یکشنبه, ۴ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Sun, 24 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز


    به قلم: جان هاگز

    مدیر بازاریابی دیجیتال در شرکت Storm ID

اشتباهات بازاریابی محتوا انواع مختلفی دارد.

گرچه بیشتر ما می دانیم که بازاریابی نیروی محرکه موفقیت در کسب و کار است، اما بعضی افراد هنوز اهمیت این حوزه را دست کم گرفته و آن را به عنوان یک عنصر فرعی تلقی کرده یا دقت لازم را در این زمینه به کار نمی برند.

حتما ببینید: ارزش آفرینی با کلمات حرفه ما است.

همانطور که می شود حدس زد، این دیدگاه مخرب باعث بروز عوارض جانبی و اشتباهاتی جدی در بازاریابی می شود.

برای اینکه عملکردهای بازاریابی تان را از این قبیل اشتباهات مصون نگه دارید، بهتر است اشتباهات رایج در بازاریابی را بشناسید و راه حل های پیشنهادی را برای رفع عوارض این اشتباهات به کار گیرید. راهبردهای تولید محتوا را با استراتژی های کلی بازاریابی تطبیق دهید و قبل از شروع به فعالیت وسیع، اصلاحات لازم را اعمال کنید.

سرسری گرفتن استراتژی بازاریابی محتوا

داشتن استراتژی، راه اصلی رسیدن به موفقیت است. البته یک استراتژی باید به نحوی جامع و کامل طراحی شود وگرنه با خطر شکست مواجه می شود.

طبق نتایج نظرسنجی سال 2015 مؤسسه بازاریابی محتوا، 77درصد شرکت های فروش مستقیم (B2C) دارای یک استراتژی بازاریابی محتوا هستند، اما نکته غم انگیز آن است که تنها 27درصد از شرکت های مورد مطالعه، این استراتژی را مکتوب کرده اند. در بین مابقی شرکت ها، نیمی از آنها فاقد استراتژی مکتوب هستند و نیمی دیگر هم به کلی فاقد استراتژی هستند.

مطلب مرتبط: بازاریابی محتوایی و دردسرهای بازاریابی / 4 رویکرد برتر برندهای بزرگ در زمینه بازاریابی محتوایی

داشتن یک استراتژی «ذهنی» در واقع مثل فقدان استراتژی است. استراتژی های ذهنی مبهم و غیرقابل اعتماد هستند. برای پرهیز از اشتباهات بازاریابی، یک برنامه عمل دقیق و متمرکز تهیه کنید. کار خود را با تعیین معیارهای دقیق و اسمارت (مشخص، قابل اندازه گیری، واقع گرایانه و دارای چارچوب زمانی)، شروع کرده و سپس برنامه های عمل دوره ای (کوتاه مدت – میان مدت – بلند مدت) را برای رسیدن به این اهداف بنویسید. برنامه شما باید به سؤالات اساسی نظیر «چه کسی؟ چه چیزی؟ چه وقتی؟ و کجا؟» پاسخ دقیق و روشن بدهد.

خدمات نوین روزنامه فرصت امروز در زمینهبازاریابی محتواییرا ببینید

عدم تمرکز بر داده ها

مثال دیگری از اشتباهات رایج بازاریابی، کار کردن بر مبنای قضا و قدر است.

همانطور که برای تعمیر یک ماشین، با حدس زدن اینکه کدام قسمت ایراد دارد به جایی نمی رسید، فعالیت های شما در زمینه بازاریابی هم اگر فقط مثل پرتاب «تیری در تاریکی» باشند به جایی نخواهند رسید.

شما باید بتوانید عوامل اصلی موفقیت را شناسایی کنید و داده های مرتبط با آنها را جمع آوری، تحلیل، تفسیر کرده و نتیجه را در اصلاح و بازنگری استراتژی خود اعمال کنید.

یک راه کسب اطمینان از اعتبار محتوا آن است که استراتژی خود را به نحوی داده محور طراحی کنید؛ یعنی از مدل بازاریابی و اندازه گیری دیجیتال (DMMM) استفاده کنید. استفاده از رویکرد داده محور در بازاریابی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و یکی از زیبایی های بازاریابی دیجیتال آن است که می توانید تقریبا هر چیزی را به آسانی اندازه گیری کنید، پس این فرصت را از دست ندهید!

ابتدا مشخص کنید که با چه هدفی به توسعه فعالیت های بازاریابی می پردازید و سپس اهداف جزء، معیارهای کلیدی ارزیابی عملکرد، و برنامه نظارتی را تعیین کنید تا بتوانید نتایج فعالیت های تان را تحلیل و بررسی کنید.

عدم شناخت خریدار

عدم تعیین و شناخت خریداران باعث می شود که گروه هدف را از دست بدهید و به حاشیه بروید. بدون تعیین و شناخت خریدار، فعالیت های بازاریابی با شکست مواجه می شوند.

خریداران را با توجه به نیازها، سلایق، اولویت ها، زبان ارتباطی و نحوه فعالیت شان در شبکه های اجتماعی مختلف دسته بندی کنید.

مشخص کنید که هر یک از این دسته ها چه مشخصه هایی دارند و چه چیزی آنها را جذب شما می کند. تنها با انجام این کار است که می توانید واقعا رویکردی خریدارمحور داشته باشید و احتمال دستیابی به نتیجه را بالا ببرید.

هیچکس دوست ندارد ساعت ها وقت صرف طراحی و تولید یک استراتژی بازاریابی محتوا کرده و در نهایت تنها تعداد محدودی مخاطب جذب کند که چندان هم به محتوای دریافتی اهمیتی نمی دهند.

آن چیزی که هر کسب وکاری به دنبال آن است، مخاطبانی است که مطالب را بخوانند و در مورد آنها نظر بدهند و به اشتراک بگذارند. تولید حجم انبوهی از محتوا و قرار دادن آن در وب سایت و وبلاگ شرکت، کمکی به افزایش تعداد و کیفیت مخاطبان نخواهد کرد. پس بهتر است به جای این کار، با استفاده از استراتژی ارتقای کیفیت محتوا، بازخورد محتوا را از نظر کیفی و کمی افزایش دهید. مشخص کنید که چه مطالبی برای چه کسانی اهمیت دارند، محتوای تولیدی را در شبکه های اجتماعی پرطرفدار منتشر کنید تا حوزه تأثیر کسب وکار را توسعه داده و برای مخاطب، قابل دسترس شوید.

زمان بندی غلط، بستر نادرست، ساختار اشتباه

یکی دیگر از اشتباه های رایج در زمینه بازاریابی محتوا، انتشار زودهنگام یا دیرهنگام مطالب یا انتشار مطالب در بستر نامناسب است.

مطلب مرتبط: بازاریابی محتوا به روش حرفه ای ها / ۵ کاری که بازاریابان محتوایی موفق انجام می دهند

اهمیت اطلاعاتی منتشره کاملا به زمان انتشار بستگی دارد. در بیشتر موارد، منتشر کردن یک مطلب ویژه عید در ماه اردیبهشت چندان باعث توجه کسی نمی شود، اما همین مطلب اگر در ماه اسفند منتشر می شد، بازخورد بهتری می داشت.

به همین ترتیب توجه به بستر انتشار مطلب نیز مهم است. انتشار یک مطلب در فیس بوک درحالی که مخاطبان آن بیشتر در توییتر فعال هستند، یک اشتباه محض است. پس باید بهترین زمان و بهترین بستر انتشار محتوا در شبکه های اجتماعی را بشناسید.

ساختار شکلی محتوا هم نقش کلیدی در جذب مخاطب دارد. بعضی افراد ویدئو یا داده نما (اینفوگرافیک) را به نوشته ترجیح می دهند. در این مثال، محتوای مکتوب شما ممکن است نادیده گرفته شود و مخاطب به سراغ مطلبی برود که با سلیقه اش سازگارتر است. سعی کنید محتوا را با ساختارهای متفاوتی مجددا منتشر کنید تا بتوانید بازخورد مخاطب را ارزیابی کنید.

البته اینها تنها توصیه های آغازین راه هستند، اما برای ایجاد یک استراتژی قوی بازاریابی محتوا و پرهیز از اشتباهاتی که بسیاری از کسب وکارها را با شکست مواجه کرده اند، باید به این توصیه ها توجه کرد.

اگر بدنبال تیم برای تولید محتوا هستید اینجا را کلیک کنید. تیم تخصصی روزنامه فرصت امروز در خدمت شماست

همه مطالب سایت درباره بازاریابی محتوا

منبع : stormid
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/R3rdlVtv
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطی
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه