی وارد شراکت و همکاری شوید. سوجان پاتل (Sujan Patel) که درزمینه کارآفرینی فعالیت دارد، می گوید «این موضوع را به طور قانونی دنبال کنید و به نتیجه برسانید تا نقش و تعهد هر یک از اعضای تیم رهبری مشخص شود».

3- انطباق

هرچند شما به یک برنامه تجاری متعهد خواهید بود، اما تغییر در شرایط متفاوت مانند تقاضای بازار یا موجودی سرمایه ممکن است شما را مجبور به تغییر برخی برنامه ها کند. در این نوع از کسب وکار هیچ تضمینی وجود ندارد، اما نه به آن معنا که نباید به فکر امتحان موارد جدید و یا تغییر باشید. مارتینز می گوید «اگر قرار است اشتباه کنید، هرچه زودتر، بهتر. سپس آنچه به دگرگونی نیاز دارد را به سرعت تغییر دهید». او تأثیرگذارترین ابزارها و تکنولوژی ها را پیدا کرده است و از آنها بهره می برد. به گفته مارتینز که عقیده دارد تقاضای بازار تابعی از کارکرد برند است «شبکه های اجتماعی راهی فوق العاده برای اعلام حضور در مقیاس بزرگ هستند».

هرچند قابلیت انطباق امری مهم در شرکت های نوپا است، اما به منظور اطمینان از دیرپایی کسب وکار، نیاز به انعطافی دائمی وجود دارد. به گفته اج اگروال (Aj Agrawal) که در زمینه کارآفرینی مقاله منتشر می کند «موفق ترین افراد جهان همیشه از فرصت ها، در هر زمان و هر مکانی که باشد، در جهت رشد استفاده می کنند. آنها تنها زمانی که شرایط مساعد است خود را انطباق نمی دهند و همه جا و در همه زمان خود را منطبق می سازند».

نکته کلیدی این است که برای پیشرفت برند خودتان باید به خود سختی دهید. همانطور که مارتینز خاطرنشان کرد «رویه عادی را پیش نگیرید و شیوه تفکر خود را به چالش بکشید». با برپایی یک استراتژی شفاف در زمینه کسب وکار، دریافت حمایت از سایر شرکت ها به منظور برجسته سازی مهارت های تیم تان و شناسایی شیوه های اساسی بازاریابی، روند تغییر شما از کارمند به کارآفرین با نتایج مهیجی روبه رو خواهد شد.

منبع : forbes
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/xr6mGdIe
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایر
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه