به قلم: راسر ریوز
بریلات ساوارین گفت: «اجازه دهید غذا را مزه کنم تا شما هم از زحمت تعریف از مهارت آشپزی خود رها شوید.»
گروه ترجمه فرصت امروز: احتمالا می توان گفت که صفحات قبل به شدت متقاعد کننده به نظر می رسند. در اینجا نوع جدیدی از تحقیق مطرح می شود که با معیاری بدیع و جدید در تجارت تبلیغات انجام گرفته است و واقعیت هایی را آشکار می کند که توان توقف هر تبلیغ کننده ای را دارند، اما تنها هدف ما، دستیابی به تبلیغات بهتر است و بهتر است که خواننده دراینجا چند سؤال بپرسد:
«زمانی که تمام این اصول را خلاصه و شروع به توسعه آنها کردید، آیا آنها واقعا تبلیغات را به شکلی جدید نشان می دهند؟
آیا به تبلیغات مؤثرتر منتج می شوند؟ آیا سود بیشتری را برای یک شرکت به ارمغان می آورند؟»
پاسخ تمام این سؤالات مثبت است. بسیاری از اصول جدید تبلیغات شکل گرفته و باعث افزایش سود شرکت می شوند.
این کتاب نمی تواند اطلاعات یک پنجم قرن را با جزییات کامل توضیح دهد. به هر حال، ورای آمار، می توان قوانین علت و معلول را در کار دید. مانند یک آسیاب، به کندی آسیاب می کنند، اما این کار را به خوبی انجام می دهند. الگوها ظاهر می شوند؛ الگوها خود را به شکل اصول درمی آورند: اصول با مشاهدات بیشتر بررسی و به عنوان قوانین واقعیت تبلیغات ظاهر می شوند.
البته هیچ اطمینانی وجود ندارد. جورج مردیت تمام مواردی را که باید گفته شود با این نوشته ارائه می کند: «فرد زمانی که در زندگی به دنبال اطمینان است، چیزی جز شک و ابهام دریافت نخواهد کرد.» به هر حال، مطالعات کمپین هایی که این اصول را به کار گرفته اند نشان می دهد که این کمپین ها به نفوذ ۱۵.۴درصد بالاتر و جذب مشتری ۱۶.۲درصد بالاتر از میانگین برندهای رقیب دست یافته اند.
زمانی که این اعداد را ترکیب می کنیم (این کار، به سادگی جمع کردن آنها نیست) افزایشی ۳۴درصدی را در تأثیرگذاری کمپین می بینیم و به این معناست که این کمپین ها ۳۴درصد بیشتر از متوسط برخی از مشهورترین کمپین ها در آمریکا کار می کنند.
مطلب مرتبط : راهکارهای کسب سود بیشتر
یک بودجه 3 میلیون دلاری، اساسا، به 4میلیون دلار تبدیل می شود.
این تفاوت برای یک شرکت که به این سود بیشتر نمی رسد در بودجه از دست رفته نیست، بلکه در فروش از دست رفته است، زیرا فروش احیاشونده است: یک واکنش زنجیره ای که سالانه با بازگشت مصرف کننده و تقاضای بیشتر باعث سوددهی می شود.
فروش از دست رفته، مانند نوزادی است که هرگز متولد نمی شود.
این را هم به ذهن بسپارید که ما فقط تبلیغ کننده های بزرگ با برندهای بزرگ را می سنجیم. آنها استعدادهای برتر تبلیغات را دراختیار دارند، بیشترین پول را خرج می کنند و با تبلیغات می میرند یا زنده می شوند. ما غول ها را می سنجیم.
اگر باید این درصد را در سطح کلی تری از تبلیغات محاسبه کنیم، معتقدیم که سود اضافه، بیشتر خواهد بود.
* از نظر آماری، نفوذ دارای شاخص ۱۱۵.۴ یا ۱.۱۵۴ برابر نفوذ متوسط است. جذب مشتری، دارای شاخص ۱۱۶.۲ یا ۱.۱۶۲ برابر جذب مشتری متوسط است. و ۱.۳۴=۱.۱۵۴×۱.۱۶۲ یا ۳۴درصد.