جمعه, ۲ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Fri, 22 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

به قلم: کریستیانا نیوبری و دارا فونتین

زندگی مدرن بدون استفاده از شبکه های اجتماعی بسیار دشوار به نظر می رسد. در حقیقت با گسترش اینترنت بسیاری از گفت وگوهای از صورت مسقیم و مکالمه تلفنی به پلتفرم های اجتماعی منقل شده اند. همچنین به اشتراک گذاری سریع و آسان فایل های گوناگون موجب محبوبیت روزافزون شبکه های اجتماعی شده است. در این میان فیس بوک به عنوان بزرگ ترین پلتفرم موجود در بازار جایگاه خاصی دارد. میزبانی از حدود 2میلیارد کاربر فعال در ماه رویایی است که فقط مارک زاکربرگ از پس از تحقق اش بر می آید. از نقطه نظر کاربری نیز حضور در فیس بوک فرآیند جست وجو و برقراری ارتباط با دیگران را بسیار ساده می کند. تلاش اصلی تیم فنی شرکت نیز ارائه سرویس ها به ساده ترین شکل ممکن است. به این ترتیب مشاهده شهرت فراوان این برند چندان تعجب آور نیست.

به عنوان یک بازاریاب یا صاحب کسب و کار تعامل با خیل عظیم کاربران فیس بوک موقعیتی استثنایی محسوب می شود. در این زمینه بسیاری از برندهای بزرگ از مدت ها پیش دست به کار شده اند. با این حال هنوز هم برای کسب وکارهای دیگر زمان و فرصت کافی به منظور حضور فعال در این شبکه اجتماعی وجود دارد.

در این مقاله به بررسی شیوه ساخت صفحه تجاری در فیس بوک خواهیم پرداخت.با ما همراه باشید تا این فرآیند را در هشت گام ساده یاد بگیریم.

گام اول: ثبت نام

به آدرس Facebook. com/business بروید و بر روی گزینه Create a Page کلیک کنید. در اینجا با گزینه های متفاوتی مواجه خواهید شد. این گزینه ها بسته به نوع کسب وکارهای مختلف از سوی تیم فنی تهیه شده اند. برهمین اساس باتوجه به نوع کسب وکارتان یکی از گزینه های کسب وکار محلی، برند، محصول یا اجتماع عمومی را انتخاب کنید. اگر شرکت شما در بیش از یک شاخه فعالیت دارد، گزینه ای که بار عمده شهرت تان را به دوش می کشد، انتخاب کنید.

پس از این مرحله بخش ویژه ای برای درج اطلاعات بیشتر پیرامون کسب وکارتان به نمایش در خواهد آمد. در این بخش تمام کادرها را با دقت پر کنید. اطلاعات ارائه شده از سوی شما تأثیر مستقیمی بر روی طبقه بندی و نمایش اکانت تان به کاربران دارد. برهمین اساس از درج اطلاعات غلط و غیروافعی خودداری کنید.

مطلب مرتبط:چگونه در فیس بوک برندمان را توسعه دهیم / 11 راهکار ساده برای بازاریابی بهینه در فیس بوک

پس از ارائه اطلاعات کامل روی گزینه Get Started کلیک کنید. در این بخش پرسش پایانی در خصوص قبول مقررات فیس بوک از شما رسیده می شود. پس از مطالعه این قوانین بر روی تیک مربوط کلیک کرده و به مرحله بعد بروید.

گام دوم: افزودن عکس

در این مرحله باید عکس پروفایل و تصویر کاورتان را بارگذاری کنید. از آنجایی که تصاویر در شبکه های اجتماعی تأثیرگذاری بالایی دارند، در انتخاب عکس های تان نهایت دقت را به خرج دهید. بی تردید اطمینان از سهولت مشاهده و تشخیص هویت برندمان از طریق تصاویر بارگذاری شده معیار مهمی به هنگام انتخاب آنها خواهد بود.

به هنگام بارگذاری تصاویر ابتدا کادر مربوط به عکس پروفایل به نمایش در خواهد آمد. این تصویر همیشه بالای نام اکانت تان نقش می بندد. بنابراین نخستین جلوه بصری قابل مشاهده برای کاربران به حساب می آید. همین امر اهمیت عکس پروفایل را دو چندان می کند.

در مرحله بعد نوبت به انتخاب تصویر کاور اکانت مان می رسد. این تصویر همیشه در پشت عکس پروفایل مان قرار می گیرد. نکته مهم در مورد این تصویر اندازه بزرگ ترش در مقایسه با عکس پروفایل است. برهمین اساس امکان بارگذاری زاویه دیدی وسیع تر در این کادر وجود دارد.

گام سوم: توسعه صفحه جدید

به همین سادگی صفحه تجاری فیس بوک مان راه اندازی شد. در این مرحله راهمای داخلی فیس بوک امکانات صفحه تجاری را به شما معرفی خواهد کرد. اگر جزو بازاریاب های حرفه ای در فیس بوک هستید، نیازی به مشاهده راهنمای این بخش نیست. در غیر این صورت به منظور آشنایی اولیه با نحوه کارکرد سرویس های بخش تجاری حتما به این راهنما توجه کنید.

اگرچه تا اینجای کار صفحه مان را به طور کامل راه اندازی کرده ایم، اما هنوز راه زیادی برای تبدیل آن به یک ابزار مفید بازاریابی پیش رو داریم.

گام چهارم: افزودن یک توضیح کوتاه

بخش توضیخات صفحه های فیس بوک فرصتی مناسب برای ارائه اطلاعاتی کوتاه در مورد برندمان به کاربران است. در ین بخش ما قادر به تایپ حداکثر 155 کاراکتر هستیم، بنابراین باید ساختار عبارت خود را با دقت طراحی کنیم. نکته مهم در اینجا تأکید روی ارائه توضیحی مختصر است. در واقع نباید بیش از اندازه سر مخاطب را درد بیاوریم. برهمین اساس توصیه ما نگارش مطلب این قسمت در کمتر از 100 کلمه است.

اگر علاقه مند به ارائه توضیحات کامل در خصوص برندتان هستید، جای هیچ نگرانی نیست. در قسمت های دیگر صفحه تان فضای مناسب برای درج اطلاعات تفصیلی وجود دارد. باز هم تأکید می کنیم که در این بخش باید به یک یا دو عبارت کوتاه بسنده کنید.

پس از نگارش متن کوتاه تان روی گزینه Save کلیک کنید و تا اطلاعات تان ثبت شود.

گام پنجم: ساخت نام کاربری

نام کاربری یا به طور تخصصی تر آدرس URL مهم ترین ابزار ما برای اطلاع رسانی در خصوص فعالیت صفحه مان در فیس بوک است. محدودیت کلمه در انتخاب نام کاربری 50 کاراکتر است. با این حال به صرف محدودیت 50 کلمه ای از همه آن استفاده نکنید. هدف اصلی از انتخاب نام کاربری ارائه نشانی کوتاه و ساده به کاربران برای جست وجوی راحت شماست، به همین دلیل انتخاب نام های کاربری طولانی و عجیب وغریب با این هدف در تضاد خواهد بود.

با کلیک روی گزینه Create a Username For Your Page به سادگی امکان انتخاب نام کاربری دلخواه مان وجود خواهد داشت.

گام ششم: تکمیل کادر «درباره ما»

تجربه نشان داده اغلب افراد مایل به تکمیل اطلاعات جزئی صفحه شان بلافاصله پس از ثبت نام نیستند. به عنوان افرادی که تجربه نسبتا طولانی در زمینه بازاریابی داریم، توصیه ما تکمیل کادر «درباره ما» یا About بلافاصله پس از ثبت نام اولیه است. در حقیقت اطلاعات جزئی صفحات فیس بوک بیش از آنچه بتوان تصور کرد برای کاربران اهمیت دارد. برهمین اساس رویارویی کاربران با صفحه ای بدون توضیحات تکمیلی شانس صاحبش را برای مراجعه مجدد آن کاربران تقریبا به صفر می رساند.

به منظور تکمیل اطلاعات تان کافی است روی گزینه About در سمت چپ منوی صفحه فیس بوک تان کلیک کنید. در قسمت باز شده می توانید به صورت دقیق اطلاعات کاربری برندتان را درج کنید. توجه کنید که اولویت با اطلاعات مهم و مورد نیاز کاربران است.

مطلب مرتبط: چگونه در فیس بوک مخاطب بیشتری جذب کنیم / 5 راهکار برای دریافت پیام بیشتر در صفحه فیس بوک برندمان

گام هفتم: ایجاد نخستین پست

بی تردید پیش از دعوت دیگران به مشاهده صفحه مان باید محتوایی ارزشمند برای آنها تدارک ببینیم. در این زمینه دو گزینه پیش روی ما خواهد بود. نخست اینکه پست های اختصاصی مان را تولید و در اختیار مخاطب قرار دهیم. این کار زمان زیادی لازم دارد و شاید همه برندها امکان انجامش را نداشته باشند. برهمین اساس راهکار دوم بازنشر پست های مشهور دیگر صفحات است.

اگر قصد ایجاد پست اختصاصی را دارید، توصیه ما توجه به بخش های مختلف پنل نگارش پست هاست. در این بخش شما می توانید انواع گوناگون محتوا را در قالب های متنوع برای کاربران به نمایش در آورید.

نکته مهم به هنگام تولید محتوا و انتشار پست در فیس بوک توجه به خواسته مخاطب است. براین اساس باید تا جای ممکن پست های مان را مطابق با ماهیت کسب وکارمان سازماندهی کنیم. ارائه مطالب بی ربط با کسب وکارمان نه تنها مخاطب را دلسرد می کند، بلکه وجهه حرفه ای ما را نیز خدشه دار خواهد کرد.

گام هشتم: شروع فرآیند جذب مخاطب

اکنون صفحه ما آماده آغاز به کار جدید در زمینه جذب مخاطب است. در این زمینه دعوت از دوستان و اعضای خانواده برای مشاهده پست ها، استفاده از سایر کانال های اطلاع رسانی شرکت برای معرفی صفحه فیس بوک و افزودن کادر «دنبال کردن» در کنار تمام پست های تبلیغاتی درون فیس بوک راهکارهای مناسبی به حساب می آیند. اگر حوصله پاسخگویی به کاربران در فیس بوک را دارید، درخواست ارائه اظهارنظر در مورد وضعیت صفحه تان نیز گزینه جالبی برای برقراری ارتباط عمیق تر با مخاطب خواهد بود.

منبع : hootsuite
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/LzmSZiCt
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه