یکشنبه, ۲ دی(۱۰) ۱۴۰۳ / Sun, 22 Dec(12) 2024 /
           
فرصت امروز

چگونه بازار هدف را شناسایی کنید

6 سال پیش ( 1397/4/12 )
پدیدآورنده : صهبا صمدی   پدیدآورنده : ماریسا سنفیلیپو  

همه افراد نمی توانند مشتریان بالقوه کسب و کار شما باشند. هر قدر هم که بازار هدف شما بزرگ و نامعین به نظر برسد، همیشه راهی برای دقیق تر کردن محدوده هدف گذاری وجود دارد. با محدود کردن حوزه بازار هدف به سه تا پنج گروه، می توان شناخت بهتری از مخاطبان پیدا کرده و محتوایی مناسب آنها تولید کرد. همخوانی محتوا با شخصیت مخاطبان باعث اعتمادسازی شده که به نوبه خود منجر به فروش بیشتر می شود.

معین کردن مخاطبان:

برای تعیین بازار هدف، این سؤالات را از خودتان بپرسید:

1- کسب وکار من به کدام نیاز یا خواسته مردم پاسخ می دهد؟ اگر محصولات متنوعی می فروشید به پر فروش ترین آنها فکر کنید. برای فهم بهتر این روند، در کل این مقاله از مثال فروش یک محصول استفاده می شود.

2- محصول یا خدمات من چه مشکلی را حل می دهد؟ هنگامی که کسب وکارتان را آغاز کردید، احتمالا مشکلاتی وجود داشته که شما از طریق ارائه محصول یا خدمات مشخص آنها را حل کرده اید.

3- چه کسانی در حال حاضر خریدار شما هستند؟ چند سال دارند و کجا زندگی می کنند؟ دسته بندی کردن خریداران بر اساس محل زندگی شان یکی از آسان ترین روش های معین کردن بازار هدف است. دسته بندی بر اساس سن نیز انتخاب روش های بازاریابی محصول و خدمات را آسان تر می کند.

مطلب مرتبط:همه آنچه در مورد شناخت مخاطب هدف باید بدانیم

4- کدام کسب وکارها بزرگ ترین رقبای من هستند و چرا؟ فهرستی از حداقل سه رقیب اصلی خود بنویسید و محتوای تولیدی این رقبا را بررسی کنید. نقاط قوت و ضعف این رقبا را بررسی کنید و خلأهایی را که کسب وکار شما می تواند پر کند شناسایی کنید. با بررسی عملکرد رقبا در شبکه های اجتماعی، می توانید به شناخت بهتری از بازار هدف تان برسید.

5- کسب وکار من چه مزیتی نسبت به سایر رقبا دارد؟ پس از بررسی عملکرد رقبا، نقاط قوت و مزیت کسب وکارتان را مشخص کنید و آنها را بیش از پیش ارتقا دهید.

6- چه کسانی در مورد کلمات کلیدی مربوط به خدمات یا کالای شما صحبت می کنند؟ به بررسی شبکه های اجتماعی و سایر بسترهای گفت وگوی برخط بپردازید یا جمعیت های علاقه مند به محصول یا خدمات تان را شناسایی کرده و بفهمید که اوقات شان را بیشتر در کدام شبکه های اجتماعی سپری می کنند.

7- کسب وکار من بیشتر مناسب کدام گروه از مخاطبان است؟ بنا به توصیه نشریه هاب اسپات (HubSpot)، در نظر گرفتن سن، الگوهای رفتاری، انگیزه ها و اهداف مخاطبان می تواند به تیپ شناسی خریداران کمک کند.

شناخت بازار هدف: تیپ شناسی خریداران

طبق تعریف نشریه هاب اسپات، تیپ شناسی خریدار عبارت است از «یک تصویر نیمه خیالی از خریدار ایده آل که بر اساس تحقیقات بازار و داده های به دست آمده از خریداران فعلی تهیه می شود.» یکی از آسان ترین و ارزان ترین روش های انجام تحقیقات مشتری محور، نظرسنجی است.

با استفاده از پاسخ هایی که به سؤالات فوق داده اید می توانید یک یا چند نمونه نظرسنجی طراحی کنید و به کمک این نظرسنجی ها به ذهن مشتریان راه پیدا کنید. ممکن است حس کنید که نیاز به انجام دو یا سه نظرسنجی متفاوت دارید، چراکه از هر کدام اطلاعات جدیدی دریافت می کنید. نظرسنجی از هزاران نفر گران تمام می شود، بنابراین می توانید با گروه های 100 تا 250 نفره شروع کنید و به تدریج داده ها را گسترش دهید.

دقت و شفافیت نظرسنجی ها را در اولویت قرار دهید و سعی کنید تعداد سؤالات هر نظرسنجی از ده مورد تجاوز نکند تا توجه مخاطب کم نشود. ابزارهایی نظیر AYTM و SurveyMonkey همیشه داوطلبانی برای شرکت در نظرسنجی در اختیار شما قرار می دهند. سؤالات و مخاطبان را مشخص کنید و سپس با استفاده از ابزارهای ساده تحلیلی، نتایج را بررسی کنید.

منبع : businessnewsdaily
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/RJV9bEW2
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانلوازم یدکی تویوتاتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطیکفپوش پی وی سیتماشای سریال زخم کاری 4تخت خوابخرید کتاب استخدامیقیمت کمد دیواریکاشت ابرو طبیعیپارتیشنتاسیس کلینیک زیباییریفرال مارکتینگ چیست؟ماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیست
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه